Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/4 [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 23.01.2011 13:51 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
peltipolvi kirjoitti:
xs2jammu kirjoitti:
2cvkimmo kirjoitti:
Osramin NightBreakerit ovat olleet valaisukyvyltään erinomaisia, mutta tavattoman lyhytikäisiä. Näitä on saanut olla vaihtamassa "koko ajan". Uutta "Plus"-versiota en osaa kommentoida, lupailee "50% pidempää elinikää".

Viime aikoina olen testaillut Philipsin tuotteita ja VisionPlussat ovat tehokkaita ja yllättävän kestäviä.


Night breakereistä toinen simahti alta kolmen kuukauden picassosta. Katsotaan kauan toinen kestää kun jätin sen vielä paikoilleen.


...viikon, ainakin mulla :)



Aika lähelle meni. Eilen meni se toinenkin pimeeksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 23.01.2011 14:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Hyväksyn itse moraalisesti muutosxenonit heti kun niihin saadaan samat optiset ominaisuudet kuin halogeenipolttimoon. Niin kauan kuin xenonissa on valonlähde väärässä kohdassa tai väärään suuntaan, ne vaan ei voi fysiikan lakien mukaan toimia oikein, eli häikäisemättä, jotain yksittäisiä sattumia lukuun ottamatta!



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 23.01.2011 18:49 

Viestit: 27
Jaaha, Osramin yönmurtaja ilman plussaa keski 2 kk :evil: Toisessa umpiossa on sitten plussa versio ja ehjä. Miksikö näin? No, joku oli pistänyt mötönetissä lamppuja sekaisin enkä tohkeissani sitä huomannut.

Ei muuten ollut silminnähtävää eroa noiden valotehoissa 8-) Nyt oli pakko pistää vaan joku lamppu tilalle ja tällä kertaa on kyllä melkoinen ero. Lamppu ostettu joskus liitelistä ja mukana oli sulakkeita yms. Mutta siis valotehoero on huikea liitelin tappioksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 23.01.2011 21:54 

Viestit: 327
Laillistenkin xenonien kanssa on luvassa häikäisevää tulevaisuutta sillä vaaditut tasonsäätö ja ajovalojenpesin vaatimukset ovat niitä "herkkuja" jotka vikaantuessaan ovat kalliita korjata ja mitä luultavimmin niiden kunnossapidosta tullaan myöskin tinkimään.



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 12:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Tässä olis selkeä markkinarako ryhtyä tekemään hyväksyttyjä xenon-umpioita vanhoihin autoihin... :lol:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 12:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Jee. Suomen jättimarkkinoille.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 12:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 118
zX-files kirjoitti:
Jee. Suomen jättimarkkinoille.

Joo eipä tuo iso bisnes olisi vaikka markkina-alue olisi koko maailma. Joskus koitin C4:een googlailla parempia umpioita. Dectane tms. oli ainoa, joka C4:een jälkiasennusumpiota valmisti, sekin halogeeni. Ja mistä tiedät onko tuollaisen jälkiasennusumpion valoteho alkuperäistäkin huonompi? Firma kun lähinnä panostaa ulkonäköseikkoihin.

Alkuperäsen sitikan umpion xenonina sais varmaan hinnat alkaen toista tonnia?

edit, kuvia:

Kuva

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 14:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Igor kirjoitti:
Tässä olis selkeä markkinarako ryhtyä tekemään hyväksyttyjä xenon-umpioita vanhoihin autoihin... :lol:
Esim. beksiinhän moiset taitaa saada. Eiköhän Xantiaankin?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 14:30 

Viestit: 327
laakeri kirjoitti:
Igor kirjoitti:
Tässä olis selkeä markkinarako ryhtyä tekemään hyväksyttyjä xenon-umpioita vanhoihin autoihin... :lol:
Esim. beksiinhän moiset taitaa saada. Eiköhän Xantiaankin?


Muistaakseni vaaditaan myöskin sitä, että autoa on joskus valmistettu xenon umpioisena ja tätä ehtoahan nämä mallit eivät täytä. Xantiaan olen nähnyt kuvana xenon umpiot mutta niitä ei saa suomeen laillisina.



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 14:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
xantiano kirjoitti:
Muistaakseni vaaditaan myöskin sitä, että autoa on joskus valmistettu xenon umpioisena ja tätä ehtoahan nämä mallit eivät täytä. Xantiaan olen nähnyt kuvana xenon umpiot mutta niitä ei saa suomeen laillisina.
No tuota... mikähän laki tai asetus estää laittamasta E-hyväksytyt xenon-umpiot BX:ään esimerkiksi kaukovaloille? :shock:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 15:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Mullistava Xenon uutuus, lyhyet ja pitkät samassa polttimossa :mrgreen:
Olipas ärsyttävä kuva, vaihdettu linkiksi http://www.xenonvalot.com/xpic/h4_dual_hylow_anim.gif
Eikä ees maksa tonnia, alk 700e/sarja :mrgreen:


Viimeksi muokannut Esa66 päivämäärä 24.01.2011 15:32, muokattu yhteensä 2 kertaa

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 15:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
xantiano kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Igor kirjoitti:
Tässä olis selkeä markkinarako ryhtyä tekemään hyväksyttyjä xenon-umpioita vanhoihin autoihin... :lol:
Esim. beksiinhän moiset taitaa saada. Eiköhän Xantiaankin?


Muistaakseni vaaditaan myöskin sitä, että autoa on joskus valmistettu xenon umpioisena ja tätä ehtoahan nämä mallit eivät täytä. Xantiaan olen nähnyt kuvana xenon umpiot mutta niitä ei saa suomeen laillisina.

Ph1/2? Missäs olet semmoiset nähnyt?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 16:00 

Viestit: 327
laakeri kirjoitti:
xantiano kirjoitti:
Muistaakseni vaaditaan myöskin sitä, että autoa on joskus valmistettu xenon umpioisena ja tätä ehtoahan nämä mallit eivät täytä. Xantiaan olen nähnyt kuvana xenon umpiot mutta niitä ei saa suomeen laillisina.
No tuota... mikähän laki tai asetus estää laittamasta E-hyväksytyt xenon-umpiot BX:ään esimerkiksi kaukovaloille? :shock:

Ymmärtääkseni lisävalot eivät ole ongelma vaan lähivalot. Oma tietoni perustuu katsastusaseman antamaan tietoon mutta AKE:n sivulta en vastaavaa löytänyt.

Ovatko tällaiset Xenon-valot laillisia?

Näillä valosarjoilla on E13-hyväksyntä eli niitä voi käyttää ajovaloissa, jotka autonvalmistaja on erityisesti suunnitellut Xenon-polttimosovelluksiin. Laillisuus riippuu kunkin maan lainsäädännöstä. Suomessa AKE:n kanta laillisuuteen on selvä:
http://www.xenonautovalot.fi/faq.htm
Edellä mainitusta "autonvalmistajan suunnittelusta" minulle kerrottiin mutta vaatimusta en löytänyt AKE:n sivuilta. Mielestäni AKE on yksiselitteinen kaukovalojen ja lisäkaukovalojen suhteen.



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 16:03 

Viestit: 327
Mielestäni linkki oli joka täällä tai forumin puolella. Pent etten laittanut talteen. Koetan etsiä sitten kun minulla on paremmin aikaa surffailla.



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 16:40 

Viestit: 327
xantiano kirjoitti:
Mielestäni linkki oli joka täällä tai forumin puolella. Pent etten laittanut talteen. Koetan etsiä sitten kun minulla on paremmin aikaa surffailla.


viewtopic.php?f=9&t=2557&hilit=xenon&start=0
Tuossa on jotakin aiheeseen liittyvää.



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 18:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ei ole H4-umpiota, joka olisi hyväksytty myös D- eli xenonkäyttöön. Tuo eestaas runksuttava polttimo ei siis ole laillinen koskaan.

Tuo faq-sivu on erittäin kyseenalaisella omatunnolla varustetun myyjän sivu, "unohtaa" kokonaan mainita tuon D-merkinnän umpiosta, ja viittaa AKEn paimenkirjeeseen siitä, kun autoon vaihdetaan xenonVALAISIMET eli umpiot. Tuossa "niitä voi käyttää ajovaloissa, jotka autonvalmistaja on erityisesti suunnitellut Xenon-polttimosovelluksiin" viitataan epäsuorasti vaadittavaan D-merkintään, mutta rehellinen sanoisi suoraan.

Lisäpitkät voi hyvin olla xenonit, kunhan ne on D-hyväksymismerkinnällä ja mitta- sekä referenssivaatimukset täyttyvät.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 18:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Igor kirjoitti:
Ph1/2? Missäs olet semmoiset nähnyt?
No eikös noihin Moretten härpäkkeisiin käy ihan tavalliset pyöreät xenon-umpiot noiden halogeenien tilalle?
Kuva



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 24.01.2011 23:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
laakeri kirjoitti:
Igor kirjoitti:
Ph1/2? Missäs olet semmoiset nähnyt?
No eikös noihin Moretten härpäkkeisiin käy ihan tavalliset pyöreät xenon-umpiot noiden halogeenien tilalle?

Varmaan käykin, mutta noita on vaan Ph1 xantulle. Ph2:lle on tarjolla tämmösiä umpioita, mutta miten lie onnistuis tonne xenonien tunkeminen... eikä noita edes tunnu saavan mistään.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 25.01.2011 08:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Igor kirjoitti:
Varmaan käykin, mutta noita on vaan Ph1 xantulle. Ph2:lle on tarjolla tämmösiä umpioita, mutta miten lie onnistuis tonne xenonien tunkeminen... eikä noita edes tunnu saavan mistään.
Oho, ei pahat. Mietiskelinkin jo mielessäni, että tuollaiset perus-Morettet eivät oikein sopisikaan uusikoppaiseen, vaikka niitä siihen olisikin. Mutta nuohan näyttävät jo sopivammilta. Täysin kirkas lasi kun on, niin nuo hyväksymättömät kiinanrojut sisältä pois ja vaikka keittiövälineitä tilalle. Tosin tuo pintahan voi olla niin "laadukas", että muuttuu harmaaksi kovin äkkiä.

Oleellistahan olisi lähinnä saada kehys kirkkaalla lasilla ja sisuskalut valkkailisi itse vaikka siitä keittiövälinekataloogista, oli sitten halogeenit tai xenonit.

Ja myyväthän nuo kait... eikä tarvisi ostaa kuin 200 kpl erä? :mrgreen:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 20.04.2013 00:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Päivitin viitoseen polttimot joku 3 viikkoa sitten. Lyhkäisiin Narva range power white H7 ja kaukopolttimoiksi H4 samansävyiset Philips Blue Vision Xenon-Effect.
Testailtu on ja kokemukset yllättävät. Alunperin en uskonut että tuosta kombinaatiosta irtoaa noin hyvin valoa,mielestäni viitosen valot ovat niin syvältä kuin olla ja voi.
Vaan eipä olekaan. Olen todella yllättynyt valotehosta,nyt meinaan näkee,ei tartte xenoneita kaivata. Umpion muovi on kulunutta,ja vaihtoon ovat umpiot menossa jahka saan ostamani umpiot.
Oletettavasti valonteho paranee vielä entisestään



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 20.04.2013 02:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Nuo moretten umpiot ovat 5 3/4" ja xenon-modulit ovat 90mm. Joutuu siinäkin rakentelemaan jonkin verran.
Jos tuo beksi jää pidempään käyttöön niin voi olla että jopa jaksan äheltää.

Olen myös saanut hyviä tuloksia sotkemalla kellertäviä ja sinertäviä halogenipolttimoja. Narvan Gold lähivalossa ja joku ultra blue pitkissä toimi hyvin.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 08:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Syksyllä vaihdettu ceeviitosen oikea lähivalopolttimo on taas pimeenä. Kyllä on SURKEA kestoikä noilla!



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 13:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Putkimies22 kirjoitti:
Syksyllä vaihdettu ceeviitosen oikea lähivalopolttimo on taas pimeenä. Kyllä on SURKEA kestoikä noilla!
Surkea? Esimerkiksi Osram Silverstar H1 (vanhempi versio) kesti lähivalossa aina 3-4 kk. Yönrikkojien kestävyydestä en osaa vielä sanoa, kun ei ole vielä palanut, vaikka toinen on tainut olla jo jostain syksystä asti. Toisaalta, kuten olen mainunnut tässä ketjussa aiemmin, niin lisäpitkissä ovat kyllä kestäneet vuosikausia. Niiden kytkeytyessä kun ei tule jännitepiikkiä (kuorma lisääntyy eikä putoa, kuten kaukovaloilta lähivaloilla vaihtaessa) ja jäähdytys on hyvä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 13:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Putkimies22 kirjoitti:
Syksyllä vaihdettu ceeviitosen oikea lähivalopolttimo on taas pimeenä. Kyllä on SURKEA kestoikä noilla!


Sinähän ajat tuossa ajassa normitaviksen vuoden ajot eli eihän tuo ihmekään jos palaa



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 13:32 

Viestit: 1496
laakeri kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:
Syksyllä vaihdettu ceeviitosen oikea lähivalopolttimo on taas pimeenä. Kyllä on SURKEA kestoikä noilla!
Surkea? Esimerkiksi Osram Silverstar H1 (vanhempi versio) kesti lähivalossa aina 3-4 kk. Yönrikkojien kestävyydestä en osaa vielä sanoa, kun ei ole vielä palanut, vaikka toinen on tainut olla jo jostain syksystä asti.


Ei kai aika juurikaan noita polttimoja riko vaan käyttötunnit? Picasson H4-lähivaloissa Osramin Silverstarit kestivät molemmilla puolilla noin 15 000km (,jonka kulkemiseen minulla kuluu noin 6kk). Tuosta voi näppärä laskea suurpiirteiset palotunnit. Xantiassa Osramit (H1) tai Philipsit (en muista enää mitkä siihen laitoin) ovat kestäneet ainakin kaksi vuotta, mutta siihen ei kerrykään kuin muutama tuhat kilometriä vuodessa.

Molemmissa autoissa valot ovat tehtaan jäljiltä ilman mitään omia sähkövirityksiä.


Viimeksi muokannut Lauri päivämäärä 03.05.2013 13:36, muokattu yhteensä 2 kertaa

Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: