Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 12:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 157
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Tämän päivän Turun Sanomat:
Lainaa:
Auto vaihdettiin viime heinäkuussa. Polo 1.4 TSI tuntui varmalta valinnalta, olihan malli valittu Euroopan Vuoden Autoksi 2010.
Hyvin Polo palvelikin – kunnes pakkaset alkoivat. Perheriitahan siitä melkein tuli. – Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin.


http://www.ts.fi/teemat/liikenne/200492.html



Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 12:37 
No niin kannattiko vaihtaa :lol: ? Toivottavasti vaimo saa vanhan sitikkansa takaisin ja voi taas nauttia autolla ajamisesta.


   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 15:48 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
Toi lämpö ongelma alkaa olemaan monessa uudessa autossa, etenkin noissa pienimoottorisissa.

Lämmmön tuotto tarvitsee energiaa ja kun sen määrää vähenettään, niin lämpökin vähenee.

Kanattaa ostaa uusiauto talvipakkasilla ja ainakin käydä koeajamassa kovalla pakkasella.



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 16:12 

Viestit: 909
Missään muussa autossa en ole palellut kuin Berlingossa. Ei halua vaimo Sitikkaa takaisin, ei.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 17:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Ei ole tarvinnut vielä sitikassa palella. Enkä halua vaimoa takaisin, en. :lol:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 17:23 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Igor kirjoitti:
Ei ole tarvinnut vielä sitikassa palella. Enkä halua vaimoa takaisin, en. :lol:

-4.8.. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 19:10 

Viestit: 400
Igor kirjoitti:
Ei ole tarvinnut vielä sitikassa palella. Enkä halua vaimoa takaisin, en. :lol:


Niin hyvä heitto, että pitää kompata :lol:

Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 21:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
pitääpä lisätä ,etten ole palellu hetkeäkään saaran kyydissä vaikka oon polttanu sitä eeeeekymppiä.
aamulla otan tolpasta ja on lämmin ja työmaalta lähtiessä otan tolpasta ja on taas lämmin . ja lämpöö pukkaa melkein heti TU:stakin. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
pitääpä lisätä ,etten ole palellu hetkeäkään saaran kyydissä vaikka oon polttanu sitä eeeeekymppiä.


etanolin kanssa läträtessä kannattaakin keskittyä siihen kyydissä olemiseen ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 28.02.2011 22:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Uusikaupunki
Vähän kyllä pelotti omaa HDi-Xsaraa ostaessa että miten tuollainen etelän auringossa sompaillut sopeutuu Suomen pakkasiin, kun olin työkaverilta kuullut että C5 samalla moottorilla oli ollut talvisin aika kylmä. Hyvin on kuitenkin lämpöä riittänyt kovimmillakin pakkasilla, vaikka vuodenvaihteeseen asti mentiin ilman viimasuojaa. :)



Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 08:49 

Viestit: 1496
Minä olen ajanut Hdi Xantialla elokuusta 2010 asti kuskin ikkuna yläreunastaan auki, koska jäi syksyllä katkenneiden ovijohtojen korjaus kesken. :lol: Kovimmilla pakkasilla piti laittaa karvahatusta korvaläpät alas, ettei käy huju korvakäytävään :D . Jospa sitä "ikkunaremonttia" sitten lämpimässä taas jatkaisi...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 08:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tirehtööri kirjoitti:
Minä olen ajanut Hdi Xantialla elokuusta 2010 asti kuskin ikkuna yläreunastaan auki, koska jäi syksyllä katkenneiden ovijohtojen korjaus kesken. :lol: Kovimmilla pakkasilla piti laittaa karvahatusta korvaläpät alas, ettei käy huju korvakäytävään :D . Jospa sitä "ikkunaremonttia" sitten lämpimässä taas jatkaisi...


Ei siihen vaikka teippiä kannattais vetästä? ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 09:06 

Viestit: 1496
Teuski kirjoitti:
Ei siihen vaikka teippiä kannattais vetästä? ;)


Siinä on jo teippiä, mutta sen u-arvo ei ole kovin hyvä :D . Parkkihallien lippuautomaateissa saa olla notkea käsi kuskilla kun joutuu oven raosta lipettejä kopeloimaan :roll: .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 10:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Oldis kirjoitti:
Toi lämpö ongelma alkaa olemaan monessa uudessa autossa, etenkin noissa pienimoottorisissa.

Lämmmön tuotto tarvitsee energiaa ja kun sen määrää vähenettään, niin lämpökin vähenee.

Mitenkäs TM kirjoitteli tässä taannoin, että dieseleiden lämpenemättömyys johtuu vain lämmityslaitteen huonosta suunnittelusta. :roll: Minä en vain ymmärrä sitä, miten lämmityslaitteen tehottomuus liittyy siihen, että se moottori vain lämpenee hitaammin kuin bensavehje... No, turha mennä kyseenalaistamaan ammattilaisten kommentteja.

Olihan siinä samassa jutussa todettu myös, että polttoainekäyttöiset lisälämmittimet ovat täysin turhia ja nostavat vain kulutusta.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 11:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Lämmityslaitetta voi parantaa monella eri tapaa.
Tehokas kiertovesipumppu.
Messinkinen kenno.
PTC-sähkövastus ilmakanavassa.
ACeen päinvastainen käyttö lämmitykseen.
Kaksiosainen termostaatti ohjaamaan vedenkiertoa paremmin.
Tuossa nyt jokunen jo yleisesti tai kauemmin käytetty. Volsun perinteinen naurettava kolme hehkutulppaa vesitilassa lisälämmittimenä on ennemminkin huono vitsi :lol:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 11:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Uusissa diisseleissä ongelma ei välttämättä ole hidas lämpeneminen, vaan se että hukkalämpöä ei vaan riitä...




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 11:53 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Igor kirjoitti:
Uusissa diisseleissä ongelma ei välttämättä ole hidas lämpeneminen, vaan se että hukkalämpöä ei vaan riitä...


Tai paremminkin sitä hukkalämpöä ei osata ottaa käyttöön.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 12:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
Kyllähän nämä uudet HDI:kin ym. lämpiää ajossa sinne n.80c°, eli kyse on lähinnä, miksi se lämpö ei siirry sinne sisätiloihin...
tietty tyhjäkäynnillä saattaa kovemmilla pakkasilla moottori oikeasti kylmetäkkin siitä normilämmöstä.
ittelläkin oli eräs nimeltä mainitsematon suoraruisku-diesel joka näin teki, mutta ajossa lämpöä riitti koneessa, sen oma lämmönsiirto jäähdytysnesteestä sisätiloihin oli sitten erittäin huono hyötysuhteeltaan, ja piti laittaa toinen kenno sisätiloihin omalla puhaltimella, jonka jälkeen lämmintä riitti sisällä ihan kaikilla keleillä. sinänsä hassua, että laitoin se lisäkennon suoraan alkuperäisen lämmityslaitteen kennon "rinnalle" T-haaroilla vain, eli putkistossa / letkustossa kiertävä nesteen lämpö kyllä olisi pitänyt riittää.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 12:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Xari kirjoitti:
Igor kirjoitti:
Uusissa diisseleissä ongelma ei välttämättä ole hidas lämpeneminen, vaan se että hukkalämpöä ei vaan riitä...


Tai paremminkin sitä hukkalämpöä ei osata ottaa käyttöön.

Nii, tarttis varmaan ottaa lämpöä myös pakokaasusta kuten kuplassa aikoinaan :)




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 12:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
cxtb2 kirjoitti:
Kyllähän nämä uudet HDI:kin ym. lämpiää ajossa sinne n.80c°, eli kyse on lähinnä, miksi se lämpö ei siirry sinne sisätiloihin...
tietty tyhjäkäynnillä saattaa kovemmilla pakkasilla moottori oikeasti kylmetäkkin siitä normilämmöstä.
ittelläkin oli eräs nimeltä mainitsematon suoraruisku-diesel joka näin teki, mutta ajossa lämpöä riitti koneessa, sen oma lämmönsiirto jäähdytysnesteestä sisätiloihin oli sitten erittäin huono hyötysuhteeltaan, ja piti laittaa toinen kenno sisätiloihin omalla puhaltimella, jonka jälkeen lämmintä riitti sisällä ihan kaikilla keleillä. sinänsä hassua, että laitoin se lisäkennon suoraan alkuperäisen lämmityslaitteen kennon "rinnalle" T-haaroilla vain, eli putkistossa / letkustossa kiertävä nesteen lämpö kyllä olisi pitänyt riittää.

Tulisko tehtaalle liian kalliiksi laittaa erilainen kenno bensa- ja dieselmalleihin..?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 12:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
Ilmeisesti tulee... joskus muinoinhan keskieuroopan ja pohjoiseuroopan malleissa oli erona mm. tuo, että lämmityslaitteen kenno oli tehokkaampi :shock: 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 12:43 

Viestit: 909
Tuossa TM:n jutussa taidettiin myös väittää, ettei nykyaikaisesta bensakoneesta tule hukkalämpöä sen enempää kuin dieselistäkään.

Tehtaalle tulee liian kalliiksi laittaa myös erikokoisiin autoihin erikokoinen kenno, onhan Berlingossa ZX/Xsara:n kenno ja Xsara Picassossa taas Peugeot 206:n kenno. :twisted:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 13:29 

Viestit: 327
cxtb2 kirjoitti:
Kyllähän nämä uudet HDI:kin ym. lämpiää ajossa sinne n.80c°, eli kyse on lähinnä, miksi se lämpö ei siirry sinne sisätiloihin...
tietty tyhjäkäynnillä saattaa kovemmilla pakkasilla moottori oikeasti kylmetäkkin siitä normilämmöstä.
ittelläkin oli eräs nimeltä mainitsematon suoraruisku-diesel joka näin teki, mutta ajossa lämpöä riitti koneessa, sen oma lämmönsiirto jäähdytysnesteestä sisätiloihin oli sitten erittäin huono hyötysuhteeltaan, ja piti laittaa toinen kenno sisätiloihin omalla puhaltimella, jonka jälkeen lämmintä riitti sisällä ihan kaikilla keleillä. sinänsä hassua, että laitoin se lisäkennon suoraan alkuperäisen lämmityslaitteen kennon "rinnalle" T-haaroilla vain, eli putkistossa / letkustossa kiertävä nesteen lämpö kyllä olisi pitänyt riittää.


Xantia hdi ilman viimasuojaa ja pakkasta hieman reiluummin niin moottorin lämpömittarista näkee kuinka paljon kabiiniin pyydetään lämpöä. Parin tunnin yhtämittaisen ajon jälkeen jäähdytysvesi viilenee reilusti kun puhaltimella tohottaa reilummin lämpöä ohjaamoon. Talvi-autoilu on enemmän pukeutumiskysymys :roll:



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 14:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Igor kirjoitti:
Nii, tarttis varmaan ottaa lämpöä myös pakokaasusta kuten kuplassa aikoinaan :)


...eipäs mennä merta edemmäs kalaan... ;)



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TS: Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin
ViestiLähetetty: 01.03.2011 16:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Priuksessahan noin tehdään :shock:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: