Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM meni rikki.
ViestiLähetetty: 08.03.2011 20:39 

Viestit: 91
Paikkakunta: Loppi
Yllättävän hyvin se on toiminutkin.

Eli kampiakselin päästä irtosi hihnapyörä,pultti oli auennut.
Mutta onko siinä hihnapyörässä kiila? Pyörässä on ura, akselista en uraa löytänyt. Enkä kiilan jämiä.
Jollei ole voisi sen ehkä saada vielä ehjällä hihnapyörällä kuntoon. Nyt se pyörä on kokolailla väljä.

Pyörässä oleva värinänvaimennin on joskus hitsattu umpipuiseksi, varmaankin ainakin osasyynä tuhoon.
Ja koko talvi on pumpattu jähmeää LHM:ää. . .
Ajoneuvo on XM 2.1TD -91 ei ilmastoitu. Vihjeitä sopivasta osasta otetaan vastaan. Vaikkapa YV:nä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM meni rikki.
ViestiLähetetty: 08.03.2011 20:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tämä servicen kuva ei auttanut?
Liitteet:
xm21td.jpg
xm21td.jpg [ 70.92 KiB | Katsottu 5309 kertaa ]
07 | 6976 14 | 01 | KIILA | 18,5X6-6



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM meni rikki.
ViestiLähetetty: 08.03.2011 21:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kyllä siellä muistaakseni kiila oli, kun tuo pyörä tuli hitsattua nippuun... :oops:

Siis sillon joskus satatonnia sitten... Että sen verran kesti..? Kumivulkanointi petti melkein heti kun oli auto Suomessa, mittarissa oli lukemia jotain 210000km sunnuntaipäivänä, ja aamusella piti lähteä taas työreissulle...

Ja arvaahan sen ettei tuota sen jälkeen kukaan ole muistanut, ennen tätä... :roll:

Pitää käydä tarkistamassa, mulla saattas olla tuohon käypänen pyörä, jos löytyy niin takuuseen tulee...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM meni rikki.
ViestiLähetetty: 08.03.2011 21:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Sokeri_Sakari kirjoitti:
Yllättävän hyvin se on toiminutkin.
Eli kampiakselin päästä irtosi hihnapyörä,pultti oli auennut.
Mutta onko siinä hihnapyörässä kiila? Pyörässä on ura, akselista en uraa löytänyt. Enkä kiilan jämiä.
Jollei ole voisi sen ehkä saada vielä ehjällä hihnapyörällä kuntoon. Nyt se pyörä on kokolailla väljä.
Kyllä siellä servicen mukaan kiila olisi. Kiila on pehmeämpää metallia, kuin kampiakseli, eli se saattaa leikkautuessaan hioutua hyvinkin sileäksi. Pyöriikö jakohihnan hammaspyörä myös vapaasti? Sama kiila pitää myös sitä kohdallaan.

Jos jakohihnan hammaspyörä on liikahtanut, niin silloin on voinut tapahtua muutakin vahinkoa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM meni rikki.
ViestiLähetetty: 08.03.2011 22:40 
"XM meni rikki". Ei ole totta. Suuremmat huollot saattaa olla.


   
 
 Viestin otsikko: Re: XM meni rikki.
ViestiLähetetty: 09.03.2011 18:12 

Viestit: 91
Paikkakunta: Loppi
Jep, on minulla tuo kuva.
Jakohihnan pyörällä on kyllä kiila, ja on paikallaan. Muutenhan se olisi hajonnut kokonaan jaon seotessa. Kuvassakin kiila näyttää aika lyhyeltä .

Kuitenkin tänään hammaskirurgi pari hammasta poisti, eli yksinhuoltajakin on klesana.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM meni rikki.
ViestiLähetetty: 11.03.2011 10:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Sokeri_Sakari kirjoitti:
Jakohihnan pyörällä on kyllä kiila, ja on paikallaan. Muutenhan se olisi hajonnut kokonaan jaon seotessa. Kuvassakin kiila näyttää aika lyhyeltä .
Kyllä tuo kiila bensa-Xantian kampurallakin suht lyhyt on, itse asiassa lyhyempi kuin tuossa XM:ssä, mutta pitää silti hihnapyörää paikoillaan:
Liitteet:
Xantian_kampura.jpg
Xantian_kampura.jpg [ 75.46 KiB | Katsottu 5275 kertaa ]

Olisiko jakohihnan hammaspyörä noussut kuitenkin jo vähäsen ulospäin ja peittänyt kiilan+kiilauran kokonaan? Jos hihnapyörässä on kiilaura, niin se viittaa kyllä hyvin vahvasti siihen, että kiila siellä olisi oltava käytössä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM meni rikki.
ViestiLähetetty: 15.03.2011 08:56 

Viestit: 91
Paikkakunta: Loppi
No nyt se on korjattu ainakin jotenkin. Kiila yltää pari milliä hihnapyörän puolelle.
Fiksattiin sorvaamalla hihnapyörään loivasti kartio reikä, ja siihen katkaistu kartio holkki. Kiilan jämälle viilasin holkkiin kolon.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: