|
Kirjoittaja |
Viesti |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 11.03.2011 13:16 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
laakeri kirjoitti: citsportsite kirjoitti: Nettiautossa halvin XM on 390 euroa, siihen jokaisella on varaa. Lienee kuitenkin vajaalla tavaratilalla, eikä täysikokoinen? XM on XM, vaikka siitä ei olisi yritetty tehdä pakettiautoa 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 11.03.2011 13:41 |
Viestit: 327
|
cxtb2 kirjoitti: Xantianolle: olen saanu sen käsityksen, että Xantia on aina ollut hidas nousemaan, kunnossa ollessaankin, verrattuna XM:ään ja CX:äänkin? Kiitos kommentista. Vertaan edelliseen Xantiaani. Nykyinen on todella hidas. Hitaudelle en muuta syytä keksi kuin voiman puutteen mutta luulisi pumpun nakuttavan kuin viimeistä päivää jos ilmiö juontuisi voiman puutteesta.
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 11.03.2011 13:57 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
"nakuttaminen" tulee ennemminkin siitä, että pumppu tekee enemmän painetta kuin järjestelmään menee, ja regu silloin naksahtaa, ja päästää ylimäärisen paineen / nesteen suoraan säiliöön. jos pumppu vaan pumppaa tasaisestikokoajan, eikä regu naksahtele, niin silloin joko pumppu itsessään ei saa tehtyä painetta, tai se paine vuotaa jostain järjestelmässä ohivuotona takaisin säilöön... meniköhän niin, että jos regulaattori naksuu tiheään, niin pumppu on kunnossa, mutta järjestelmä vuotaa, silloinhan yleensä jousitus vajoaa nopsaan ala-asentoon moottorin sammuttua (toisaalta tyhjä/sökö varaajapallokin saa aikaan tiheän naksumisen) tietty jos on vajoamisenestollinen, niin sekin vaikuttaa vajoamiseen. jos pumppu ja järjestelmä on kunnossa, niin naksumisen väli on kymmeniä sekunteja. Ja kaikki vaikuttaa kaikkeen 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 11.03.2011 14:56 |
Viestit: 217
|
Luojan kiitos sellaista direktiiviä ei ole joka pakottaisi ostamaan farmarin. Turha kuljetella tyhjää tilaa edestakaisin jos sitä ei tarvitse.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 11.03.2011 15:29 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
xs2jammu kirjoitti: Ensin huomasin heti oston jälkeen että lämppärin kennohan tässä vuotaa ja se vaihdettiin. Menikö kokonaan liikkeen piikkiin? Ei ole teetettynä mikään halpa remontti... Lainaa: Xantia on kylmempi pakkasilla mitä XM Kyllä toi meikäläisen V6 on puskenut just niin kuumaa mitä säätövivulla on tilattu. Vai millä tapaa XM on lämpimämpi?
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Supi-1
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 11.03.2011 18:59 |
Viestit: 103 Paikkakunta: Helsinki
|
Tirehtööri kirjoitti: Minulla on ollut reilun vuoden vm 1997 Xantia V6, joten kovin paljon ei ole vielä mallista kokemusta. Ainoa "V6-vika" tähän mennessä on ollut moniurahihnan automaattikiristimen vaihto, jollaista ei kuulema muissa Xantioissa ole. Sitä ei Kuopion varaosakaupoista tai Sitroselta löytynyt tarvikkeena, joten piti ostaa merkkiliikkeestä. Reilun 200€ maksoi mokoma vieteri. Muita ongelmia on ollut käynnistyksen estäneet erilaiset kontaktihäiriöt sähköissä, mutta nyt ovat häiriöt elokuusta lähtien olleet erilaisten korjausten myötä poissa. Noista autoni ongelmista löytynee haulla juttua. (Nyt tietysti palaa ongelmat kun mainitsin "ääneen"  ) On muuten hyvä talviauto: lämmin ja kulkee vakaasti. Parempi kuin Hdi, mutta vie mehua kaksi kertaa sen minkä tuo diesel. Hdi:llä pääsee 65 litralla reilusti yli 1000 km ja kuusmukisella 600 km  . No, mukavuus maksaa  . Maantiellä menee reilulla kahdeksalla litralla. Seka-ajossa 9-10 litralla sataselle. No kyllähän tuo automaattikiristin nyt muistakin löytyy.. Liittyneekö ilmastoinnin olemassaoloon?
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 11.03.2011 19:32 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
citsportsite kirjoitti: laakeri kirjoitti: Xantiat ovatkin tarkoitettu meille, joilla ei ole XM:ään varaa  Eikun Xantia V6 on tehty meille, joilla ei ole varaa pitää XM:ää kunnossa. XM:ään on nykyisin varaa jokaisella Tsemppiä, noi on just ne kohdat jotka jokaisessa Xantia V6:ssa tulee vastaan. Varmasti tämän jälkeen saat luottamuksen takaisin ja huomaat kuinka mahtava auto se onkaan! Kerro xs2jammu lisää, Berline vai Break, vanha vai facelift, väri, kilometrit, kattoluukku tai nahat, onko suomiauto? Auto on aito suomipeli jos sillä mitään merkitystä on muuten kuin että on kylpenyt enempi suolassa Vuosimalliltaan se on -99 ja penkit ovat kangasverhoillut ei nahat. Kattoluukkua ei ole. Igor kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: Ensin huomasin heti oston jälkeen että lämppärin kennohan tässä vuotaa ja se vaihdettiin. Menikö kokonaan liikkeen piikkiin? Ei ole teetettynä mikään halpa remontti... Lainaa: Xantia on kylmempi pakkasilla mitä XM Kyllä toi meikäläisen V6 on puskenut just niin kuumaa mitä säätövivulla on tilattu. Vai millä tapaa XM on lämpimämpi? Maksoin kennon ja he työn jota pidin kohtuu ratkaisuna. Mielestäni XM:ssä lämmönjako varsinkin jaloille onnistuu huomattavasti paremmin kuin Xantiassa, kokemusta on myös 1,8 -99 breakistä.
Liitteet: |

talvella.jpg [ 71.18 KiB | Katsottu 9862 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 12.03.2011 22:13 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Itku melkee pääs. Hieno. PS. Jos loota menee "varoasentoon" niin kyseessä 90% varmuudella sähköhärö, joka löytyy vas puolen lokarin vedetyistä piuhahässäköistä.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 12.03.2011 23:11 |
Viestit: 1496
|
Supi-1 kirjoitti: Tirehtööri kirjoitti: ...moniurahihnan automaattikiristimen vaihto, jollaista ei kuulema muissa Xantioissa ole. No kyllähän tuo automaattikiristin nyt muistakin löytyy.. Liittyneekö ilmastoinnin olemassaoloon? Minä ymmärsin aina avuliaan Sitrosen varaosamyyjän puheesta, että V6:ssa olisi erilainen automaattikiristin kuin muissa Xantioissa. Merkkiliikekin tilasi osan Ranskasta kun sanoivat, että minun Xantia on ainoa V6-malli, mikä heillä on korjattavana käynyt, joten eivät voi pitää kaikkia varaosia hyllyssä  . Itse en tästä(kään) asiasta mitään varmaksi tiedä. "Tietoni" ovat vain muiden kertoman varassa...
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 12.03.2011 23:28 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Juu ei tuota erillisellä jousella olevaa kiristintä ole kuin V6 ja 2,1 TD-malleissa. Pienempikoneisissa automaattikiristimet ovat eritavalla toteutettu, jousi on kiristimen runkon sisällä.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 13.03.2011 08:04 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Olisiko kiristimen trissa samanlainen, kuin apurullan trissa, kuten on esim. Xa 1.8 16V ilmastoidussa. Siten pelkän trissan voisi vaihtaa......Kuten tein tuohon xantiaan, ostin apurullahässäkän ja otin siitä trissan kiristimeen. Samanlaisia kun ovat. Näin tuli halvemmaksi. Tai sitten putsaa, voitelee vanhan, mikäli kuulat ja vierinradat ovat vielä kirkkaita, lovettomia. Laakeri on laakeri, niitä putsaillaan ja voidellaan ja kun tekee homman ajoissa, niin kulumista saa odottaa hyvin kauan. Yhden Xa:n rullan olen sorvissa vetäissyt heitottomaksi. Se onnistuu helposti silloin, kun laakeri on purettu huoltoa varten.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 14.03.2011 08:30 |
Viestit: 1496
|
xs2jammu kirjoitti: Tästähän nyt ilmeisesti on kyse: Juu, minun autoon piti vaihtaa tuo osa numero 8. Kallis vieteri... Ajatelkaa, joidenkin autoissa on neljä vieteriä joka kulmassa! 
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 14.03.2011 11:01 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
xs2jammu kirjoitti: Maksoin kennon ja he työn jota pidin kohtuu ratkaisuna.
No juu. Kenno ei kuitenkin paljoa maksa työhön nähden.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 14.03.2011 11:02 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Tirehtööri kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: Tästähän nyt ilmeisesti on kyse: Juu, minun autoon piti vaihtaa tuo osa numero 8. Kallis vieteri... Ajatelkaa, joidenkin autoissa on neljä vieteriä joka kulmassa!  Neljä joka kulmassa? Onko ne kolme varalla jos yksi hajoaa? 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 14.03.2011 11:07 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tirehtööri kirjoitti: Ajatelkaa, joidenkin autoissa on neljä vieteriä joka kulmassa!  Miun kesäkulkineessa ei ole kuin kaksi vieteriä edessä ja kaksi takana, mutta lisäki löytyy muun muassa 20 vieteriä sylinterinkannesta venttiilien lähistöltä... kallis rakenne 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 14.03.2011 11:45 |
Viestit: 1496
|
Igor kirjoitti: Tirehtööri kirjoitti: Juu, minun autoon piti vaihtaa tuo osa numero 8. Kallis vieteri... Ajatelkaa, joidenkin autoissa on neljä vieteriä joka kulmassa!  Neljä joka kulmassa? Onko ne kolme varalla jos yksi hajoaa?  Näin käy kun pilkunpuksijat ehtivät paikalle viestin editointiajan päätyttyä  . Viestini tekstin piti siis mennä näin: Ajatelkaa, joidenkin autoissa on neljä vieteriä, yksi joka kulmassa! 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 15.03.2011 01:39 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
laakeri kirjoitti: kaksi takana Oli kylläkin tarkoitus sanoa, että yksi takana.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 09.04.2011 21:27 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Loppulauselman paikka kun Xantia kerkes olemaan mulla runsaat kaksi kuukautta ennen kuin lähti kiertoon.
Mukava matka-auto joka kulkee työmatka-ajoa kohtuullisella polttoaineella, keskikulutus oli 8,5-9 litran välissä. Normaali liikenteessä tuli tunne että pintakaasulla saa ajaa. Olikohan tässä muuten oppiva laatikko? Tuntui vaan siltä että oppi meikäläisen ajotyyliin tai sitten opin itse ajamaan sen kanssa. Edelleen kuitenkin vertaan sitä XM:ään ja siinä oikeastaan suurin syy että lähdin sitä myymään. XM:än mukavuustaso on kuitenkin se mitä haen jatkossa ja nyt onkin hakusessa mielellään farkkumalli jo tuon olemassa olevan berlinen rinnalle. Parasta tässä oli kuitenkin se että jo eilen mietin että otan pois myynnistä, mutta jäi sitten tekemättä ja sitten meni kaupaksi. Olin meinaan jo alkanut tottua silllä ajamiseen diravin ynnä muista puutteista huolimatta.
Joten ei muuta kuin onnea Lappeenrantaan uudelle sitikkamiehelle. Sait mielestäni hyvän taikamaton joka hyvällä hoidolla vielä näkee monta auringon nousua ja laskua, eihän sillä ollut ajettu vasta kuin 241tkm.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 10.04.2011 22:35 |
Viestit: 1496
|
xs2jammu kirjoitti: Olikohan tässä muuten oppiva laatikko? Tuntui vaan siltä että oppi meikäläisen ajotyyliin tai sitten opin itse ajamaan sen kanssa.
On. Eikös ZF4HP20 valitse vaihto-ohjelman ajotavan mukaan kahdestatoista( kohan se oli?) esiohjelmoidusta vaihtoehdosta? Paremmin tietävät korjatkoon mikäli olen väärässä. Sellainen ärsyttävyys tuossa vaihteiston toiminnassa omalla kohdallani on, että työpaikan pihasta lähtiessä ajan muutaman sata metriä loivaa ylämäkeä, jolloin normaaliasennossa vaihteisto huudattaa vajaan neljän kympin nopeudessa moottorin kierroksia kolmessa tonnissa ilman suuremmalle vaihtamista. Tuon pystyy välttämään kun ajaa alkumatkan lumihiutale-nappi painettuna. Samoin yksi pykälä lisää voisi maantiellä pudottaa hiukan polttoaineen kulutusta, mutta toisaalta onhan tuo jo melkoisen iäkäs vaihteisto, joten jääköön säästökikat uudemmille versioille...
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 12.04.2011 14:08 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Tirehtööri kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: Olikohan tässä muuten oppiva laatikko? Tuntui vaan siltä että oppi meikäläisen ajotyyliin tai sitten opin itse ajamaan sen kanssa.
On. Eikös ZF4HP20 valitse vaihto-ohjelman ajotavan mukaan kahdestatoista( kohan se oli?) esiohjelmoidusta vaihtoehdosta? Paremmin tietävät korjatkoon mikäli olen väärässä. Sellainen ärsyttävyys tuossa vaihteiston toiminnassa omalla kohdallani on, että työpaikan pihasta lähtiessä ajan muutaman sata metriä loivaa ylämäkeä, jolloin normaaliasennossa vaihteisto huudattaa vajaan neljän kympin nopeudessa moottorin kierroksia kolmessa tonnissa ilman suuremmalle vaihtamista. Tuon pystyy välttämään kun ajaa alkumatkan lumihiutale-nappi painettuna. Samoin yksi pykälä lisää voisi maantiellä pudottaa hiukan polttoaineen kulutusta, mutta toisaalta onhan tuo jo melkoisen iäkäs vaihteisto, joten jääköön säästökikat uudemmille versioille... Tuo sama ominaisuus muuten ärsytti muakin aina kun aamuisin lähti töihin. Oletinkin sen olevan ominaisuus ei vika 
|
|
|
|
 |
Saukka
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 ostajalle vinkit Lähetetty: 24.05.2011 19:39 |
Viestit: 14 Paikkakunta: Lappeenranta
|
xs2jammu kirjoitti: Joten ei muuta kuin onnea Lappeenrantaan uudelle sitikkamiehelle. Sait mielestäni hyvän taikamaton joka hyvällä hoidolla vielä näkee monta auringon nousua ja laskua, eihän sillä ollut ajettu vasta kuin 241tkm. Kiitoksia, nyt kun sain aikaiseksi rekisteröityä tänne Baguetteen.  Nyt sillä on ajettu jo yli 245 tuhatta, eikä ole valittamista. Päin vastoin, erittäin mukava auto niin maantiellä kuin kaupungissakin (no, ehkä yhden miinuksen voi antaa maantienopeuksissa kohtalaisen kovasta rengasmelusta). Loota oli öljynvaihdon tarpeessa, pienemmälle vaihtaminen ja etenkin pakin kytkeminen sujuvat nyt paljon juohevammin kuin alun perin. Mutta joo, kokonaisuutena hieno peli. Näin japseilla, jenkeillä ja sakuilla aiemmin ajaneena etenkin tuo alusta on kyllä käsittämättömän mukava. Enpä usko, että tulee rauta(jousi)kaudelle enää palattua...
BX Van ja sekin myynnissä
|
|
|
|
 |
|
|