Natero kirjoitti:
Olen saanut taustalta seurata erimerkkisten autojen omistajien suhtautumista huolto- ja korjauskuluihin jo pitkähkön ajan.
Monen ranskalaisen auton omistajan mielestä jopa ajovalolampun pimentyminen kertoo vakavasta viasta.
Syynä lienee vaikeus perustella autovalintaansa naapureille?
Mersumies ei koskaan kerro, että hänen 2000+ autonsa on täysin laho, automaattivaihteistossa on glykolin aiheuttamia 5000 euron ongelmia ja dieselin suuttimet pimahtivat. Audimies ja volkkarimies ei kerro, että hänen autonsa etuakselisto on uusittu jo kolme kertaa, taka-akselistokin on huollon tarpeessa ja sytytysjärjestelmä on vaatinut uusia osia, Bmwmies pitää turpansa kiinni ihan imagosyistä.
Tuskin Fordin omistajat ovat innokkaita kertomaan kaikista ovien ja akselistojen ruostevioista?
Etenkin saksalaisilla autoilla ajavat pitävät turpansa kiinni ja maksavat kalliit "huoltolaskunsa" mukisematta.
Surullinen tosiasia on, että Citroën ja muut ranskalaiset eivät ole vielä päässeet eroon vanhasta, osin perusteettomasta maineestaan.
Tilastoja katsellessa pitää suhteuttaa lopputulos ajettuun matkaan.
Onneksi markkinointi ja hyvä laatu on tuottanut tulosta. Kuka voi perustellen moittia uutta C5:sta?
Meidän onneksi Citikan vioista keskustellaan ja me esiomistettuja autoja ajavat saamme laatuautoja pilkkahintaan jos joku raaskii luopua.
ostettiin tuossa vuosi takaperin kaverin kanssa suht samaan aikaan ranskalaiset. hän 2002 megane farkun (4500€ rahoitus osuutta jäljellä)
Ja minä 2002 C5 Breakin 2700€ käteisellä. no mulla on mennyt huoltoihin rahaa tällä hetkellä n100€ ja omaa aikaa.. seuraava menoerä tuplaa tuon kun mittaristo pitää korjata.
Ja renaulttiin on uponnut jo kolmatta tonnia.