Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hei kaikille, mulla on nyt Xsara
ViestiLähetetty: 29.03.2011 10:48 

Terve, liityin just foorumille ja ajattelin vaan sanoa "hei". Hei.

Mulla on ollut aika paljon Relluja (onpa nytkin vanha clio diesel), monta tojotaakin, mutta hommasin hiljattain ensimmäisen Citikkani kun melkein kaikilla muillakin autokerholaisilla on (otaniemi). Meillä autokerholla täysjäsenyyteen edellytetään että purkaa ja kasaa Saabin (mieluusti mahdollisimman mätä, että voi vaihtaa samalla vetaritunnelit), sitten talli pitää polttaa ainakin kerran (lisäbonuksen saa jos pääsee telkkariin tallin poltettuaan), ja sitten pitää omistaa muutama epätoivoinen ranskanauto. Häkäpöntön rakentaminen on myös kova juttu.

No joo. Ostin sitten '99 Xsara farmarin, 2.0hdi urpomoottorilla. Kuljin lähtee avaimesta käyntiin, kulkee ihan kivasti, ja siinä toimii kaikki laitteet. Jännä homma, ranskiksia aina haukutaan mutta on sitä paskemmilla tojotilla tullut ajettua paljonkin. Lähiaikoina pitäis Xsaraan vaihtaa jakohihna, Haynesin mukaan siihen remmin kiristämiseen pitäisi käyttää jotain outoa Citikan hihnankireysmittaria...?

Jos muuten kellään sattuu olemaan Xsaraan käypäset vanteet niin mulle kelpais, auton mukana ei tullut kesärengassatsia ollenkaan. Joten kesäpyörät olis hakusessa. 185/65/14 tai jotain/15". Maksan niistä tietty jos joltakulta löytyis.

Toimiiko noi Xsarat yleensä hyvin? Luin täältä tuota tekniikkafoorumia, siellä ei paljon xsarasta puhuta.

Xsara break hdi '99, Clio '01
Poissa

Viestin otsikko: Re: Hei kaikille, mulla on nyt Xsara
ViestiLähetetty: 29.03.2011 11:28 
Käyttäjän avatar

Tervetuloa sitikoiden (ja sitruunapatongin) ihmeelliseen maailmaan! :)

Xsara-aiheista keskustelua saattaa löytyä enemmän citroen-foorumi.comin puolelta, mutta kyllä täälläkin kysyvälle vastataan, tavalla tai toisella :)

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 13:42 
Käyttäjän avatar

Onneksi harrastat niitä Relluja myös, sillä aika huonot saumat on Xsaran kanssa päästä tuohon epätoivoiseen ranskiskatraaseen. Tai jos yhtään lohduttaa, niin onhan se Sitikaksi aika epätoivoinen, kun on vieterijousi, alipainetehosteinen jarru ja muuta hassua.

Lappeenrannan teekkareiden autokerhon toiminta kuulostaa muuten hyvinkin samalta, paitsi että täällä kaikilla pitäisi olla Audi...

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 14:17 

Joo, no mä olen kyhännyt yhden laatikkovikaisen Saabin ajokuntoon (Saab oli ilmainen---ei niistä kannata maksaa) ja rakensinpa häkäpöntön kiinalaiseen moposkootteriini muutama vuosi sitten, joten noita tulipalopuuhia lukuunottamatta kerhoharrastus on edennyt ihan hyvin. Autokerholla on saabisteja ollut suunnilleen aina ainakin puolet jäsenistä. Just nyt on ranskiksia myös aika paljon. Eräskin kaveri päätti hiljattain opetella hitsaamaan ja osti CX:n, hyvä valinta.

Clio vaikuttaa ihan perustoimivalta vehkeeltä, ei sekään mulla ole kauaa ollut. Mitä nyt lämppärin kennon vaihtamiseen meni muutama pitkä päivä, autoa sai purkaa aika paljon.

No, Xsaran mittarissa on jonkun verran vajaa 400kkm, mutta ihmeen ehjältä se silti tuntuu.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 14:42 
Käyttäjän avatar

Tervetuloa ;)

kaasujeesus kirjoitti:
Eräskin kaveri päätti hiljattain opetella hitsaamaan ja osti CX:n, hyvä valinta.

Ajaa :lol:

Muille: Myös se valkoinen ykköskoppanen beeksi joka oli jo pitkään aikaan myynnissä on nyt autokerhon jäsen omistus.

1978 Citroën GS Club
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 14:46 
Käyttäjän avatar

Tulsku kirjoitti:
Lappeenrannan teekkareiden autokerhon toiminta kuulostaa muuten hyvinkin samalta, paitsi että täällä kaikilla pitäisi olla Audi...
No nythän miulla on tämän tiedon myötä viimeinkin ihan oikea syy, miksi en ole liittynyt teekkareiden aud..., eikäkun autokerhoon vieläkään :lol:

Xsara on kyllä citikaksi varsin omituinen, mutta eikös se ole lähinnä citikan merkeillä varustettu pösö? :mrgreen:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 15:14 

Hei vaan Siert, ai sinäkin olet täällä :mrgreen: :mrgreen: Ajeltiin sillä mainitulla beksillä tässä joku ilta ja ihailtiin miten sillä voi rynkyttää hidastetöyssyjen yli neljääkymppiä eikä auto pahemmin hötkyillyt.

Ilmailijoilla on sanonta, että mikä menee ylös tulee aina alaskin, paitsi laskutelineet. Jotku sitikat on vissiin vähän niinkuin käänteisiä.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 15:17 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Siert kirjoitti:
Tervetuloa ;)
Muille: Myös se valkoinen ykköskoppanen beeksi joka oli jo pitkään aikaan myynnissä on nyt autokerhon jäsen omistus.

Onko kyseessä se Kotkassa autoliikkeen 999€ hintaan kauppaama beksi?
Onkohan toteutunut kauppahinta julkista tietoa? :)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 15:18 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Xsara on kyllä citikaksi varsin omituinen, mutta eikös se ole lähinnä citikan merkeillä varustettu pösö? :mrgreen:

Eikös 306 ole pösön merkillä varustettu zexi ja xsara sitten sitä myöten sitikan merkeillä varustettu pösö? :)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 15:29 

terve, kyllä se taisi olla just se jobbarilla ollut beksi. Kaupankäynnin detaljeihin en kaverin puolesta ota kantaa, mutta ihmeen hyvässä kunnossa se beksi on. Kaikki toimii ja se tuntuu yhtä vähän ajetulta kuin mitä onkin. En muista mittarilukemaa, mutta olisko ollut alun toistasataa tuhatta. Sanoisin että oli harvinaisen onnistunut ostos ja hyvä löytö.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 15:52 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
laakeri kirjoitti:

Eikös 306 ole pösön merkillä varustettu zexi ja xsara sitten sitä myöten sitikan merkeillä varustettu pösö? :)

Eli xsara on xsaran merkeillä varustettu zx? :D

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 15:58 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
Pösön merkeillä varustettu citikan merkeillä varustettu pösö? Siinä alkaa olla päällekkäisissä merkeissä jo painoa niin, että voisi moisen seurauksena kuvitella vaikka toisen viiksimerkin voivan tipahtaa maskista tuommoisessa viritelmässä... :mrgreen:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 16:01 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
Siert kirjoitti:
Tervetuloa ;)

Onko kyseessä se Kotkassa autoliikkeen 999€ hintaan kauppaama beksi?
Onkohan toteutunut kauppahinta julkista tietoa? :)

Just se. En tieda mitä kauppahinta oli mutta auto on tosi hieno.

1978 Citroën GS Club
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 17:44 
Käyttäjän avatar

onnittelisiko vai esittäisikö osanoton :lol:

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 18:05 
Ai Xsara... olen kuullut kehuttavan. Vaikka ei se nyt sentään ihan ZX:n veroinen tietenkään ole ;)

ViestiLähetetty: 29.03.2011 22:29 

Mulla itsellä kaksi Xsaraa ja kolmas tulossa lauantaina. Isosiskolla sekä pikkuveljellä Xsarat. Pakko kehua kun on ollut niin helppoja kilometrejä ettei taida millään muulla päästä samaan. Meidän perheessä ajettu Xsaroilla varmaan puoli miljoonaa-miljoona kilometriä yhteensä ja isoin remontti on ollut kun yhdestä halkesi kansi. Muuten on vaihdettu jarrulevyjä ja paloja sekä joitain niveliä. No okei, taka-akselistot tulee aina avattua vaikka ihan varmuuden vuoksi.... Mut pitäähän nyt jokin tyyppivikakin olla.. ;-)

Poissa

ViestiLähetetty: 30.03.2011 09:03 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
excluxan00 kirjoitti:
No okei, taka-akselistot tulee aina avattua vaikka ihan varmuuden vuoksi.... Mut pitäähän nyt jokin tyyppivikakin olla.. ;-)

Niin ja sehän on myös noissa oikeissa Citikoissa ;)
Saarathan on ihan kelpokunkineita vaikka noille mehujousiin vihkiytyneille kelpaakkaan. Huolettomia kilometrejä ollut kyllä, joten onhan se ihan ok peli. Ja Lemonia lainatakseni niin onhan ZX kulultaan kuitenkin parempi :)

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ]