Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Sitikoissa paljon vikoja - muissa vielä enemmän?
ViestiLähetetty: 28.03.2011 10:17 

Työkaverilla oli Nissanin turbo-luupää, korjaamiseen meni 4 vuoden aikana enemmän kuin se koko auto maksoi ja sitten se vaihtui Almeraan, perusteena oli että kun nää Nissanit on niin hyviä ja toimivia autoja :lol: :lol: :lol:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 28.03.2011 12:27 

Meneppä itse saareen ja koeta tehdä siellä kunnon auto :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 28.03.2011 14:58 
Käyttäjän avatar

Itse asiassa kannattaisi muistaa, että mieltymys mihin tahansa automerkkiin on loppujen lopuksi tunneperäinen seikka. Sekä myös arvostuskysymys. On ihan ymmärrettävää, että hydraulijousitus ja persoonallisuus on seikka, jonka vuoksi moni - myös minä - on valinnut juuri sitikan. Joku toinen haluaa ehdottomasti nauttia Mersun imagoarvosta ja luja autohan se on. Toiset tykkää Volvoista eikä muuta merkkiä autoksi tunnusta.
Minä en viitsi lähteä siihen, että lyttäisin jotakin merkkiä. Hitostako sen tietää milloin innostun justiinsa sen haukkumani hankkimaan. Olis siinä lapsille selittämistä... :oops:

2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa

ViestiLähetetty: 28.03.2011 19:45 
Olen saanut taustalta seurata erimerkkisten autojen omistajien suhtautumista huolto- ja korjauskuluihin jo pitkähkön ajan.
Monen ranskalaisen auton omistajan mielestä jopa ajovalolampun pimentyminen kertoo vakavasta viasta.
Syynä lienee vaikeus perustella autovalintaansa naapureille?

Mersumies ei koskaan kerro, että hänen 2000+ autonsa on täysin laho, automaattivaihteistossa on glykolin aiheuttamia 5000 euron ongelmia ja dieselin suuttimet pimahtivat. Audimies ja volkkarimies ei kerro, että hänen autonsa etuakselisto on uusittu jo kolme kertaa, taka-akselistokin on huollon tarpeessa ja sytytysjärjestelmä on vaatinut uusia osia, Bmwmies pitää turpansa kiinni ihan imagosyistä.
Tuskin Fordin omistajat ovat innokkaita kertomaan kaikista ovien ja akselistojen ruostevioista?
Etenkin saksalaisilla autoilla ajavat pitävät turpansa kiinni ja maksavat kalliit "huoltolaskunsa" mukisematta.

Surullinen tosiasia on, että Citroën ja muut ranskalaiset eivät ole vielä päässeet eroon vanhasta, osin perusteettomasta maineestaan.

Tilastoja katsellessa pitää suhteuttaa lopputulos ajettuun matkaan.

Onneksi markkinointi ja hyvä laatu on tuottanut tulosta. Kuka voi perustellen moittia uutta C5:sta?

ViestiLähetetty: 29.03.2011 00:19 

Natero kirjoitti:
Olen saanut taustalta seurata erimerkkisten autojen omistajien suhtautumista huolto- ja korjauskuluihin jo pitkähkön ajan.
Monen ranskalaisen auton omistajan mielestä jopa ajovalolampun pimentyminen kertoo vakavasta viasta.
Syynä lienee vaikeus perustella autovalintaansa naapureille?

Mersumies ei koskaan kerro, että hänen 2000+ autonsa on täysin laho, automaattivaihteistossa on glykolin aiheuttamia 5000 euron ongelmia ja dieselin suuttimet pimahtivat. Audimies ja volkkarimies ei kerro, että hänen autonsa etuakselisto on uusittu jo kolme kertaa, taka-akselistokin on huollon tarpeessa ja sytytysjärjestelmä on vaatinut uusia osia, Bmwmies pitää turpansa kiinni ihan imagosyistä.
Tuskin Fordin omistajat ovat innokkaita kertomaan kaikista ovien ja akselistojen ruostevioista?
Etenkin saksalaisilla autoilla ajavat pitävät turpansa kiinni ja maksavat kalliit "huoltolaskunsa" mukisematta.

Surullinen tosiasia on, että Citroën ja muut ranskalaiset eivät ole vielä päässeet eroon vanhasta, osin perusteettomasta maineestaan.

Tilastoja katsellessa pitää suhteuttaa lopputulos ajettuun matkaan.

Onneksi markkinointi ja hyvä laatu on tuottanut tulosta. Kuka voi perustellen moittia uutta C5:sta?

Meidän onneksi Citikan vioista keskustellaan ja me esiomistettuja autoja ajavat saamme laatuautoja pilkkahintaan jos joku raaskii luopua.
ostettiin tuossa vuosi takaperin kaverin kanssa suht samaan aikaan ranskalaiset. hän 2002 megane farkun (4500€ rahoitus osuutta jäljellä)
Ja minä 2002 C5 Breakin 2700€ käteisellä. no mulla on mennyt huoltoihin rahaa tällä hetkellä n100€ ja omaa aikaa.. seuraava menoerä tuplaa tuon kun mittaristo pitää korjata.
Ja renaulttiin on uponnut jo kolmatta tonnia.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.03.2011 09:41 
Käyttäjän avatar

liikeri kirjoitti:
Ja minä 2002 C5 Breakin 2700€ käteisellä. no mulla on mennyt huoltoihin rahaa tällä hetkellä n100€ ja omaa aikaa..
Pakko varmaan kohta vaihtaa Xantia C5:een, jos kerran noin halvoiksi tulevat. Tuo Xantia on ollut meikäläisellä viime kesästä ja onhan siinäkin jo huoltoihin mennyt moninkertaisesti tuo määrä. Jo pelkkä jakohihnasarja ylitti tuon, samoin apulaitehihnapyörä. Lisäksi tulivat vielä termostaatti ja jäähdytysneste tuohon. LHM:n, vaihteistoöljyn ja pari kertaa tapahtunut moottoriöljyn+putsarin vaihtokin taitavat tuon tienoille mennä. Ilmastointihuoltokin kustansi Kotkan Vianorilla 70 €. Ja kaikkea pientä huollettavaa on ollut lisäksi (polttimoita, koiranluu, jarruhuoltoa, kynkänlaakerien stefat rasvauksen yhteydessä yms yms)

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 30.03.2011 10:01 

Jollakin todennäköisyydellä vaihdan C5:een kun Xantiasta jättää aika mutta ainakin 100 000km aion siihen ajaa lisää ennen vaihtoa. Kolmoskoppainen C5 kiinnostaa mutta sitä vanhempiin en uskalla koskea. Pari kolme vuotta menee vielä Xantian kanssa. Tietty kun kytkinremppa tulee ajankohtaiseksi niin sitten taas tuumataan. Mielestän Xantia on hinta / laatu suhteeltaan ehdottoman hyvä auto. Ai niin, lisätään vielä, että vuotuisen ajokilometrit ovat n 40 000 km.

[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2