Varaosliikkeen tai korjaamon kanssa menee heti heikommin jos taustalla ei ole pidempiaikaista asiakkuutta. Tyypillinen esimerkki on puhelinyhtays juuri silloin kun vastapuolella on "kädet täynnä töitä". Virhemahdollisuus kasvaa samantien. Entuudestaan tuttuun paikkaan soittaessani voin kysyä "onko kiirettä" ja kun vastaus on myöntävä niin pyydän soittamaan minulle paremmalla ajalla. Helkkarin hyvin on toiminut ja joka kerta olen saanut yksilöllistä palvelua.
Omalta kohdaltani pitkä-aikainen asiakkuus on tullut rahallisesti kalliimmaksi mutta olen myöskin saanut apua silloin kun olen sitä tarvinnut.
Yhden kerran olen vieraillut huollon merkeissä veholla: autooni tehtiin venttiiliensäätö, vasta autoa hakiessani minulle kerrottiin, ettei heillä ollut sopivia säätöpaloja. Sovittiin ettei autoa kasata ja uudelleen pureta vaan otan sijaisauton ja menen sillä seuraavana päivänä töihin.
Minä todella pelkäsin automyyjän antavan minulle sijaisautoksi sen kalliin mersun mitä olin käynyt liikkeessä kuolaamassa. Mitä hittoa? Tuttu myyjä antoi minulle 5000e hintaluokan Opelin ja neuvoi missä sen voin tankata. Ok minä menin tankkaamaan ja tankattuani - Opel ei enää käynnistynyt. Ok soitto Veholle ja pian kaksi autokauppiasta saapui toisen 5000e arvoisen auton kanssa paikalle. Tämän kulkineen merkkiä en muista mutta nopeuden noustessa 80 km/h sen etupää vispasi hervottoman tuntuisesti eli ei muuta kuin takaisin Veholle. Aikani odoteltuani autokauppias saapui paikalle ja hetken kiroiltuaan luovutti minulle kolmannen 5000e hintaluokan kulkuvälineen (taas Opel). Ok seuraavana aamuna olin lähdössä töihin mutta Opelin akku oli omineen tyhjentynyt yön aikana! Pent sain juuri sitä mitä halusin välttää - rokulipäivän!
Itse en ihmetellyt 5000e hintaluokan vaihtoautojen huonoa laatua vaan myyjän puutteellista pelisilmää. Mikäli hän olisi raatsinut antaa minulle himoitsemani mersun niin luultavasti olisin siihen autoon sortunut ja kaupat olisivat syntyneet
