|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 09:56 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Siirretyn jarruvaijerin jäljiltä apukuskin jalkatilaan on jäänyt kohouma, joka tuntuu maton läpi ja antaa matkustajalle mahdollisuuden painaa jarrua"
BUAHHAA! Anteeksi mitä? Jarruvaijeri?!
Muistaakseni juurikaan missään autossa ei ole ollut jarruvaijereita vuosikymmeniin. Vai tarkoitetaanko tässä ihan oikeasti ratkaisua jossa LH ja RH -kätiset versiot hanskataan vaijeriratkaisulla.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 10:11 |
Viestit: 1878
|
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 10:46 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Cikatti kirjoitti: "Siirretyn jarruvaijerin jäljiltä apukuskin jalkatilaan on jäänyt kohouma, joka tuntuu maton läpi ja antaa matkustajalle mahdollisuuden painaa jarrua"
BUAHHAA! Anteeksi mitä? Jarruvaijeri?!
Muistaakseni juurikaan missään autossa ei ole ollut jarruvaijereita vuosikymmeniin. Vai tarkoitetaanko tässä ihan oikeasti ratkaisua jossa LH ja RH -kätiset versiot hanskataan vaijeriratkaisulla. Just tuota mitä epäilit, eli kun autosta on väsätty oikealta ohjastettava malli, niin jarru on siirretty vaijerilla toiselle puolelle ajopeliä..! Olis vissiin ollu liian iso juttu suunnitella rintapeltiä myöten uusiks palikoita..? Toisaalta, Xm:n kohdalla olivat tällänneet jarruventtiilin poikittain, kulmavivun kanssa, ja koko venttiilin kummalliseen paikkaan, mutta nyt meniväs sit vissiin sieltä missä aitaa ei enää edes ole... Vaan eikös jossain Britti-Voorteissa, Cortina/Escort, 60/70 -lukusissa ollu jotenkin tangolla/vivustolla ratkastu sama juttu..? Muistanko väärin??? Tosin toisinpäin, eli jarrupääsylinteri oikealla puolella autoa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 11:18 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Mitsuissa aikoinaan toisin päin, eli RHD versiosta tehtiin LHD pääsyltyn suhteen mekaanisella vivustolla...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 11:22 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
jasu kirjoitti: Vaan eikös jossain Britti-Voorteissa, Cortina/Escort, 60/70 -lukusissa ollu jotenkin tangolla/vivustolla ratkastu sama juttu..? Muistanko väärin??? Tosin toisinpäin, eli jarrupääsylinteri oikealla puolella autoa... Mulla olis kyllä esimerkkikappaleita jotta voin tarkistaa, mutta ihan muistikuvien varalta heitän että taitaa pääsylinteri vaan vaihtaa puolta, kone kun on pitkittäin niin ei ole tilasta pulaa... Jostain joskus luin, että Mini olisi suunniteltu niin, että puolen vaihto olisi parin tunnin homma.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 11:38 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Jostain joskus luin, että Mini olisi suunniteltu niin, että puolen vaihto olisi parin tunnin homma"
Jep, perheessä on ollut Minejä ja valitettavasti yksi Allegro ja niissä oli valmiita paikat tuliseinässä kätisyyden vaihdolle.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 11:58 |
Viestit: 1496
|
Onko autotehtaat unohtaneet miten autojen polkimet tehdään? Toyotallahan oli jotain ongelmia jenkkilässä, Vageista katkeili viime talvena polkimia Suomessa ja nyt tämä. Sitä paitsi eihän tuo C3:n osalta ole edes vika vaan edistystä: nyt briteillä on enää ratti ja osa polkimista väärällä puolella, jarru on jo oikeassa paikassa  .
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 12:12 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Aika monessakin vähän vanhemmassa autossa oli RHD-versiossa poikittainen vääntösauva ja päissä vivut, jolla vietiin jarrupolkimen liike vasemmalla olevalle pääsylinterille. Mutta että vaijeri...
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 12:36 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
zX-files kirjoitti: Mitsuissa aikoinaan toisin päin, eli RHD versiosta tehtiin LHD pääsyltyn suhteen mekaanisella vivustolla... Tämä siksi, että Mitsuissa oli vaihteisto oikealla. Ei vasemmalla, kuten yleensä poikittaismoottorisissa LHD autoissa. Jarrupääsylinteri ei Mitsuissa mahtunut rintapeltiin vasemmalle puolelle.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 12:49 |
Viestit: 511
|
Itselläni joskus nuoruudessa ollut kirosana (toyota corolla KE 20) siinä oli kytkin vääntötangolla välitetty oikealle puolelle ja sieltä vaijeri laatikonkylkeen.
|
|
|
|
 |
C3P
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 13:08 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Tältä C3 Picasson rakenne näyttää servicen kuvassa:
Liitteet: |

e314150a.jpg [ 50.24 KiB | Katsottu 14503 kertaa ]
|
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport 4WD 2020
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 13:31 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
Lauri kirjoitti: Onko autotehtaat unohtaneet miten autojen polkimet tehdään? Toyotallahan oli jotain ongelmia jenkkilässä, Vageista katkeili viime talvena polkimia Suomessa ja nyt tämä.  Eikös se todettu lopulta niin, että ei niissä Toyotan polkimissa mitään vikaa ollutkaan vaan vika oli pelkästään käyttäjissä jotka eivät tajunneet painaa oikeaa poljinta tai nostaa jalkaa kaasulta 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 13:42 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
...mutta se video vasta villi onkin: "suurilla nopeuksilla 30-40-50 mph märällä asfaltilla ja vielä liikenneympyrässä matkustajan jarrun painamisesta tulee ihan kaaosta ja tuhoa...varsinkin kun takanatulijat pelästyvät äkillistä pysähtymistä. Paniikki!". Mutta tämähän on ihan ykkösjuttu: C3 Picasso on kuin suunniteltu autokoulujen ja kotiopettajien harjoittelupeliksi! Kauppa käy kohta kuumana! 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 14:46 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
svc kirjoitti: zX-files kirjoitti: Mitsuissa aikoinaan toisin päin, eli RHD versiosta tehtiin LHD pääsyltyn suhteen mekaanisella vivustolla... Tämä siksi, että Mitsuissa oli vaihteisto oikealla. Ei vasemmalla, kuten yleensä poikittaismoottorisissa LHD autoissa. Jarrupääsylinteri ei Mitsuissa mahtunut rintapeltiin vasemmalle puolelle. Ja vaihteistohan oli tietysti auton oikealla puolella siksi, että se on sille oikea paikka, jotta jarrupääsyltylle jää tilaa kuskin puolella. Seuraaavksi saadaan vääntö aikaan siitä, ovatko britit, japsit, aussit jne nyt hirmuisen kamalia kun jatkavat RHD-perinnettä 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 20.05.2011 15:13 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
zX-files kirjoitti: Seuraaavksi saadaan vääntö aikaan siitä, ovatko britit, japsit, aussit jne nyt hirmuisen kamalia kun jatkavat RHD-perinnettä  Onhan se laiskemmalle kuskille kätevää kun ei tartte kiertää koko autoa kun menee tankkaamaan 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 21.05.2011 18:36 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
Lauri kirjoitti: Onko autotehtaat unohtaneet miten autojen polkimet tehdään? Toyotallahan oli jotain ongelmia jenkkilässä, Vageista katkeili viime talvena polkimia Suomessa ja nyt tämä. Polkimet varmaan kohta kielletään turvallisuusriskinä. Lisäksi polkimet syrjivät alaraajavammautuneita. Polkupyörissäkin on polkimia, ne on vastedes myytävä potkupyörinä.
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 21.05.2011 21:02 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Mul on pirun vaikeeta toi tankkaaminen aina, kun työmatkakulkimena käyttämää Xanttua tankatessa pitää muistaa ajaa niin että pumppu jää oikealle puolelle ja kun olen perhekuljettimella (Chrylser Grand Voyager), niin pitää jättää pumppu vasemmalle... Ainahan se on näillä näin, mutta joka kerta pitää vähän funtsia...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
amikutoseeni
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 23.05.2011 17:22 |
Viestit: 265 Paikkakunta: Lapinlahti
|
Kami kirjoitti: Xanttua tankatessa pitää muistaa ajaa niin että pumppu jää oikealle puolelle ja kun olen perhekuljettimella (Chrylser Grand Voyager), niin pitää jättää pumppu vasemmalle Muistisääntö: Voyagerissa Vasemmalla, Santussa Syrjemmällä. 
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 23.05.2011 18:38 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
zX-files kirjoitti: Pistääpi jonkun pienen täpän bensamittarin lasiin oikealle/vasemmalle muistuttamaan  Jossain en-nyt-muista-missä autossa on bensavalon yhteydessä nuoli joka osoittaa täyttöaukon puolen.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 23.05.2011 19:13 |
Viestit: 5858 Paikkakunta: Lahti
|
Teuski kirjoitti: zX-files kirjoitti: Pistääpi jonkun pienen täpän bensamittarin lasiin oikealle/vasemmalle muistuttamaan  Jossain en-nyt-muista-missä autossa on bensavalon yhteydessä nuoli joka osoittaa täyttöaukon puolen. Oon ajanut aina sinne mittarin vapaalle puolelle, kyllä se letku riittää sinne auton toisellekin puolelle 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa Lähetetty: 23.05.2011 21:30 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Toissa kesänä kun oli yksi LHD ja yksi RHD käytössä niin oli kätevä parkkeerata ne siten että käveli autojen väliin ja viime hetkellä sitten saattoi päättää kumman rattiin hyppää  Tässä RHD-yksilössä on tankin korkki takana keskellä että sikäli ei aiheuta ylimääräisiä liikkeitä.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
|
|