|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 24.10.2010 10:43 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Kyllä ne on vaikeita myydä, vaikka olisi kuinka hyvä, ei ole markkinoita Suomessa , ainakaan sellaisia henkilöitä, jotka ovat oikeasti kiinnostuneita!"  Olen ostanut 3 XM:ää 1,5 vuoden aikana eli kyllä niitä joku pölhö ostaa. Ja tosiaan, käykää ostajaehdokkat koeajamassa niitä tosissaan mielellään niin monta kuin löydätte, noiden käytösero on tosiaan merkittävä. Ja muistutan vaihteeksi että XM on käytännössä sikahalpa hankkia. Minunkin kaikki kolme XM:ää (inan yli 200 000 km ajettuja, TD aut, V6 farkku aut ja V6 24 valve) ovat maksaneet yhteensä 5000 euroa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 24.10.2010 12:48 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
cxtb2 kirjoitti: D-asennossahan kierrokset pysyy kiihdytyksissäkin alle 4-4.5krpm, eikä silloin oikein tapahdu... liikkuu ala-vännöllä silloin. Kyllä se punarajalle kiertää, jos kick-down on oikein säädetty.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
ilkkata
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 24.10.2010 13:38 |
Viestit: 179
|
cxtb2 kirjoitti: tuo ZPJ eli 12-venttiilinen V6 on siitä erikoinen 3L. V6, että se on kierroskones, jos haluaa ripeästi kiihdyttää, niin pitää manuaali-valita 3. tai 2. vaihde, ja kierrättää 4,5-6krpm, siellä se teho on, ja tuo kone kiertää kyllä nätisti yli 6krpm. D-asennossahan kierrokset pysyy kiihdytyksissäkin alle 4-4.5krpm, eikä silloin oikein tapahdu... liikkuu ala-vännöllä silloin.
Kierroskone ja kierroskone: Teho: 123kW/5600 r/min. Vääntömomentti: 235Nm/4600 r/min. Ja tyhjäkäynnillä käytössä jo noin 210Nm
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 24.10.2010 20:08 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
juu, voipi olla ja varmaan onkin vielä säädettävää tuossa omassa v6-12:sen tomaatissa, tosin korjaamo-manuaalin mukaan sen aluksi säädin, ja sitten on saanu kiristää aikapaljon lisääkin, nyt se sentään vaihtaa pienemmälle kick-downissa 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
itäsuomi
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 27.10.2010 13:31 |
Viestit: 87
|
|
|
|
 |
AkiNieminen
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 30.10.2010 09:52 |
Viestit: 6 Paikkakunta: Helsinki
|
Vehvis kirjoitti: ... Paitsi 635CSi, siinä 70-80- lukujen taitteessa tekee poikkeuksen. Katsokaa nyt hyvät ihmiset, se on kaunis auto. OT. Samaa mieltä. Varsinkin ensimmäiset mallit, joissa puhtaat linjat: 
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 30.10.2010 10:18 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
AkiNieminen kirjoitti: Vehvis kirjoitti: ... Paitsi 635CSi, siinä 70-80- lukujen taitteessa tekee poikkeuksen. Katsokaa nyt hyvät ihmiset, se on kaunis auto. OT. Samaa mieltä. Varsinkin ensimmäiset mallit, joissa puhtaat linjat: Eihän se edeltäjäkään ruma ole:  Ja vielä jos tekee käsittelyn, jolla autosta kuin autosta saa kauniin: http://files.conceptcarz.com/img/BMW/71-BMW_30_CS_E9-DV-09-PVGP-04.jpg
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 30.10.2010 19:39 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Teuski kirjoitti: Eihän se edeltäjäkään ruma ole: ...eikä seuraajakaan: http://www.m5time.com/albums/INFO/BMW85 ... M5TIME.jpg
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
retro.tuner
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 30.10.2010 21:07 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Jönköping
|
Tämä se on Kissamiehissä niin hieno piirre. He osaavat arvostaa muunkinmerkkistä autokauneutta.
|
|
|
|
 |
backtomono
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 31.10.2010 02:41 |
Viestit: 3
|
Lainaa: Paitsi 635CSi, siinä 70-80- lukujen taitteessa tekee poikkeuksen. Katsokaa nyt hyvät ihmiset, se on kaunis auto.
Ei sitä linjakasta coupe-mallia tarvitse välttämättä konsernin ulkopuolelta hakea... 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 31.10.2010 17:18 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
backtomono kirjoitti: Ei sitä linjakasta coupe-mallia tarvitse välttämättä konsernin ulkopuolelta hakea... Juu, tuosta saisi ihan hyvän varmaan, kun vaihtaisi siihen farmarin takaosan? Bemarillakin hyvännäköisiä malleja on, mutta tuo 635 ei kyllä mielestäni niihin kuulu, siinä on jätetty muotoilu pahasti kesken kun on edestä alkaen päästä johonkin etuovien kohdalle. Takaosa ja etuosa eivät sovi ollenkaan yhteen 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 01.11.2010 09:54 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
backtomono kirjoitti: Ei sitä linjakasta coupe-mallia tarvitse välttämättä konsernin ulkopuolelta hakea...
406 coupe on kyllä nätti, mutta nykymalleissa kyllä täytyy sanoe että Rellukin on nätimpi:  
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 01.11.2010 11:16 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Teuski kirjoitti: Voi kiesus. Mikä ihmeen hirvitys tämä on? Ei kai näin rumaa kulkinetta ole oikeasti olemassa? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
AkiNieminen
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 26.06.2011 09:17 |
Viestit: 6 Paikkakunta: Helsinki
|
Hei taasen,
aikaa on kulunut, autoja koettu ja päätös syntynyt. Pieni päivitys täten tännekin paikallaan.
Tallissa vuoden 1984 Porsche 928S. Ylivoimaisesti kokemistani autoista eniten tunteita herättävä ja työnlaadulla vakuuttava.
Auto, jota on ilo katsella ja kuunnella ilman että se edes liikkuu mihinkään... Törmäsin matkanvarrella myös sitikkaharrastajaan, johon oli iskenut Porsche-kuume.
Hyvää Kesää!
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ostajan opas: Citroën XM V6 / 1994-2000 Lähetetty: 29.06.2011 12:07 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Vau! Porkke on hyvä valinta harrastepeliksi. Nuo ovat olleet jopa tilastollisesti maailman vähävikaisimpia autoja. Olis kiva nähdä löytämäsi Porkken kuvia. Sopii laittaa tänne ihailtavaksi.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|