Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lisää liikennepolitiikkaa 2011-
ViestiLähetetty: 30.06.2011 23:28 

Viestit: 497
Alle 15 kmt nopeusrajoituksen ylitykset ovat kaikkein mitättömimpiä rikkomuksia liikenteessä juurivalittujen kansanedustajien mielestä. Tuoreimman Moottori-lehden julkaiseman Liikenneturvan tekemän selvityksen mukaan uudet kansanedustajat haluavat myös laskea rattijuopumuksen promillerajaa 0,2:een.

Huonosti ovat uudet edusmiehemme/naisemme informoituja nopeusasioissa. Juurihan ylinopeuksien puuttumiskynnystä laskettiin valtakunnallisesti, kun viranomaiset arvioivat jo vähäisenkin rajoituksen ylityksen vaarantavan liikenneturvallisuutta. Patongissakin on kerrottu huomautuksen tulleen jo 3 kmt ylityksestä, ja uutisissa on ollut tietoja, että poliisi on puuttunut jopa 0 kmt rajoituksen ylityksiin. Nollatoleranssia nopeusrajoituksiin EU-laajuisesti ajaa mm. liikennekomissaari Siim Kallas.

Promillerajan lasku nimenomaan 0,2:een tiettävästi johtuu siitä, että herran pyhällä ehtoollisella käyneet voivat ajaa kirkolta kotiinsa lakien puitteissa. Muuten promillerajaa voitaisiin yhtä hyvin laskea tasan nollaan. Mitään tieteellistä perustetta tälle tietylle rajalle ei ole olemassa. 0,5 promilleakin vaikuttaa ajosuoritteeseen vain saman verran kuin huonosti nukuttu yö.

Samaisessa Moottori-lehdessä julkaistiin onnettomuustutkintalautakuntien selvitykset 2010 heinä-elokuun kuolemaan johtaneista onnettomuuksista. Yhdessäkään tapauksessa ei kumma kyllä kerrottu, että onnettomuus johtui kuljettajan 0,5 promillen pöhnästä, tai että turman aiheutti 3 kmt ylinopeus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lisää liikennepolitiikkaa 2011-
ViestiLähetetty: 01.07.2011 00:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Tuosta väsyneenä ajamisesta kokemuksesta tiedä tasan tarkkaan, että vastaa puoltatoista promilleä, jos ajaa yli yön päivien välissä.
Onhan niitä ajettu enemmänkin putkeen.
Rikos on vanhentunut ja piirturinkiekot on "koira" syönyt.
En ole ajanut semmosessa kännissä, mutta olotilan voi verrata.
Niin kännissä en ole koskaan ollut, mitä on joutunut ajamaan pitkiä päiviä ja öitä.
Niitä ei ole vaan valvottu riittävästi.
Konstit löytyy edelleenkin lain kiertämiseen.

Nyt kun olen eläkkeellä voin ajaa omalla autolla vaikka viikon putkeen. :o :lol: :twisted: :roll:
Se ei olekaan valvottu, kuten ei keikkamuusikoillakaan. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lisää liikennepolitiikkaa 2011-
ViestiLähetetty: 01.07.2011 09:04 

Viestit: 261
Kun EU:lla menee huonosti ja isojen asioiden hoito ei ole enää omissa käsissä, pitää löytää mitättömiä asioita, joihin on vielä valta puuttua.



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: