Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: osalle virallinen nimi ja hinta?
ViestiLähetetty: 21.04.2009 17:22 

Mikähän mahtaa olla sen korkeussäätimen muovisen niveltangon oikea nimi ja mahd hinta? Ja mietin jo samalla, voisiko sen tilalle rakentaa metallisen version samannäköisistä kaksoiskaasareiden välitangon päistä, liekö saman kokoiset... Saisi siitä "ikuisen"..

Poissa

Viestin otsikko: Re: osalle virallinen nimi ja hinta?
ViestiLähetetty: 21.04.2009 17:31 

En tiedä nimeä ja hintaa on vissiin pari euroa, mutta sille että se on "heppoista" muovia on varmaan hyvä syy....

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 18:12 

sille että se on "heppoista" muovia on varmaan hyvä syy....[/quote]
Epäilen ,että suunnittelija on olettanut ,että joku väärästä korkeusassäädöstä johtuen saattaa rikkoa säätimen muun rakenteen jonka korjaaminen maksaisi enemmän kuin tuo muviklipsu. :o

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 19:05 

Pyydä liikkestä,että se muovi käikäle,sillä minä olen sen saanut. :D

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 21:37 

Muistaakseni se on korkeussäätimen niveltanko jonka sanoit itsekkin

Poissa

ViestiLähetetty: 22.04.2009 08:23 
Käyttäjän avatar

xantiago kirjoitti:
Mikähän mahtaa olla sen korkeussäätimen muovisen niveltangon oikea nimi ja mahd hinta? Ja mietin jo samalla, voisiko sen tilalle rakentaa metallisen version samannäköisistä kaksoiskaasareiden välitangon päistä, liekö saman kokoiset... Saisi siitä "ikuisen"..
Korkeudensäätimen välitankoa mie olen marmoritiskillä pyytänyt ja semmoisen saanut. Jokusen euron taitaa jopa maksaa. Pelkästään takanahan taitaa olla se klipsi sitten. Ihan hyvin se muovinen vuosikaudet pelaa. Ei ole mieletön kuluerä välillä vaihtaa.

Ja eiväthän ainakaan beksin vaihteensiirtovivuston metalliset niveltangotkaan ikuiset ole... tosin juuri muovikupit niistäkin kuluvat.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 22.04.2009 08:43 

Tämä olisi sitten "kananluu"?

Poissa

ViestiLähetetty: 22.04.2009 10:34 
Käyttäjän avatar

ealab kirjoitti:
Tämä olisi sitten "kananluu"?
Ihan "linnunluu" nimeä olen kuullut, mutta ei näistä kumpikaan kyllä virallinen taida olla...

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 22.04.2009 12:32 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Pelkästään takanahan taitaa olla se klipsi sitten.

Jos en taas aivan väärin muista, niin osaa se irrota edestäkin... Tosin vain kerran tällaisesta kuullut olen, mutta varsin lähipiirissä se tapahtunut on...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 22.04.2009 12:48 

jasu kirjoitti:
laakeri kirjoitti:

Jos en taas aivan väärin muista, niin osaa se irrota edestäkin... Tosin vain kerran tällaisesta kuullut olen, mutta varsin lähipiirissä se tapahtunut on...

Äh, mikä on takanahan klipsi. Takanahka? :)

Poissa

ViestiLähetetty: 22.04.2009 13:19 
Käyttäjän avatar

jasu kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Pahoittelen, että tulin ilmaisseeni asiani hieman huonosti. Tarkoitin kuitenkin sitä, että edessä ja takana on hieman erilaiset linnunluut (hintaeroakin taitaa olla parikymmentä senttiä). Jos en ihan väärin muista, niin vain takana on varmistusklipsu.

Edestäkin väljän tuntuisiksi kuluvat kyllä ajan mittaan, mutta kyllä noita on tainnut etupäässä takapäästä irtoilla? :?

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 22.04.2009 20:38 

Meikäläisen ajoautosta eli tuosta -00 mallin hdi:sta vaihdoin takapään korkeudensäätimen muoviklipsin (nimi jolla olen sitä ostanut) talvella ja tein 300 tkm huollon. Epäilen että oli ensimmäinen mikä tähän piti vaihtaa, tuskin meinaan on ensimmäisen 3 vuoden / 110 tkm aikana vaihdettu. Viimeviikolla tein vastaavan remontin etupäähän ja kilometrejä oli 310 tkm. Molemmat olin laittanut pari kertaa ennen uusimista paikkaansa pihalla missä vaihdoinkin.

Eli ihan kohtalainen kesto omasta mielestäni.

Niin joo, ainakin xantiassa nuo ovat ihan samat osat edessä ja takana. Se lisäkiinnike on aivan törkeän hintainen, taisi olla 10 euroa kun muoviosa oli 3 euroa.

Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa

ViestiLähetetty: 22.04.2009 20:50 

Menee 117 tkm ajetustakin tuo linnunluu. Pitää sekin muistaa uusia. Nyt kiinnitys varmistettu nippusiteellä.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.04.2009 21:11 
Käyttäjän avatar

Ja ihan sama on se muovinen palikka edessä ja takana. Molemmista osaa irrota se, yleisempää toki että takimmainen irtoaa. Syynä yleensä jumitteleva/väljä vivusto, varmistuslukitukset on hyvä laittaa molempiin. Etusäätimessa sen varmistusklipun laittaminen on toki hiukan hankalampi, kun pitää aikas pienestä kolosesta se sinne laittaa :evil: .

Poissa

ViestiLähetetty: 23.04.2009 18:01 

Jankos kirjoitti:
Meikäläisen ajoautosta eli tuosta -00 mallin hdi:sta vaihdoin takapään korkeudensäätimen muoviklipsin (nimi jolla olen sitä ostanut) talvella ja tein 300 tkm huollon. Epäilen että oli ensimmäinen mikä tähän piti vaihtaa, tuskin meinaan on ensimmäisen 3 vuoden / 110 tkm aikana vaihdettu. Viimeviikolla tein vastaavan remontin etupäähän ja kilometrejä oli 310 tkm. Molemmat olin laittanut pari kertaa ennen uusimista paikkaansa pihalla missä vaihdoinkin.

Eli ihan kohtalainen kesto omasta mielestäni.

Niin joo, ainakin xantiassa nuo ovat ihan samat osat edessä ja takana. Se lisäkiinnike on aivan törkeän hintainen, taisi olla 10 euroa kun muoviosa oli 3 euroa.

Jep, 3,75€ maksoi. Mutta kun läksin sitä vaihtamaan, "präkkärillä" pesun jälkeen huomasin, että vanha luu olikin ihan ehjä, mutta vasta kappale puuttui!!?? Aika kädettömänä en osannut siinä sitten mitään muuta kuin ihmetellä...
Silti hain tänään sitruunaan leiman ja täysin ilman moitteita!!

Poissa

ViestiLähetetty: 23.04.2009 19:00 
Käyttäjän avatar

Sen vanhan voi kiinnittää poraamalla siihen kuopan reunaan noin 3 mm reiän ja laittamalla reikään pinnin (3 mm halk) niin ei klipsu putoa. Nopeeta ja helppoa?

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ]