Tutkiskelen tässä omaa takalasiani, tarkoituksena fiksailla lämppärin vastuslangat kuntoon ja laittaa takalasin nappi toimimaan.
Nyppäsin lasille juotetut lämppärin liittimet pois, kun toinen oli melkein irti ja kummatkin pahasti hapettuneita. Lisäksi takalasin napin keltaisen johdon liitin oli kadonnut ja johto leikattu poikki, mutta napin liitoksen saa korjattua ihan vaan johdollakin.
Raaputtelin kiiltäväksi sekä lämppärin liitinten kontaktipinnat että lasilla olevat juotokset, tai mitä niistä nyt jäi jäljelle. Mites nuo kannattais juottaa takaisin? Hajoaako lasi helpolla vai sulaako entinenkin tina lasilta veks? Kannattanee ehkä ainakin yrittää juottaa pöydällä?
Osa vastuslangoista ei toimi, joten jotain sähköä johtavaa liimaa/lakkaa voisin ostaa, jos sellaisella voisi korjata lämmittimen langat. Vaan onko hinnan/vaivan arvoista? Saako Motonetista tai autotarvikeliikkeistä, vai pitääkö tilailla erikoisliikkeestä netin kautta?
Lisäksi lasin alareunassa oli repaleinen teippi, jonka vedin irti. Tämä on ilmeisesti ollut jonkinlaisena suojana lasin reunalla oleville johtimille. Sattui vaan käymään niin, että kontakti katosi lasilta lämppärin toisen navan ja napin toisen navan väliltä. Oliko teipillä jokin virtapiiriin liittyvä funktio vai satuinko vaan rikkomaan jonkin sopivan kohdan lasilta samoihin aikoihin?
Entä onko noi johdinlangat jotenkin laminoitu lasille? Yleismittarilla en ainakaan saanut kontaktia suoraan pisteestä A pisteeseen B, ainoastaan noiden lasille juotettujen kontaktien läpi.
Tää ei nyt varsinaisesti ole sitä mielenkiintoisinta hommaa, mitä haluan auton kanssa harrastaa, joten jos jollakulla on ehjä C5-I -breakin takalasi ylimääräisenä, niin pistä viestiä
