|
Kirjoittaja |
Viesti |
iisoppi
|
Viestin otsikko: Katsastus ja pallot Lähetetty: 13.11.2011 17:17 |
Viestit: 37
|
Hei, tietämätön kysyy : Takapallot kohta tyhjät, vaihto ei onnistu hetimiten, katsastaa pitäis.. Miten kova takapää suhtautuu siihen masiinaan jolla ravistetaan ...
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 13.11.2011 18:08 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
jos se ravistin hajoo ,niin anna hajota vaan kunhan kuljin säilyy ehjänä.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 13.11.2011 18:08 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Taitavat ravistimella katsoa pääasiassa samalla akselilla olevien pyörien välistä eroa. Jos ero on pieni, niin voit selvitä läpi. >>>Kun nämä on näitä sitikoita, ei näiden lukemista oikein mitään muuta osaa päätellä.....sano minullekin eräs katsastusmies<<< 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 13.11.2011 18:10 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Ei mene kovat pallot läpi,jos katsuri on yhtään perillä asiasta..
|
|
|
|
 |
iisoppi
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 13.11.2011 18:17 |
Viestit: 37
|
Kiitos kovasti kommenteista, kärry unohtu mainita, xm 90 2.0, köyhän miehen delorean... Ois hyvä vaihtaa takapallotkin ite , ei oo sattunu sopivaa ramppia tai ojaa kohdalle..
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 14.11.2011 21:11 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Vaidossa tuli juuri katsastettu Xsara takapää jumissa,kysyn miten tämä meni katsastuksesta läpi,katsastus henkilö (lue ei mies) oli kehunut,että miten hyvät iskarin on takana... 
|
|
|
|
 |
iisoppi
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 15.11.2011 01:48 |
Viestit: 37
|
Joo, paras koittaa vaihtaa ennen... Keksis vaan missä vaihtaisi, en oo takapalloi ennen vaihtanut ja ei oo ramppei tms
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 15.11.2011 08:48 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Montakos metriä sitä autoo tarttee nostaa, että pääsee alle hommiin? Vai riittäskö hallitunkki?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 15.11.2011 08:50 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
iisoppi kirjoitti: Joo, paras koittaa vaihtaa ennen... Keksis vaan missä vaihtaisi, en oo takapalloi ennen vaihtanut ja ei oo ramppei tms Ei siihen mitään ramppeja tarvittane XM:nkään kohdalla. Ainakin BX:stä ja Xantiasta ovat vaihtuneet tunkin ja pukkien kanssa. Jos eivät ole mahdottoman pitkään olleet alla ja/tai on järkevästi laitettu, niin tarvitset a) isot putkitonget, b) lyöntitaltan ja vasaran tai c) muun hommaan sopivan työkalun. Jos ovat olleet todella kauan ja kuivana laitettu liian tiukkaan jne, niin tarvitset ehkä jopa kemppiä, mutta tuskin niin tiukassa sentään ovat.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 15.11.2011 12:47 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Akaile kirjoitti: Montakos metriä sitä autoo tarttee nostaa, että pääsee alle hommiin? Vai riittäskö hallitunkki? Ainakin sen verran, että mahdut alle jousituksen ollessa ala-asennossa.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 15.11.2011 13:05 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
svc kirjoitti: Akaile kirjoitti: Montakos metriä sitä autoo tarttee nostaa, että pääsee alle hommiin? Vai riittäskö hallitunkki? Ainakin sen verran, että mahdut alle jousituksen ollessa ala-asennossa. Onnistuu ilman nosturia/monttua, parin hallitunkin/pukin kanssa. Eli siis, auto yläasentoon, palloja löysälle, pukit takanostokorvakkeiden alle, auto ala-asentoon jolloin takapyörät nousee jopa ilmaan asti, ja tilaa on puolisen metriä takapään alla touhuta... Tuollai on tullut Xm:n alla takapalloja vaihdettua...  Tuollasella on pallot lähteny aika kivasti, jos ei ole vedetty "momenttiin vailla täyttä ymmärrystä", muussa tapauksessa sitten meeetrisillä putkipihdeillä irtivääntäen...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 15.11.2011 13:07 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ei kait tuolla väliä KUN auto, peräpää on pukeilla*, vaikkakin jousitus ala-asennossa. Tämähän nostaa peräpäätä...Ja paineet ehdottomasti pois! Antaa moottorin käydä jonkin aikaa, korkeus ala-asentoon laitettuna. Jos paineenlasku on onnistunut, takapyöriä voi käsin nostaa ja nouseekin, pallot pyörivät käsin irti. Kunhan on aluksi löysätty paineenalaisena, auto ylös säädettynä. * Pukeilla, nimenomaan. Kun jokatapauksessa könyät auton alla, voit samalla hyvin herkistellä ja voidella korkeussäätönivelikön, varapyörä ja -teline irrotettuna, sen koukun kierteiden rasvauskin.
|
|
|
|
 |
xantti
|
Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot Lähetetty: 07.12.2011 21:21 |
Viestit: 106
|
comfort pallot autoartikkelista ja katsastuskin onnistuu
|
|
|
|
 |
|
|