Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 19.11.2011 13:23 

Viestit: 400
Eilisessä Iltalehdessä oli juttua uudesta DS5 mallista ja siinä todettiin, että autoon ei saa jousitusta rahallakaan :( , Nyt saavat mennä Citroënilla häpeänurkkaan, hienon nimen häpäisemisestä :evil:

Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 19.11.2011 14:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Eikös nimi häpäisty jo DS3:n kohdalla? :roll: Korjattakoon nyt vielä, että jossain määrin pidän DS3:sta uusien sitikoiden joukosta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen D-mallisarjan kanssa...



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 19.11.2011 17:49 
Törkeyden huippu, jos ns. parempaan malliin ei saa jousitusta!


   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 19.11.2011 20:06 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Scrat kirjoitti:
Eilisessä Iltalehdessä oli juttua uudesta DS5 mallista ja siinä todettiin, että autoon ei saa jousitusta rahallakaan :( , Nyt saavat mennä Citroënilla häpeänurkkaan, hienon nimen häpäisemisestä :evil:

Scrat


Saman luin jostain tekniikanmaailmasta jokunen viikko sitten. Helvetin tylsää. Toki joku on laskenut, että viivan alle jää taas hitusen enemmän, mutta nytpä joutuvat Citroënilla kilpailemaan pelkkien brändimielikuvien ja muotoilujen kanssa kymmeniä muita samanlaisia merkkejä ja malleja vastaan. Se on vähän hutera asetelma: esimerkiksi miksi ostaa juuri se rautajousinen Citroën, kun samantyyppistä tavaraa saa Peugeotinkin logolla. Tai jonkun muun eurooppalaisen valmistajan.

Kaasunestejousitus jakaa kätevästi asiakaskuntaa. Toisaalta osa asiakkaista karsiutuu pois hyde-ennakoluulojen takia, mutta sitten taas muiden asiakkaiden osalta hydetoimittaja on suoraan markkinajohtaja. Eikä toi hyde nyt tuntunut kovasti haittaavan ostajia, kun katsoo millainen hitti C5 on ollut. Tosin nythän senkin saa rautajousilla...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 19.11.2011 20:18 

Viestit: 3655
Akaile kirjoitti:
Eikös nimi häpäisty jo DS3:n kohdalla? :roll: Korjattakoon nyt vielä, että jossain määrin pidän DS3:sta uusien sitikoiden joukosta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen D-mallisarjan kanssa...

Tuo nimen häpäisy tuli mieleen heti, kun ekat kuvat uusista DS:stä julkaistiin. Ei ne tosiaan ole mitään deeässiä! :evil: Mutta onko tosiaan niin, että C5 on ainoa missä on kaasunestejousitus - siis niin kauan kuin sitä vielä tehdään? Kai sekin jossain vaiheessa jää pois tuotannosta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 19.11.2011 20:46 

Viestit: 217
Eikös DS5:ssa ole hybriditekniikkaa? Olettaisin että tämä on suurin vaikuttaja siihen että kaasua on vain kuskin persauksessa. :lol:

Olisi muuten mukava saada tilastotietoa C5 III myyntimääristä kaasunestejousituksella ja rautajousituksella. Onkohan sitä mistään saatavilla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 19.11.2011 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
jarruventtiili kirjoitti:

Olisi muuten mukava saada tilastotietoa C5 III myyntimääristä kaasunestejousituksella ja rautajousituksella. Onkohan sitä mistään saatavilla?


Veikkaan, että saksassa on mennyt rautajousilla enemmän ja siitä tuo DS5 kohtalo... En usko, että sitikka julkaisee moista tilastoa.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 20.11.2011 10:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
jarruventtiili kirjoitti:
Olisi muuten mukava saada tilastotietoa C5 III myyntimääristä kaasunestejousituksella ja rautajousituksella.

Tämä ei ole tilastotietoa, mutta jotenkin hauskaa tai omituista kyllä... Puolisentoista vuotta sitten kysyin täältä Auto-Sunin myyjältä, että miten rautajousista on mennyt. Kuulemma yhden olivat silloin myyneet. Perusteli sitä niin, että jos Sitikkaan päätyy, niin sen haluaa sitten kaikkine omituisuuksineen.

Muutamaa kuukautta myöhemmin, kun ostin tuon oman C5:n Joensuun Hartikaiselta, kysyin samaa sieltä. Suhde oli noin puolet ja puolet.

Tai, voihan se suhde olla Lappeenrannassakin sama, jos olivat myyneet kaksi autoa tuolloin... 8-)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 20.11.2011 11:38 

Viestit: 104
Paikkakunta: Päijät-Häme
jarruventtiili kirjoitti:
Eikös DS5:ssa ole hybriditekniikkaa? Olettaisin että tämä on suurin vaikuttaja siihen että kaasua on vain kuskin persauksessa. :lol:


Tubik-konseptissa on sekä Hybrid4 että Hydractive eli ei se toivottavasti mahdoton yhdistelmä ole joskus jossain tuotantomallissakin.



Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport 4WD 2020
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 20.11.2011 11:41 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Haitanneeko tuo mittään? Ei niitä uusia autoja muutenkaan kannata ostaa. Ihan samaan lopputulokseen pääsee, kun ostaa 6 v vanhan C5:en ja polttaa seuraava päivänä 10 000 € takassa ;-)... etuna tässä vaihtoehdossa on se että alla on hydesitikka :-D
On se tietty vähän vaativaa sit 20 v päästä pitää liikennekelpoisena vm. 2011 C5ia :-o



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 20.11.2011 16:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 317
Olin jo tuossa reilu pari vuotta sitten Xantiaa etsiessäni ihan tuskissa mehujousisten vähyydestä. Nyt on sitten entistä tarkemmin pidettävä tuota kuin kukkaa kämmenellä. Täytyy vain toivoa, ettei elukat ja kaiken maailman tolvanat tule ja kurttaa hyvää kulkinetta ihan kelvottomaksi. En meinaan mehujousista ihan hevillä luovu! :evil:



"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..."
Onko millään enää mitään väliä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 20.11.2011 16:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
hydrauliikka on mielestäni ollut yksi citroenin vahvuuksista. ei rautajousi pärjää millään hydrauliikalle. Ja tuo uusi ds-linjaus on suorastaan niin syvältä perseestä kuin se vaan voi olla. Tuo on suorastaan legendan häpäisyä,muotoilu ei tee kunniaa vanhalle ds.lle,eikä jousitus eikä mikään. En ymmärrä citroenin ajatuksia tehdä ooppeleita ja samalla tahrata ds.n nimen, hyi hemmetti



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 21.11.2011 10:34 

Viestit: 298
Tuohan viittaa siihen että seuraavaa c5 mallikaan tuskin saa jousituksella prkl :evil: , onkohan maailmalla jokku tietämättömät jopa ostelleet rautajousisia.



ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 21.11.2011 10:44 

Viestit: 161
Paikkakunta: Kangasala
Kyllähän ainakin Metropolista (DS9?) on väläytelty nimenomaan hydellä ja hybridillä. Mä luulen, että ne joutuu miettimään sitä taka-akselia vähän erikseen näiden hydromystiikoiden kanssa. Sen jälkeen ei liene kovin suuri kynnyskysymys tuoda markkinoille esim. DS6:sta jousituksella - mikä olisi ehkä muutenkin enemmän kokoluokka mun makuun... Odotellaan ja kattellaan. Toivossa on hyvä elää...



XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 28.11.2011 20:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Ei kyllä kuola valu tämän automallin takia, paitsi tuo hybridineliveto on periaatteessa mielenkiintoinen...
Naapurit ehti tekeen videon biilistä: http://www.teknikensvarld.se/2011/11/04 ... -provkord/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: No nyt se varmistui
ViestiLähetetty: 29.11.2011 16:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
jarruventtiili kirjoitti:
Olisi muuten mukava saada tilastotietoa C5 III myyntimääristä kaasunestejousituksella ja rautajousituksella. Onkohan sitä mistään saatavilla?


Paikallisen merkkiliikkeen kaveri totesi että "eipä olla myyty yhtään rautajousista C5 III:a, silloinhan se olisi sama jos ostais pösön".



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: