Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ealab!
ViestiLähetetty: 18.11.2011 13:54 

Viestit: 27
Löytyykö tekemäsi erinomainen akkukenkien kunnostusohje,juottamis ohjeineen ja kuvineen joltain forumilta ja mahdollisesti millä hakusanalla.Pitäisi kunnostaa akkukengät.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ealab!
ViestiLähetetty: 18.11.2011 19:17 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Aloitapa haku sanalla "napakengät". Sieltä löytyy vähän juttua kuvineen. Katsoin juuri.
Olen kahteen Xantiaan uusinut. Vanhat lyijykengät kuoritaan johtojen päältä, siksi, että pituus riittäisi. Ja kun ovat siistejä liitoksen sisällä! Toosasta kaavitaan kenkien liitoskohdat ja kengät puhtaiksi, kierteetkin mieluusti, ja puhallettava tyhjiksi, uudet pultitkin voisi olla hyvä. Jotain suoja-ainetta, tervaa, alu-tahnan ja potkurivaseliinin sekoitusta. Akun napoihin ja kenkiin naparasvaa, miks´ei tuota mainittuakin, kontaktipintoihin, pultin kierteisiin. Putsaa myös jakajakannen konkan kiinnityskohta. Näin tein itsellekin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ealab!
ViestiLähetetty: 20.11.2011 12:15 

Viestit: 27
Taitaa Paimiosta olla suoremmat piuhat serverille kun täältä Espoosta,kun ei aukea antamallasi hakusanalla,mutta toistamasi ohjeet kyllä selvittivät mitä tulee tehdä.Kiitti ohjeista!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ealab!
ViestiLähetetty: 20.11.2011 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
spicam kirjoitti:
Taitaa Paimiosta olla suoremmat piuhat serverille kun täältä Espoosta,kun ei aukea antamallasi hakusanalla,mutta toistamasi ohjeet kyllä selvittivät mitä tulee tehdä.Kiitti ohjeista!
Taitaa täältä Lappeenrannastakin sitten tulla melko suorat, kun hyvin löytyi juurikin tuolla hakusanalla. Ihan kuvien kera jopa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ealab!
ViestiLähetetty: 20.11.2011 17:04 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Niin, kun aukeaa koko neljän otsakkeen sivu, siinä onkin sitten se kolmas? viesti, jossa vallan eri otsikko...siitä...Vastaavat jutut ja tekniset ohjeet pitäisi oikeastaan laittaa oman otsakkeen alle, eikä vain vastauksena johonkin, sinne hukkuu. Olisi sitten eräänlainen konstikirjasto.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ealab!
ViestiLähetetty: 20.11.2011 20:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
Vastaavat jutut ja tekniset ohjeet pitäisi oikeastaan laittaa oman otsakkeen alle, eikä vain vastauksena johonkin, sinne hukkuu. Olisi sitten eräänlainen konstikirjasto.
Olen joskus useampaankin otteeseen ehdotellut FAQ:in väsäämistä, vaan eipä näytä ketään kiinnostavan. Kivempi kai kysellä samoja asioita jatkuvasti.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ealab!
ViestiLähetetty: 20.11.2011 21:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
laakeri kirjoitti:
ealab kirjoitti:
Vastaavat jutut ja tekniset ohjeet pitäisi oikeastaan laittaa oman otsakkeen alle, eikä vain vastauksena johonkin, sinne hukkuu. Olisi sitten eräänlainen konstikirjasto.
Olen joskus useampaankin otteeseen ehdotellut FAQ:in väsäämistä, vaan eipä näytä ketään kiinnostavan. Kivempi kai kysellä samoja asioita jatkuvasti.


Olisi hyvä idea tuo FAQ,taitaa vaan olla lähinnä kyse siitä että kuka väsää sellaisen ja ylläpitää?



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ealab!
ViestiLähetetty: 21.11.2011 18:29 

Viestit: 27
Ei ymmärrä,ei löydy vieläkään hakusanalla"napakengät",mutta Laakerin linkistä löytyi.Taitaa olla taitolaji tämä tietokoneen käyttö.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ealab!
ViestiLähetetty: 05.02.2012 20:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
black_van kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
ealab kirjoitti:
Vastaavat jutut ja tekniset ohjeet pitäisi oikeastaan laittaa oman otsakkeen alle, eikä vain vastauksena johonkin, sinne hukkuu. Olisi sitten eräänlainen konstikirjasto.
Olen joskus useampaankin otteeseen ehdotellut FAQ:in väsäämistä, vaan eipä näytä ketään kiinnostavan. Kivempi kai kysellä samoja asioita jatkuvasti.
Olisi hyvä idea tuo FAQ,taitaa vaan olla lähinnä kyse siitä että kuka väsää sellaisen ja ylläpitää?
Kun unkki on taas pystyssä, niin tulikin tässä mieleen, että saataisiinko sinne tungettua ihan HTML-pohjaisena FAQ? Miehän joskus kauan sitten vähän aloittelin silloiseen unkkiin tuohon liittyvää ohjeiden keräilyä sen nickivertailulistan lisäksi, mutta homma sitten kuihtui kasaan kun unkki meni sen kerran nurin. Voisin siis olla taas vapaaehtoinen ohjeiden yhteenniputtelija ja HTML:ksi vääntäjä.

Mitäs mieltä unkin ylläpito on?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ealab!
ViestiLähetetty: 05.02.2012 21:12 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Löysin sen taas, "napakenkä"-haulla löytyneen otsakkeen: xantian vaihteista osa "katosi", alta, kuvineen.
Pahimmat kohdat olleet pluskengän puristusliitoksessa ja miinuksessa toosan ja kaapelikengän välisessä kontaktissa, liitoksessa. Nämä alapään kengät taitaa olla jo alunperin juotettu kaapeliin, niissä en ole mittaillut häviöitä. Jos miinuksen alapäähän, maadoitukseen vaihtaa kaapelikengät, niin kuparia niiden ei sopisi olla. Siihen on sama syy, kuin sähkötekniikassa, kuparia ja alumiinia ei saa liittää keskenään yhteen.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: