Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 18:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Transportereita valmistetaan nyt viidettä sukupolvea sitten vuoden 1950, joten ehkäpä tarkempi kuvaus vuosimallista ja moottorityypistä kirvoittaisi kielet?

Siitä on kuitenkin akku kuollut ja tankki tyhjä.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 18:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Mittaa nyt vaikka ensin, tuleeko solenoidin herätevirtapiuhalle jännite, kun avainta kääntää starttiasentoon.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 19:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=64 ... 2ad7c52712

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=80 ... 459794128b



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 21:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
bxzxxm kirjoitti:
Kiitos Kimmo mutta tässä Saksanseisojassa ongelma on ettei starttaa nykäisemällä lähtee käymään,joten ajoestot ym en tiedä onko edes voi unohtaa.
Ei kai siinä kovin monimutkainen starttipiiri voi olla? Kirjastosta voisi kytkentäkaaviokin löytyä? Jos virtalukko on ok ja startti solenoideineen on ok, niin eiköhän se vika löydy joko solenoidin ja virtalukon väliltä tai virtalukon ja akun väliltä. Erikoisemmassa tapauksessa toki startin ja akunkin väliltä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 22:31 

Viestit: 20
Kuuluuko startilta solenoidin ääni kun käännät avaimesta? Jos ei,joko heräte + on kaput tai solenoidin - poikki. Jos naksahtaa niin tarkista akun miinuskaapelin kiinnitys runkoon,ei tarvi paljonkaan p...aa väliin niin ei lähde tulille.Tuleeko muuten mitään sähköjä kun käännät virrat päälle?
Tietysti jos haluat hävittää kyseisen saksanseisojan niin ota yhteys..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 22:46 

Viestit: 20
Vaikuttaapi siltä että akku kukistuu tai akun ja rungon välinen maa pätkii


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 22:54 

Viestit: 1242
Kone leikannut kiinni.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Tarkastaisin myös akunkengät, ettei ole murtumia yms. Käkkärin valon jääminen palamaan viittaa kyllä johonkin muuhunkiin sekoiluun sähköissä. Jossain vuotaa.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 23:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Sen verran huonot liitokset joko akunkengällä tai miinuskaapelin rungon puoleisessa päässä, että hehkurele kun avainta kääntäessä vetää, jännite-ero piirissä putoaa melkein nollaan eikä mikään sähkölaite jaksa toimia. Ja hehkut saavat niin vähän virtaa, että rele jää vetämään.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 01.12.2011 23:34 

Viestit: 20
Ohmipuntari käteen ja mittaamaan miinusnapa-runko ja miinus-moottori,selvittää paljon


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: starttiongelma.
ViestiLähetetty: 02.12.2011 19:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Noissa on tyyppivikana joku solenoidijuttu ruiskupumpussa, virtalukon sekä startin lisäksi. Eli virtakynää/yleismittaria tarvitaan toteamaan missä kohtaa virta katkeaa.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron