Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 30.11.2011 01:20 

Viestit: 75
Tekee näin kun ei vaihda ajoissa moniurahihnaa ja rullia c5 bensa ja diesel


Liitteet:
C5 moniurahihna.jpg
C5 moniurahihna.jpg [ 94.54 KiB | Katsottu 6064 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 01.12.2011 19:43 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
Millä kilometreillä noin voi käydä? Eli kuinka pitkä on hihnan vaihtoväli?



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 01.12.2011 20:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4358
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
eikös sitä hihnaa vois vilkaista sillon tällön ja vaihtaa jos näkyy pykimiä. rullista en tiedä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 02.12.2011 21:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 346
Paikkakunta: Lempäälä
Ajaa vaan, onnettomuuksia ja haavereita sattuu vaan muille..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 02.12.2011 21:40 

Viestit: 1571
Paikkakunta: Tampere
HDI -moottoreissa moottorivaurioita on aiheuttanut kampiakselin päässä oleva hihnapyörä, joka lauettuaan saattaa syöttää kumikiekaleita jakopäähän.
Vaihda jakopääremontin yhteydessä myös kyseinen hihnapyörä
HDi:n siivapyörän hinta on 112,20 Eur (03.2009).

Citroen C5 2,0 16V (EW10J4) moottoreissa on tapahtunut useita moottorivaurioita, kun laturin hihnan kiristin ja ohjainrulla pettävät ja suistavat hihnan jakopään sekaan. Jakopää on suojattu ja näin ei pitäisi teoriassa tapahtua, mutta käytännössä joskus tapahtuu.

Jakopääremontin yhteydessä kannattaa vaihtaa myös laturin hihna, sekä sen kiristin ja ohjainrulla.
C5 laturin hihna + rullasarjan hinta on 83,00 Eur (03.2009).

Kurkkikaa huoltotiedotteet www sitronen.fi

Onhan siinä HDIssäkin apulaitehihnalle noi kiristys ja ohjainrulla ja käy varmaan nnikuin besavehkeessä
ja kannattaa vaihtaa jakopäärempan yhteydessä.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 05.12.2011 14:33 

Viestit: 75
Oldis kirjoitti:
Millä kilometreillä noin voi käydä? Eli kuinka pitkä on hihnan vaihtoväli?


kuvan autolla aj 180tkm ja jakopää tehty ajallaan moniurahihnan vaihdosta ei tietoa.Vaihtaisin moniurahihnan aina jakapään vaihdon yhteydessä. Tämä oli jo ainakin 5:s tiedossani oleva auto jossa kyseinen 'onnettomuus' käyny. Muutamassa vain hihnasta lähteny suikale jakopään väliin


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 05.12.2011 14:54 

Viestit: 1571
Paikkakunta: Tampere
Ei pelkkä hihna auta rullat/kirstin ja ohjainrulla kanssa (ainakin tarkistaa rullien laakerit/pyörivyys väljyys).



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 05.12.2011 18:32 

Viestit: 4378
Paikkakunta: Paimio
Trissojen tarkistus on hankalaa, vaikea arvioida jäljellä olevaa käyttöaikaa. Mutta jos on jo selvää väljyyttä, kevyttä helisevää pyörimistä, pientäkin röpöliäisyyttä pyörinnässä, tiivisteen saumaan rakoa, kun kääntelee, niin uutta vaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 05.12.2011 20:08 

Viestit: 1571
Paikkakunta: Tampere
Trissojen tarkistus on hankalaa, vaikea arvioida jäljellä olevaa käyttöaikaa.



Tuntee helposti vaihtotarpeen kok.on. :lol:
Seuraavaksi sorvautan "rullat" ja laitan vaihdettavat laakerit laakerit maksaa muutaman euron ja helppo vaihtaa.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 05.12.2011 22:40 

Viestit: 4378
Paikkakunta: Paimio
Ja jos vielä tuntuu hyviltä, milloin alkaa tuntua väsähtäneiltä. Jossain uuden remmin käyttöiän puolivälissä, kenties. Vielä hyviltä tuntuvat huoltoon, jos niin haluaa tehdä: tiivisteet pois, pesut, hyvät huuhtelut, tarkistus, että kuulat ja vierinpinnat ovat vielä peilikirkkaat, ehjät. sitten vaan rasvaa ja tiivisteet takaisin. Se on siinä. Kyllä laakereita on maailman sivu huollettu. Jos kiinteässä rullassa on sama trissa, kuin kiristimessä, niin ostaa kiinteän, siitä trissa kiristimeen. Tulee edullisemmaksi. Jos C5:ssa näin on ja vaihdettavissa. Ruuvilukitetta vielä. 16V xantian 9cm:n trissoja on siivottu, kuulat pois, trissa sorviin ja heitot muovikehältä vek. Näiden jälkeen ovat, kuin uusia. Mihinkäs laakerit, kun voitelut pelaa. Saattavat kestää kauemminkin, kuin tehtaan jäljiltä vähin rasvoin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 07.12.2011 19:51 
Automaattikiristimen rulla voi olla ihan kunnossa, mutta jos kiristimen teline/ runko on väljä, kuten lähes aina on, käy huonosti.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 moniurahihnan vaihtamattomuus ajallaan .....
ViestiLähetetty: 07.12.2011 20:49 

Viestit: 106
xantiassa hihna hajoaa nopeasti,jos liian kireä ,kireyttä
vain sen verran,ettei luista


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: