Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia HDi polttoainesuodatin - tiivisterengas?
ViestiLähetetty: 10.12.2011 14:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Kulkineessa on siis Boschilainen suodatinkotelo johon tulee kaksi letkua kanteen ja avaus tapahtuu 22mm hylsyllä. Vaihdoin juuri uuden suodatinpanoksen, ja vasta suljettuani kotelon tajusin että pakkauksessa oli myös suurinpiirtein kotelon halkaisijan kokoinen tiivisterengas. Onko tuo uusi tiiviste tarkoitus vaihtaa kannen ja kotelon väliin? Jätin kyllä vanhan kannen urassa olevan tiivisteen paikalleen eikä kotelo näytä vuotavan ulospäin.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi polttoainesuodatin - tiivisterengas?
ViestiLähetetty: 10.12.2011 15:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
älä sitten murehdi asiaa. jos ei vuoda ,niin säästä se uusi vastaisuuden varalle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi polttoainesuodatin - tiivisterengas?
ViestiLähetetty: 10.12.2011 15:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
OK, hyvä homma. Ilmeisesti nuo suodattimen ylä- ja alaosassa olevat kiinteät tiivisteet siis huolehtivat "sisäisestä" tiiveydestä, eli siitä ettei polttoainetta pääse suodattimen ohi? Tuntuu olevan joidenkin mielestä rakettitiedettä näiden HDi-koneiden polttoainejärjestelmä, mm. brittiläisillä keskustelupalstoilla näytettiin suositeltavan suodattimen vaihtoa koteloineen päivineen hygieniaseikkoihin ja kotelon rikkoutumisherkkyyteen vedoten. :?



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi polttoainesuodatin - tiivisterengas?
ViestiLähetetty: 13.12.2011 00:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Xantippa kirjoitti:
Tuntuu olevan joidenkin mielestä rakettitiedettä näiden HDi-koneiden polttoainejärjestelmä, mm. brittiläisillä keskustelupalstoilla näytettiin suositeltavan suodattimen vaihtoa koteloineen päivineen hygieniaseikkoihin ja kotelon rikkoutumisherkkyyteen vedoten. :?
Ei se rakettitiedettä ole, jos vaan LH-Jetronic on yhtään tuttu. Korkeapainepumpun ja suuttimien välykset ovat vaan pienemmät kuin perinteisellä VE-pumpulla, joten puhtausvaatimuskin on tiukempi.
Suodattimen pitäisi pystyä poistamaan yli 3 mikronin (0,003 mm), eli paljon sen suurempaa hiukkasta ei saa jäädä suodattimen puhtaalle puolelle vaihdon yhteydessä. PSA ohjeistaa käyttämään suodatinkotelon puhdistamiseen jotain tiettyä puhdistusliinaa, josta ei irtoa nukkaa. Kotelon vaihto on kyllä liioittelua.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron