|
Kirjoittaja |
Viesti |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 01.05.2009 22:45 |
|
Naapurin 4-vee tyttönen oli äitinsä kanssa harjoittelemassa uuden apupyörällisen pikkufillarinsa kanssa. Ajoivat tontin ohi ja iski silmänsä Sätkään, naapuruston kaunistukseen. "Onko tuo oikea auto?" - kysyy viaton lapsen ääni. "Onko se lasten auto" - jatkuu ihmettely. Näin se menee. Täytynee katsoa kohta omalle jälkikasvulle sopiva projekti, sopisiko vaikka Méhari? 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 02.05.2009 22:42 |
|
Niin, lapset on vielä avoimesti hämmästyneitä kaikesta ja sanoo, mitä ajattelee ja ne on joskus aika hauskoja, kuten silloin, kun olin joskus vuosia sitten D-Super 5:lla Hollolan keskustassa ja bussipysäkillä oli iso liuta muksuja odottamassa linjuria, näkivät sitten kun laitoin sitikan käyntiin ja silmät hämmästyksestä revenneinä eräs tokaisi, että mikä toi on, sehän on lentävä sämpylä! kyllä mua hymyilytti.......
|
|
|
|
 |
SusiXm
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 03.05.2009 01:31 |
|
No joo, silloin ennen sotia, kun olin vielä nuori  ... Himpun verran oli outo fiilinki, ehkä hävetyskin jopa, päällänsä, kun faija tuli kuljettaamaan meitä ipanoita koulusta kirkkoon, tms.. muita vastaavia reissuja. Ja kaikki ihmetteli, että onko toi nyt auto ollenkaan, vai tota mikä h.v.t.i tämä on? Kyseessä oli kuitenkin niin äärimmäisen hieno kulkine, kuin DS 23 ie. Järkyttävän upea 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 03.05.2009 01:36 |
|
Sullahan SusiXm on mitä upein muisto lapsuudestasi! Kateeks käy. Vaikka tietenkin nyt jo tajuat sen itsekin.
|
|
|
|
 |
SusiXm
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 03.05.2009 02:00 |
|
Mä oikeastaan jopa kadehdin itseäni On ollut ilo syntyä Sitikkaperheeseen ja opetella autolla liikkuminen kunnollisilla välineillä. Tosin oli tosi vaikeaa sitten myöhemmin opetella kytkimen käyttöä yms, kun olin harjoitellut puolitomaatilla. Tai ei se kai ole virallisesti 0,5automaatti, mutta niin minä sanon. Joku viisaampi oikaisee tätä termiä varmaankin Sanajärjestys tuntuu olevan ihan kohillaan Hehheh
|
|
|
|
 |
SusiXm
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 03.05.2009 02:19 |
|
Pitää vielä lisätä, että tämän päivän kirosanavaraston perusteet on hankittu jo hamassa lapsuudessa Tienposkessa hyvinkin usein... Ja nykyisellään:vanha faijani ei voi ymmärtää, kuinka joku voi ottaa Sitikan ristikseen Ihan asioitansa, minusta 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 03.05.2009 12:22 |
|
SusiXm kirjoitti: Ja nykyisellään:vanha faijani ei voi ymmärtää, kuinka joku voi ottaa Sitikan ristikseen Se kyyti mitä se Sitikka kunnossa ollessaan tarjoilee..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 04.05.2009 09:11 |
|
Mä luulen että tässä on hieman toivoa. Tuli ihan oma-alotteisesti ruuvaamaan ja avasikin monta letkuklemmaria. Enkä tietenkään antanut helpointa tapaa eli 7 mm hylsyä vaan lattameisselin, sillä se oikea koordinaatio opitaan http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... Toivoa.jpg
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
TeeKoo
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 04.05.2009 09:27 |
|
Toistakymmentä vuotta sitten odottelin tytärtäni hevostallilla. Siinä odotellessani jumppasin BX:ää pari kertaa ylös alas. Hetken päästä yks alle 10-vuotias pikkutyttö tuli silmät pyöreinä sanomaan: Tee vielä noin. Josko kipinä sytyi. 
C5 Break HDi204 A vm 2011
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 04.05.2009 09:31 |
|
Cikatti kirjoitti: http://i638.photobucket.com/albums/uu109/CIkatti/Toivoa.jpg Aika hieno kuva 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 04.05.2009 09:48 |
|
niko kirjoitti: Cikatti kirjoitti: http://i638.photobucket.com/albums/uu109/CIkatti/Toivoa.jpg Aika hieno kuva  Oikeat otteet heti alusta alkaen! Hyvä!
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 04.05.2009 11:56 |
|
Meillä on nykyään vakkarikysymys: "Palaako stoppivalo?"
Juontaa juurensa siihen jäähdytinnesteiden pullahtamiseen Prisman parkkikselle, kun piti lähteä mökille ja naisväki oli viime hetken ostoksilla.
|
|
|
|
 |
jahvet
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 04.05.2009 16:50 |
|
meillä kuuli totuuksia kun tuli picasso pihaan: vaarin mopoauto
|
|
|
|
 |
maijamäki
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 04.05.2009 23:14 |
|
Suusta kuulee ja silmistä näkee. Ensimmäinen beksi oli punainen ja oli minulla n. 6 vuotta. Kun myin sen ja uusi omistaja lähti sillä pihasta esikoistyttäreni 3-vuotias ei sanonut mitään. Kyyneleet valuivat valtoimenaan. Hän on vuoden päästä ajokortti-iässä ja pihassa odottaa oma valkoinen Bx.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 05.05.2009 00:19 |
|
maijamäki kirjoitti: Suusta kuulee ja silmistä näkee. Ensimmäinen beksi oli punainen ja oli minulla n. 6 vuotta. Kun myin sen ja uusi omistaja lähti sillä pihasta esikoistyttäreni 3-vuotias ei sanonut mitään. Kyyneleet valuivat valtoimenaan. Hän on vuoden päästä ajokortti-iässä ja pihassa odottaa oma valkoinen Bx. Mä luin tuon yhä uudestaan... *snif*
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 05.05.2009 07:42 |
|
Putkimies22 kirjoitti: maijamäki kirjoitti: Suusta kuulee ja silmistä näkee. Ensimmäinen beksi oli punainen ja oli minulla n. 6 vuotta. Kun myin sen ja uusi omistaja lähti sillä pihasta esikoistyttäreni 3-vuotias ei sanonut mitään. Kyyneleet valuivat valtoimenaan. Hän on vuoden päästä ajokortti-iässä ja pihassa odottaa oma valkoinen Bx. Mä luin tuon yhä uudestaan... *snif* On se, kun "molla- maija" jää toiseksi! 
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 05.05.2009 07:46 |
|
Eilen lainattiin papan Corollaa. Kotiin tultua kaksivuotias poika totesi, että "kivaa oli papan Tojotan kyydissä". Kysyin että kummassa on mukavampi kyyti, papan tojotassa vai isin sitikassa. Poika vastasi epäröimättä, että papan tojotassa. Kysyin kysymyksen uudestaan, jolloin hetken miettimisen jälkeen vastaus tuli hymyn kera "isin sitikassa". Kolmatta kertaa en uskaltanut kysyä...
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 05.05.2009 08:44 |
|
Meillä vastaus tulee sen mukaan kuka kysyy. Kieroja nuo mukulat 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 05.05.2009 09:49 |
|
Herranjestas, antakaa ny edes karamelliä oikeista vastauksista, sellaista Ivan Pavlovin ehdollistamista nääs...Muutenhan ne voi vahingossa kasvaa ihan kieroon Tuollaisesta BX:n lähdöstä ja itkun tirauttamisesta voisi antaa vuoden karkit ja jäätelöt kerralla 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 05.05.2009 22:39 |
|
Putkimies22 kirjoitti: Mä luin tuon yhä uudestaan... *snif*
Ajattelin eilen samoin, mutta en kehdannut kirjoittaa ... 
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 06.05.2009 01:51 |
|
maarit kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Mä luin tuon yhä uudestaan... *snif*
Ajattelin eilen samoin, mutta en kehdannut kirjoittaa ...  Rohkeasti vain, me miehetkin jo uskallamme näyttää tunteemme 
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 07.01.2012 12:59 |
|
Tänään neljävuotiaan pojan vilpitön kysymys takapenkiltä: "isi, miksi sitikat on rättelöautoja?"  Sama poika joskus viime kesänä uimarantareissulle lähdössä, "en halua voortin kyytiin"=> Neuvottelun tuloksena Sitikan kyydissä rannalle. 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 07.01.2012 17:08 |
|
varovasti varovasti rööriroope ,noitten tunne juttujen kanssa. niistä on huonoja kokemuksia, kato vaikka speden naisen logiikkaa. tai sitten kun isäntä tuli kotiin kukkapuskan kanssa kertookseen sillä ,että tykkää edelleen rouvastaan. niin eka kysymys oli tietenkin ,että mitäs nyt oot menny tekemään ja tarkottaako tuo puska ,että pitää olla ainakin viikko takapuoli pystyssä. onneks isäntä oli sentään sen verran älykäs ,että osas kysyä , eikö meiltä löydy maljakkoa ?
|
|
|
|
 |
Rosberg
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 09.01.2012 01:53 |
|
Minä kauppasin vuosia sitten rättäriämme.Nuorin poikani seisoi pihamaalla keltaisen sätkän vierellä ja sanoi topakalla äänellä "Eihän sitä voi myydä kun se on meidän." 
Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Lasten suusta kuulee totuuden edelleen Lähetetty: 09.01.2012 22:15 |
|
Totuuden kuulee joo... Tämä isompi tyttöni joka yllä ruuvaa CX Tbon konehuonetta kertoi minulle noin 2003 vuonna saunan lauteilla ikkunaan nojaten ja ulos samalla katsellen mun CX Prestigeä näin kommentoiden: "isin romu cikatti" Prestige oli vähiten romu ja sitä on eniten ikävä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|