Haku löysi 2002 tulosta

Kirjoittaja HiTec
17.06.2026 20:15
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Elisa pimeänä
Vastaukset: 2
Luettu: 182

Re: Elisa pimeänä

Elisa Viihteellä nauhotteiden kautta, tai jos pikkasen suorempaa haluaa seurata, niin äly-TV:n selaimella suuntaa osoitteeseen https://www.tvkaista.org/ josta näkyy myös MTV3. Tänään ruokakaupassa pistäytyessäni Telia näytti jo iskeneen tuohon saumaan, myyntipisteen ulkopuolella mainostivatten ...
Kirjoittaja HiTec
05.06.2026 08:41
Keskustelualue: Uutiset, tiedotteet ja palautteet
Aihe: Sitruunapatongin 25-vuotispäivitys
Vastaukset: 23
Luettu: 26113

Re: Sitruunapatongin 25-vuotispäivitys


Tiedä sitten pitkäänkö tuo sessio täällä säilyy, joskos tallettaisi tuon kirjamerkiksi SID-tunnisteineen kaikkineen ja palaisi aina vain uudelleen siihen wanhaan, jo kertaalleen avaamansa samaan sessioon, mutta...


No eipähän tuokaan kikka sitten auttanut, sessio vanhenee jo muutaman tunnin ...
Kirjoittaja HiTec
04.06.2026 13:13
Keskustelualue: Uutiset, tiedotteet ja palautteet
Aihe: Sitruunapatongin 25-vuotispäivitys
Vastaukset: 23
Luettu: 26113

Re: Sitruunapatongin 25-vuotispäivitys

No tuolta vas.yläkulman pikalinkeistähän noi kaikki löytyy "Uudet viestit" vs. "Aktiiviset viestiketjut" :ugeek:
Kirjoittaja HiTec
04.06.2026 08:53
Keskustelualue: Uutiset, tiedotteet ja palautteet
Aihe: Sitruunapatongin 25-vuotispäivitys
Vastaukset: 23
Luettu: 26113

Re: Sitruunapatongin 25-vuotispäivitys


https://www.sitruunapatonki.fi/search.php?search_id=active_topics


Tuo taitaa kertoa vain aktiiviset otsikot, ei sitä onko wanhoihin otsikoihin tullut uusia vastauksia, jonka puolestaan tekee linkki:
https://www.sitruunapatonki.fi/search.php?search_id=newposts

Vaan se pointti on tuossa linkin ...
Kirjoittaja HiTec
28.05.2026 20:25
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Mikään osa autosta ei vanhene nopeasti, mutta koko auto vanhenee suhteellisesti silmissä, koska uuden tekniikan kehityssuuntia ja tulevia ominaisuuksia on mahdotonta ennustaa.
No ei ehkä ihan noinkaan, koska se suunta nyt ainakin patteriautoissa on ihan selvä, mutta kyse onkin enempi milloin ja ...
Kirjoittaja HiTec
27.05.2026 10:08
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Tämä voikin olla tässä muutaman vuoden sisään kova paikka monelle, kun nuo uudet akut tulee ihan oikeasti ryminällä markkinoille, hinnat tippuu, latausnopeudet kasvaa ja ranget lisääntyy. Koita siinä sitten vielä kaupata näitä nykyisen tekniikan edustajia uutena jollain menestyksellä hintaa ...
Kirjoittaja HiTec
24.05.2026 21:00
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

mä katselin jo jotain +10v sitten Virossa autokaupassa Briljansea että työnjälki voittaa länsitehtaat kevyesti.
Niin no tämä Eurooppalainen kvartaalitalous on ajanut kaiken osavalmistuksen kiinaan jo aikaa sitten euron kuvat silmissä. No samalla sinne on sitten luonnollisesti valunut myös kaikki ...
Kirjoittaja HiTec
24.05.2026 08:29
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Nykysukupolven sähköautoista on vaikea löytää sellaista mallia, johon olisi tyytyväinen vaikkapa kymmenen vuotta.
Tuo patteriautojen tekniikka on kuitenkin yhä vielä tänäkin päivänä kehityspolkunsa alkupäässä, joten tuohon 10v auton pitoon on vielä ymmärrettävästi jonkin verran matkaa, mutta on se ...
Kirjoittaja HiTec
23.05.2026 08:28
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

taas jos tekee Teslat ja pudottaa uuden hintaa sen 7000€ auton aiemmin ostaneet ei oikein tykkää.
Tämä voikin olla tässä muutaman vuoden sisään kova paikka monelle, kun nuo uudet akut tulee ihan oikeasti ryminällä markkinoille, hinnat tippuu, latausnopeudet kasvaa ja ranget lisääntyy. Koita siinä ...
Kirjoittaja HiTec
22.05.2026 15:51
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Mazda 6e:n ostajalle on luvattu 7000 euroa ylihintaa vaihtoautosta.
Kiva tuollainen olisi koeajaa.
Parikymppiä Sanderosta, ei kun koeajolle :lol:
No ne numerothan on ihan paperia, onko siitä uudesta myönnetty 7k€ alennusta vaiko vaihtaristasi 7k€ lisähyvitystä. Lopputulos on kuitenkin sama ...
Kirjoittaja HiTec
15.05.2026 14:19
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Tai mitä nyt lienee vetänyt.
Niin no tässä törmätään jälleen siihen wanhaan klassikkoon kun sinulla on jo about aivan kaikkea mitä ikinä rahalla voi saada, eritoten jos olet saanut sitä mammonaa haalittua varsin huomattavan määrän todella nopeasti, niin lopulta naksahtaa tuolla korvien välissä ...
Kirjoittaja HiTec
28.04.2026 11:26
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Citikat kakkosketjuun
Vastaukset: 4
Luettu: 2148

Re: Citikat kakkosketjuun

Xari kirjoitti:Miltäs se Renaultin kakkosmerkki tuntuu? Romanialaisesta rimpulasta ylijäämäosilla Euroopan myydyimmaksi, tuota ei olisi 20v sitten uskonut kukaan.
Eikös se VAG myös tehnyt jotain tuon kaltaista Skodalle, eikä se Audikaan nyt ihan aina ole mikään premium kyllä ollut.
Kirjoittaja HiTec
03.04.2026 17:57
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Täyshybridi kulkee myös sähköllä mutta sitä ei ladata, kevythybridi ei kulje pelkällä sähköllä ja se tarvii erillisen vaihdelaatikon, no joo, iso osa muistakin tarvii erillisen vaihdelaatikon mut noi Toyota-peräiset ei kun se hybridiyksikö on myös vaihdelaatikko, myyntinimi on e-CVT mut ...
Kirjoittaja HiTec
03.04.2026 08:00
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Sandero saattaa olla voittajan valinta ainakin ylläpitokuluissa ja jälleenmyyntiarvossa.
Vaan monelle se autoilu on aika paljon muutakin kuin vain pelkkä rahareikä
Miehuuden jatkeeksi Sanderosta ei ole, joten parempi tyytyä iloitsemaan ylläpitokuluista ja jälleenmyyntiarvosta.
No ehkä tuokin on ...
Kirjoittaja HiTec
02.04.2026 12:38
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Xari kirjoitti:Sandero saattaa olla voittajan valinta ainakin ylläpitokuluissa ja jälleenmyyntiarvossa.
Vaan monelle se autoilu on aika paljon muutakin kuin vain pelkkä rahareikä
Kirjoittaja HiTec
29.03.2026 09:36
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Tyylikästä olisi siis minunkin harjoittaa moottoripyöräilyä isän tavoin Royal Enfieldillä, mutta kehonrakenne pistää vastaan: mulla on kaksimetrisen selkä ja puolitoistametrisen jalat. Viragon korkeus (mataluus...) on mun mittojeni mukaan ihanteellinen.
Itsekin kuulun kahlaajien sukuun (pitkät ...
Kirjoittaja HiTec
28.03.2026 09:21
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Fossiilisena hankintana Virago 250 olisi kiva. Museorekisteröitynä se olisi varsin halpa harraste. Tuskin menen kuitenkaan ostamaan: olen ajanut pärrällä vain eteläisessä Euroopassa (lähinnä Kreikan saarilla) ja siitäkin on kohta 30 vuotta. Mutta jos jollain pyörällä saattaa kokematon pappakin ...
Kirjoittaja HiTec
26.03.2026 09:25
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Aikamoisen riskin ottaa kuluttaja ostaessaan ehtoopuolen sähköautonkin. Saattaa olla, ettei halpa sähkö ollutkaan se halvin juttu.
Ylipäätään käytetyn ostaessaan jos ei ole tiedossa edullista paikkaa missä sitä fixailla, koska ainahan niissä jotain korjattavaa löytyy enempi tahi vähempi, niin ...
Kirjoittaja HiTec
17.03.2026 09:52
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Entä jos susta on tullut jo niin vanha, että Berlingon kantikas olemus vetoaa sun tunteisiisi? Insinöörinä vain naamioit syvät tunteesi rationaalisuuden kaapuun?
Siksipä sanoinkin "juurikaan" koska ihan siihen Berlingonkin perustarkoitukseensa riittäisi vallan mainiosti se hinnat-alkaen ...
Kirjoittaja HiTec
16.03.2026 10:00
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Isoin mutta tulee kuitenkin siinä, että eihän kukaan valitse autoaan käyttövoiman perusteella. Auto valitaan tunteella ja se on ihan sama, millä se liikkuu.
Aijai, vaarallisia sanoja "ei kukaan" koska aina löytyy se poikkeus ;)

Esim. itsellä on jo vuosia sen verran takana, ettei tuo tunnepuoli ...
Kirjoittaja HiTec
11.03.2026 13:23
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Tapo TC85 kamera ei tallenna videokuvaa
Vastaukset: 4
Luettu: 1447

Re: Tapo TC85 kamera ei tallenna videokuvaa

Mitenkäs jos se tallentaisi omalle muistikortilleen, niin silloin ei WLAN heikkous ainakaan pääsisi sitä sorkkimaan etteikö nauhoitus onnistuisi :ugeek:
Kirjoittaja HiTec
22.02.2026 09:28
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: AdBlue
Vastaukset: 13
Luettu: 9980

Re: AdBlue

Kuinka monella oikeasti on ollut ongelmia ureasysteemin kanssa?
Hep! Tuo oma Berlingo -20 paskoi AdBlue suuttimensa. Tod.näk. joku kiteytymä suuttimen välissä s.e. se jumiutui täysin auki => kojetaulussa loisti sateenkaaren värit ja auton perässä roikkui valtava kitkeränhajuinen höyrypilvi. Ehkä ...
Kirjoittaja HiTec
16.02.2026 10:18
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

pvalila kirjoitti:Tehokas penkinlämmitin on siunaus hitaasti lämpiävässä autossa.
Eikös tuo ole melko yleistä patteriautoissa juurikin lisätä rangea tuolla että vain käytössä olevat jakkarat sekä ratti on lämpimät, sisälämpöä vain sen verran ettei ikkunat huurru umpeen ;)
Kirjoittaja HiTec
09.02.2026 18:19
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Teslan vakuutuksia yks just kilpailutti, osa yhtiöistä veti hinnat tappiin ja kun kysyi että eihän tälläisillä hinnoilla teille kukaan vakuutusta tee niin se on tarkoituskin ettei tee.
Muistan kanssa joskus jotain 50cc mopon tms. vakuutuksia olin katselemssa, niin eräässä yhtiössä olikos se peräti ...
Kirjoittaja HiTec
09.02.2026 16:51
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218120

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Vakuutusmaksut tosin nousee henkilökohtaisella tasolla bonusten menetyksenä ja kaikille muille se näkyy vuosittain vakuutusmaksujen nousuna.
Joillain yhtiöillä kun on tarpeeksi monta vahingotonta vuotta jo takana, antavat sen yhden omaan kaskoon menevän jopa anteeksi ilman omavastuuta tahi ...