Haku löysi 1228 tulosta

Kirjoittaja Aakku
31.05.2026 20:56
Keskustelualue: Uutiset, tiedotteet ja palautteet
Aihe: Sitruunapatongin 25-vuotispäivitys
Vastaukset: 23
Luettu: 26192

Re: Sitruunapatongin 25-vuotispäivitys

Joko saa valittaa ongelmista?
Ei pysy kirjautuneena, vaan heittää heti ulos, kun poistuu hetkeksi foorumilta.
Kirjoittaja Aakku
28.05.2026 22:43
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!


Mikään osa autosta ei vanhene nopeasti, mutta koko auto vanhenee suhteellisesti silmissä, koska uuden tekniikan kehityssuuntia ja tulevia ominaisuuksia on mahdotonta ennustaa. Mitä väliä, vaikka tekniikka vanhenee, jos se vain kestää ja kyllähän paljon ajavalle sähkön tuoma säästö kuittaa ...
Kirjoittaja Aakku
13.05.2026 12:59
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Urea probleema
Vastaukset: 8
Luettu: 1486

Re: Urea probleema

Homma hoidettu,viat nollattu ja systeemi testattu alustettu ja laskuri myös nollattu.
Nyt vaan täyttä ajoa. Ja vikaa ei sitten ilmennyt enää testauksessa. Tämä on hyvin tyypillistä.
Alustuksella saadaan laskuri nollattua ja vikailmoitukset pois. Hyvällä säkällä vika ei uusiudu ja hyvä niin ...
Kirjoittaja Aakku
12.05.2026 19:52
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Tankkaatko Teboililla?
Vastaukset: 4090
Luettu: 5498030

Re: Tankkaatko Teboililla?

olli__o kirjoitti: Kuka ikinä lanseerasikaan sanonnan "On lottovoitto syntyä Suomeen"
Eikös siihen joku lisännyt jatkon "Kun saisi sen lottovoiton, niin voisi muuttaa pois Suomesta"
Kirjoittaja Aakku
12.05.2026 13:08
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Tankkaatko Teboililla?
Vastaukset: 4090
Luettu: 5498030

Re: Tankkaatko Teboililla?

pvalila kirjoitti: Mutta kun oikein mietit, niin koska olet törmännyt ihmiseen, joka pitää Suomea maailman onnellisimpana maana?
"Suomi on hyvä maa, se on paras meille suomalaisille"
Adolf Ehrnrooth
Kirjoittaja Aakku
07.05.2026 16:41
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Tankkaatko Teboililla?
Vastaukset: 4090
Luettu: 5498030

Re: Tankkaatko Teboililla?

Viikkarilla sai ennen koiran ottaa mukaansa kaikkialle ja edelleen melko vapaasti. Oikeasti me otamme aina kahden hengen minihytin; sinnekin saa koiran mukaan ottaa.

Eckeröllä koiran kanssa pitää olla yhdessä tietyssä aulassa. Yksin jos koiran kanssa matkustaa, niin tukalaahan se on olla koko ...
Kirjoittaja Aakku
07.05.2026 07:35
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Tankkaatko Teboililla?
Vastaukset: 4090
Luettu: 5498030

Re: Tankkaatko Teboililla?


En voi siirtyä käyttämään Vuosaaren linjaa, koska matkustan aina koiran kanssa ja Viking Line kohtelee lemmikkejä ylivoimaisesti parhaiten. Ja olisihan se Muugakin meidän kannalta aivan väärällä suunnalla.
Finnlinesin rahtilaiva on ylellisen rauhallinen, koska sillä kuljetetaan ensisijaisesti ...
Kirjoittaja Aakku
06.05.2026 22:26
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Tankkaatko Teboililla?
Vastaukset: 4090
Luettu: 5498030

Re: Tankkaatko Teboililla?

Kaivokatu suljetaan henkilöautoilta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/80899033-fe0e-483c-b856-591add35c913" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei tuo enää mitään merkitse. Jos Viron laivat vietäisiin pois keskustasta, en ajaisi siellä enää lainkaan.

Minä menen omalla autolla ...
Kirjoittaja Aakku
03.04.2026 08:33
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!


No ehkä tuokin on yksi argumentti auton hankinnalle, mutta lähinnä meinasin ihan vain ajomukavuutta, varusteita, tilavuutta, as.vaunun vetokykyä... ihan vain muutaman mainitakseni ja ei, noilla millään ei myöskään se pi...li kasva yhtään centtiä pidemmäksi, siihen pitää käyttää jotain ihan muita ...
Kirjoittaja Aakku
02.04.2026 15:59
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

HiTec kirjoitti:
Xari kirjoitti:Sandero saattaa olla voittajan valinta ainakin ylläpitokuluissa ja jälleenmyyntiarvossa.
Vaan monelle se autoilu on aika paljon muutakin kuin vain pelkkä rahareikä
Niinpä. Eikös sellainen mainoslausekin ollut aikoinaan. "Koirat haukkuu, Duster kulkee"
Kirjoittaja Aakku
29.03.2026 10:02
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!


Rikulta saa kaikenlaista Endfielt kamaa, takkia, nahkaliiviä ja muuta siihen malliin että HD-miehetkin jää kohta toiseksi, ja noi pyörätkin on ihan hienoja mut...samalla hinnalla saa Hondan, uskon että Intialaisenakin se antaa rahalle enemmän vastinetta. https://www.hondabikes.fi/mallisto/street ...
Kirjoittaja Aakku
28.03.2026 12:23
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!


Mä taas olen katsellut tuollaista 350cc Intialaista, Hondana tosin, kokemukseni mukaan japanilainen osaa tehdä laatuvehkeen Intiassakin, niiden oma tuontanto ei ihan vakuuta vaikka nättejä ovatkin.
Minä taas olen ollut kiinnostunut intialaisesta Royal Endfieldistä. Rikultahan sellaisen saisi ...
Kirjoittaja Aakku
26.03.2026 08:08
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!


Sanderoa myytiin hetki sitten 9999 euron autona. Siihen nähden 25000 on huima hinta. Samaan aikaan ihmisten tulot ovat kasvaneet hitaammin kuin menot, eli muiden (autoa tärkeämpien) menojen jälkeen autoon on käytettävissä vähemmän rahaa kuin ennen.

Halua investoida autoon vähentää myös se, että ...
Kirjoittaja Aakku
23.03.2026 13:40
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Meillä oli sähköauto kakkosautoksi vakavasti harkinnassa, mutta taitaa vaaka kuitenkin kallistua bensavehkeen puolelle.

Luultavasti meille tulee melkein ranskalainen auto eli Sandero vuosimallia 2022. Sillä tullaan ajamaan vuosittain vajaa kymppitonni.
Samaan ratkaisuun ovat päätyneet hyvin monet ...
Kirjoittaja Aakku
11.03.2026 14:52
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Tapo TC85 kamera ei tallenna videokuvaa
Vastaukset: 4
Luettu: 1447

Re: Tapo TC85 kamera ei tallenna videokuvaa

Mitenkäs jos se tallentaisi omalle muistikortilleen, niin silloin ei WLAN heikkous ainakaan pääsisi sitä sorkkimaan etteikö nauhoitus onnistuisi :ugeek: Mulla tallentaa muistikortille, mutta kännykällä katselu edellyttää, että kuva ohjautuu kotireitittimen kautta. Muutenhan en näkisi tallennuksia ...
Kirjoittaja Aakku
03.03.2026 18:40
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 ei käynnisty
Vastaukset: 87
Luettu: 13764

Re: C5 ei käynnisty

Osaako joku kertoa mikä sulake on n:o 4 konehuoneen sulakerasiassa on nimittäin sulanut yhdeksi "möykyksi", vois olla syy käynnistymättömyyteen.
Pirruuttani heitin tuon kysymyksen Gemini tekoälylle sanatarkasti lisäten auton merkin ja vuosimallin.

Tässä vastaus:
"Tuo kuulostaa valitettavan ...
Kirjoittaja Aakku
23.02.2026 20:24
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Italialaista ja Brasilialaista pellin alle.
Vastaukset: 7
Luettu: 2234

Re: Italialaista ja Brasilialaista pellin alle.

yason kirjoitti: Fiatilla on kyllä käsittääkseni ollut ihan hyviä dieseleitä noi multijetit. Niitähän on monilla muillakin merkeillä käytössä.
Mulla lukee Scudon perässä Multijet. Sama moottori se on, kuin vaikkapa Jumpyn HDi.
Kirjoittaja Aakku
16.02.2026 10:37
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

pvalila kirjoitti: Tehokas penkinlämmitin on siunaus hitaasti lämpiävässä autossa.
Samoin kunnon karvalakki ja lapaset on hyviksi koettu.
Kirjoittaja Aakku
09.02.2026 17:04
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Vakuutusmaksut tosin nousee henkilökohtaisella tasolla bonusten menetyksenä ja kaikille muille se näkyy vuosittain vakuutusmaksujen nousuna.
Joillain yhtiöillä kun on tarpeeksi monta vahingotonta vuotta jo takana, antavat sen yhden omaan kaskoon menevän jopa anteeksi ilman omavastuuta tahi ...
Kirjoittaja Aakku
09.02.2026 16:39
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Eikös nuo pohjakosketukset mene kaskovakuutuksen piikkiin?
Voisin kuvitella, että sähköautoilijalla ei ole siten suurta riskiä. Joko auto korjataan, tai jos korjaus on yli puolet auton arvosta, niin se lunastetaan. Voisin kuvitella tilannetta, että akku, tai muu kallis komponentti olisi huonossa ...
Kirjoittaja Aakku
09.02.2026 12:08
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Helposti korjaus ylittää auton arvon.
No tämähän on se ns. vimonen niitti arkussa, miksi porukka yhä karttaa patteriautoja. Akut koetaan yhä epäluotettaviksi ja pakkasherkiksi, sekä niiden kolhasu tms. käytännössä paalaa koko auton :( Ei se akku ole ainoa riski, ja siinä kuitenkin on hiukan ...
Kirjoittaja Aakku
09.02.2026 11:49
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!

Milloin sähköautot on teknisesti niin kypsiä että niiden arvoalenemat on täysin verrannollisia polttiksiin nähden? Tai tokihan aina on vaihtoehto vain siirtyä sähköautoon vaikka per heti ja ottaa sen mahd. taloudellinen isku vain vastaan, that's life. Näyttää silltä, ettei sähköauto ole ...
Kirjoittaja Aakku
04.02.2026 18:01
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Ihmettelen...
Vastaukset: 1733
Luettu: 1544649

Re: Ihmettelen...

D-mallin yhden pultin vanteen kiinnitys sama molemmin puolin.
Noin minäkin arvelin, mutta noita on ollut erilaisia normaaleilla pulteillakin varustettuja autoja (ainakin 60-luvulla) jenkeissä ja euroopassakin, joissa on kierre eri suuntiin eri puolella autoa ja paljon tuoreempia löytyy ainakin ...
Kirjoittaja Aakku
03.02.2026 10:31
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Ihmettelen...
Vastaukset: 1733
Luettu: 1544649

Re: Ihmettelen...

Ihmettelen Julan haluttomuutta korjata virhettään. Lokakuun lopulla julkaisivat sivuillaan kätevät ohjeet omatoimiseen renkaanvaihtoon:
https://www.jula.fi/inspiraatiota/nain-vaihdat-renkaat-itse/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lukaisin tuon huvikseni läpi, ja siellähän käsketään ...
Kirjoittaja Aakku
31.01.2026 22:02
Keskustelualue: Yleistä
Aihe: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!
Vastaukset: 544
Luettu: 218133

Re: Harkitsetko sähköautoa; mieti vielä..!


Tuossa just kaverilta kuulin että joissain Tesloissa myös noita auton sisäisiä latureita on napsunut ja joku on kuulemma kaivanut sen viankin, kohdistuisi kuulemma sen laturin tasasuuntaajaan tms. diodiin joka sieltä yleensä paukkuu. No tuo komponentti ei ole kallis vs. paljonko tuo laturi itse ...