Mulla nopeusmittari pomppii oikeasta lukemasta ylöspäin jopa pari-kolmekymmentä pykälää, joskus jopa parkissa ollessa pomppii liki kuuteenkymppiin.
Samassa tulee matkamittariin metrejä. Olenkin ihmetellyt kun tuntuu kilsoja tulevan ihan liikaa
Olen olettanut, että vika on vain itse nopeusmittarissa eikä sen pomppiminen vaikuttaisi matkamittariin, mutta eilen huomasin että eipäs olekaan niin. Etsinkö vikaa silti mittaristosta vai voisiko tuo johtua nopeusanturista?
Mites ylipäätään xantiassa menee, onko matkamittarissa sama mittarivirhe kuin nopeusmittarissakin vai näkyykö siinä vain renkaiden aiheuttama heitto? Eipä ole tuota koskaan tullut seurattua tossa manuaalivaihteisessakaan, mutta eilen mittailin gepsillä ja heittoa tuli sen verran, että kun gepsin mukaan oli ajettu 50km niin tripissä oli 66km. Mittarivirhettä on sellanen 8-12km/h nopeudesta riippuen. Tämä siis automaatissa.
Kohta lähden tolla käsivaihteisella liikkeelle ja teen sillä saman vertailun... siinä heittää mittari n. 7km/h eikä pompi...