Xantia TCT laiska takapää.

Vika vai ominaisuus?
catmatti

Xantia TCT laiska takapää.

Viesti Kirjoittaja catmatti »

Takapään hydrauliikka ei taho millään lähteä mukaan, saa odottaa monta minuuttia, ennenkuin nousee, ei oo auttanut vaikka kuinka olen sitä verrytellyt, ylös alas max, silloin toimii aivan kiltisti, mutta tuo normaali ajoasento ei sitten millään, vaan kestää, ei hyvä kun on aamulla kiire töihin näes.
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Aake

Re: Xantia TCT laiska takapää.

Viesti Kirjoittaja Aake »

Tässä mun Xantiassa oli vastaava ongelma, korjaantui säätämällä peruskorkeutta hieman 'liian' korkealle. Johtui jostain välyksestä korkeudensäätimen mekaanisissa osissa, kenties linnunluusta? En muista, en itse korjannut ko. vikaa kun auto oli silloin isän käytössä. Linnunluu alkoikin putoilemaan noin puoli vuotta tämän episodin jälkeen ja se tuli vaihdettua, sen jälkeen ei tosin olla palattu tähän hitaaseen nousemiseen.
GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
catmatti

Viesti Kirjoittaja catmatti »

Saataa olla sama vika, koska korkeussäädin on vaihdettu entisellä omistajalla, ovat varmaan sen väärin säätäneet, hyvä rassaan sitä viikonlopulla, saan auton talliin nelipilari nosturin päälle.
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
ealab

Viesti Kirjoittaja ealab »

Linnunluun myötä voisi olla hyvä uusia myös kuulanivel. Se kun on usein ruostunut pienemmäksi ja röpöliäiseksi kuluttaen uudenkin linnunluun ja olisi edelleen väljä haitaten korkeusasentoa. Niveliin potkuriakselirasvaa, reilusti.
Vastaa Viestiin