Ei kai Moog huono merkki sinänsä ole, mutta kun itse sain Varaosamaailmasta SNR:n laakerin neljä euroa halvemmalla, niin en lähtenyt sitten kokeilemaan sitä Moogia.
Montöörin tuomio oli, jotta oikea etupyörän laakeri ihan finaalissa (klapin tunsi jopa pyörää sivusuunnassa heilutellessa) ja vasurinkin laakeri oli hieman nykinyt pyöritettäessä.
Olin äänen perusteella melko varma, että vasurista olisi pahempi löytynyt, mutta niin se ääni vain kiertää alustassa. Tai sitten oikea oli jo niin holo, ettei edes äännellyt
Aika nopeasti ne sitten huononee, kun alkuun pääsee - syksyllä renkaita vaihdellessa ei tuntunut vielä mitään väljiä. Mielenkiintoinen on myös tämä Picasso, jonka hankin, molemmin puolin raidetangon ulkopäät väljät. Autohan on näillä katsastettu loppukesästä ja sen jälkeen auto olikin puoli vuotta vaihtoautohallissa. Varmaan siinä seisoskellessa väljistyneet...
Pikkasen takana rallattaa, mutta kummalta puolen, siinäpä pulma, kuuluu enempi oikealta, tai sitten vasemmalta. Vaihdan kuitenkin oikeallepuolen, koska parivuotta sitten vaihdoin vasemallepuolen. Tai en minä sitä itse vaihda, vaan olen puhunut poikani sen vaihtamaan.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Yhden etupyöränlaakerin olen saanut alle kymppitonnin ajolla ulisemaan kun kiristin liian tiukalle. Oikeaan momenttiin (32,5 ± 2,6m.daN) laittaminen hillitsi ulinaa hetkeksi mutta vain hetkeksi. Liika kireys rikkoo kun sisäkehä on kahdesta osasta ja käyntivälys säätyy momentilla joka on lopulta momenttiavaimen varresta tunnusteltuna vähemmän kuin kuvittelisi arvoa katsellessa, ei missään tapauksessa jatkovarrella kiinni asti.
Oliko muuten se MOOGin laakeri kuitenkin SNR, en ole muita nähnyt oli päälimmäinen looda sitten mikä tahansa?
Momentti joskus "pettää". Aikoinaan BX:n takalaakeri meni varsin raskaaksi ao. momentilla, kyllä piti vähän antaa periksi. Momentissa vaan on se, että eivät sisäkoolit alkaisi elää akselilla...Olisikin hyvä seurata pyörintäherkkyyttä momenttia lisättäessä, ei saisi tulla raskaammaksi.
Aika masentavaa jos laakerit tuon enempää kestä. Ei Moogit pitäisi huonoimmasta päästä olla. Tosin taitaa olla aika tuurinkauppaa laakereiden kanssa. Voi kestää tai sitten ei.
Saas nährä, kui kestää xantussa. Kun heti alkuunsa laitoin jokaiseen rasvalisäykset. Taakse oli tietysti helpompi, eteenkin kävi, kunhan tiivisteen kanssa oli tarkkana. Siitä on aikaa n. 3v ja n.40tkm. Vielä toimii. Huomattavaa oli, kuinka kärry hiljeni, kun kaikki laakerit kutakuinkin samaan aikaan uusittiin.