Akaile kirjoitti:jptcool kirjoitti:Turkusessa Rauhankadulla upea kermanvalkoinen Xm. Kyllä miellytti silmää.
Lemonin havainto pitää paikkansa, saaristotiellä kulkee riesaksi asti sitikoita. Itsekin tulee
joskus ajeltua kyseistä väylää sitikalla.
Ne kusiputkan puolikkaiden kuskit ovat varsinaisia puusilmiä, kun eivät ole näkevinään vaikka
kuinka näyttelen voitonmerkkiä Jumperin halkinaisen tuulilasin takaa. Taidan vaihtaa keskariin,
se huomataan varmasti.
Ambulanssille kyllä moikataan, vaikkei itse ehtisi reagoida, hämäläisestä sivujuonteesta perimässä
johtuen.
Tuota...minkä ihmeen takia rättäristien pitäisi morjestella kaiken maailman Fiat Ducatoja? Menee vähän samaan kategoriaan kuin elämä pikkukaupungissa: "Hei, mikset enää moikkaa mua? -Milläs tulit vastaan? -04 corollalla!" ....eli ainut mistä tunnistaa on rekisterikilpi, jos nyt jostain syystä sattuu muistamaan sen ulkoa, kerkiää lukemaan sen ja sitten vielä heilauttaa ajoissa käden pystyyn.
Olen ihmetellyt ihan samaa kuin 'jptcool', ja minä en edes aja tusinatuotteilla. Aluksi kokeilin rättäristien omaa "voitonmerkkiä" mutta sitten kuulin, että sitä eivät saa käyttää muut kuin rättäristit, sen jälkeen ihan tavallista kämmenen kohotusta, vilkutusta tai ikkunasta ulos huiskimista. Tilasto viime vuodelta: vastaan tuli 29 Rättäriä, kokonaiset kaksi moikkausta, molemmat SM:lle! Ei kelpaa minkään vuosimallin DS, BX:stä tai CX:stä puhumattakaan. Tällainen tilasto ei selity pelkällä puusilmäisyydellä, kyseessä täytyy olla jokin 2CV-Killan pyhä periaate. Tuntuu vain siinä mielessä omituiselta, koska lähes jokaisesta vanhasta Kuplasta, Amazonista, Valiantista, Kadettista, ponttoni-Mersusta ja muista alle 80-luvun vuosimallin autoista tassu nousee.