Mä oon nyt kiusannu meiän ruostemagneettivääränmerkkistäeiautoa (ford) viinalla noin 400km. Aloitin, kun polttoainevalo syttyi, siis oletettavasti bensaa tankissa 6-10l lisättiin sinne 20l re85 ja 6l 98e5 l. 60% e85 ja 40% bensaa oli suhde noin. Käynnistyi hyvin eikä muutenkaan oireillut mitenkään. Tuo satsi kun oli lopussa, tankkasin 20l re85. Tankissa oli ehkä jäljellä n15l. seuraavana aamuna oli vieteri aika pitkä ja kierrokset vouvas alkuun. Kiihdytyksin tuli viive ja katko tonne 3500-4000rpm paikkeille. Kaasupolkimeen vastaaminen meni hankalaksi, kaasu toimii kuten vanhoissa ladoissa l. alkuun ei kierrokset tahdo nousta ja sitten ryntäävät tonne 2000 hujakoille. Moottorina koslassa on 1,8 zetec ja vuosimalli on 2000 (2007 tehty ekat ruostekojaukset kilometrejä kertynyt 296tkm. Miksiköhän mun BX:ään vm 92 jolla oli ajettu viimeiseen katsastukseen mennessä n.725tkm ei ollut vielä tehty yhtään ruostekorjausta ja silti meni huomautuksitta läpi katsastuksesta vuonna 2010???)

. Yhteenveton siis: empiiriseen tutkimukseen perustuen tavallisen bensan osuus pitäisi olla 40-50% jotta ei haittoja tulisi moottorin käytökseen.