Cikatti kirjoitti:Mikä mahtaa olla arvon raadin mielestä sopiva hinta jonka olis valmis maksamaan osaavan pajan työstä per tunti?
Minkäs niminen Citikka-garage on tulossa?
Cikatti kirjoitti:Mikä mahtaa olla arvon raadin mielestä sopiva hinta jonka olis valmis maksamaan osaavan pajan työstä per tunti?
2cvkimmo kirjoitti:Cikatti kirjoitti:Mikä mahtaa olla arvon raadin mielestä sopiva hinta jonka olis valmis maksamaan osaavan pajan työstä per tunti?
Minkäs niminen Citikka-garage on tulossa?
Lemon kirjoitti:Ei ongelma ollenkaan! Tekisit juuri sen verran kuin ehtisit ja viitsisit, ja olisi mahdollisuus valita mitä otat vastaan ja mistä kieltäydyt kiireeseen vedoten.
Les Excentriques kirjoitti: Voi olla että mun käsitys maailmasta on hieman värittynyt, mutta vaikuttaa siltä, että julkisen puolen työntekijöillä on juuri tuollainen tavoite ja osa on sen saavuttanutkin.![]()
Les Excentriques kirjoitti:Voi olla että mun käsitys maailmasta on hieman värittynyt, mutta vaikuttaa siltä, että julkisen puolen työntekijöillä on juuri tuollainen tavoite ja osa on sen saavuttanutkin.![]()
Jos toimintaan tarvitsee tiloja, tarvikkeita tai merkittävän määrän työvälineitä, niistä aiheutuvat kulut ovat yleensä melko riippumattomia työtuntien määrästä. Jossain on raja jonka yli on laskutettavien työtuntien noustava, että jäisi edes jotain käteen.
xanpoke kirjoitti:Tässä taannoin eräs tuttava haki auton Saksasta. Mukana oli iso nivaska korjaamolaskuja, joita
yritin suomentaa. Sikäläisissä VAG-korjaamoissa oli työn osuus laskutettu minuuttitaksalla.
En tiedä onko Suomessa sama käytäntö. Rohkenen epäillä, taitaa 30min. olla minimiveloitus.
black_van kirjoitti:Hyvin suomi mahdollistaa yrittämisen suomessa ja sitten vielä ihmetellään kun työpaikat katoaa ulkomaille.
2cvkimmo kirjoitti:Les Excentriques kirjoitti: Voi olla että mun käsitys maailmasta on hieman värittynyt, mutta vaikuttaa siltä, että julkisen puolen työntekijöillä on juuri tuollainen tavoite ja osa on sen saavuttanutkin.![]()
...kävi myös mielessä...
Lemon kirjoitti:xanpoke kirjoitti:Tässä taannoin eräs tuttava haki auton Saksasta. Mukana oli iso nivaska korjaamolaskuja, joita
yritin suomentaa. Sikäläisissä VAG-korjaamoissa oli työn osuus laskutettu minuuttitaksalla.
En tiedä onko Suomessa sama käytäntö. Rohkenen epäillä, taitaa 30min. olla minimiveloitus.
Olen kyllä maksanut Suomessa minuuttihinnoittelun perusteella. Hyvä vaihtoehto pienissä töissä.
Les Excentriques kirjoitti:Kumpi: Mun värittynyt maailmankuva vai julkisen puolen asenne?
Croisette kirjoitti:Noin 70e/h lienee jo minimihinta, jos meinaa pärjätä? alle 50e/h korjaamot arveluttaa, mahtaako olla kaikki ihan laillista? Yksityisyrittäjänä ehkä pärjää?
black_van kirjoitti:Se hinnoittelu täällä on tosiaankin ihan eri kuin siellä. Joskus tiedustelin sitroselta että jos olisin vienyt auton heille niin tuntiveloitus olisi ollut 50e/h,tosin olivat juuri lopettelemassa korjaamotoimintaa tai ainakin koko sakki saikulla. Vastaava paikka täällä on Vantaan Autokorjaamo,siellä mielestäni tuntiveloitus yli 70e/h. Alueelliset erot ovat valtavat. Ja tietysti se luotto laatuun ja jälkeen on myöskin tärkeää myös minulle. Eikä se nimeltä mainitsematon pohjalainen korjaamokaan mitä olen lukenut ihan ilmainen ole,vaikka kyseessä pieni paikkakunta.
Sitikkapuoskari kirjoitti:Kenestähän mahdatte puhua? Meidän veloitus alle 2000 mallisissa on 70e/h. Ja harrastelijat saa alennustakin..
Croisette kirjoitti:Noin 70e/h lienee jo minimihinta, jos meinaa pärjätä? alle 50e/h korjaamot arveluttaa, mahtaako olla kaikki ihan laillista? Yksityisyrittäjänä ehkä pärjää?