Cikatti kirjoitti:Akaile, älä ole katkera. kolme 99 ja 2000 Xantiaa tsekattu ja kaikki hirveitä kynnyksistä. Ajomäärät 180 000 km + 300 000 km. Kaikki ne mätänee kun ei suojata. Mulla on yksi -86 CX:n raato vielä jossa edelleen kynnyskotelo siisti sisältä, siellä on tasainen kotelomassa pelleissä. Aikas jännä tuo Xantian tuhoutuminen sinänsä koska se ei juuri muualta kupetu. Tuntuu että kynnysten sisäpuoli ei olis alkuunkaan sinkittyä kamaa.
Ei mulla oo mitään syytä olla katkera, mun oma Xantia saattaa olla samoista paikoista ihan yhtä laho, mutta nämä kortit on käteen jaettu. Heitin vaan puolustavaa kommenttia aiheesta, sillä en pidä moisesta yleistämisestä absoluuttisena totuutena. Varsinkaan, kun Xantia ei todellakaan ole lahoimmasta päästä sitikkatuotannon menneiltä vuosikymmeniltä. Lahoja Beksejäkin on jo paalattu niin paljon, että nyt löytyvät ehjät beksit eivät ole vertailukelpoisia Xantioihin, koska jäljelle jääneet bx:t ovat niitä paremmin huolehdittuja yksilöitä. Xantioista löytyy edelleen enemmän molempaa ääripäätä liikenteestä.