Kevät ei sitten tullutkaan ihan niin aikaisin kuin olisi toivonut. Sain puhuttua kuukauden lisäaikaa talvisäilöpaikkaan, ja tänään oli sitten määrä hakea auto pois. Olin varustautunut mm. renkaanpaikkauspullolla, starttipilotilla yms. mutta onneksi vain jälkimmäistä tarvittiin. Akun kenkä kiinni, sahaamista, käynnityssuihketta ja lisää sahaamista, ja eikös sitten jo lähtenytkin käyntiin! Autossa oli sakea pölykerros päällä, mutta paikalla oli käytössä vesiletku jonka avulla päästiin isommista lioista eroon.
Auto toimi oitis todella hyvin, ja kotiin palattua oli juuri sopivasti aikaa pienelle kevätpuleeraukselle. Maalipinnassa oli vuosien varrella kertynyttä pikeä, pihkaa ja muuta tököttiä niin että pinta muistutti santapaperia. Kiiltokaan ei ollut erityisen korkea, eli yleisilme oli hiukan anteeksipyytävän harmaa. Auto on maalattu ilmeisesti jolloinkin 90-luvun alussa metalliharmaaksi ilman erillistä kirkaslakkaa. Olin aseistautunut Meguiarsin tuotepaketilla, jossa oli pesushampoo, puhdistussavea, hiova kliineri ja carnaubavaha. Claybarin kanssa sai tosiaan tehdä töitä, että nokareet irtosivat pinnasta. Joissain kohtaa oli yleistä hienojakoista karheutta, ikään kuin maalisumua joka lähti myös. Hioma-ainetta hinkutettiin pintaan Makitan pyörivällä kiillotuskoneella ja täytyy sanoa että oli ehkä kiitollisin myllytyskohde mitä olen toistaiseksi tehnyt! Laikka oli tumman harmaana irtoavasta pintakerroksesta, ikävän näköiset naarmut ja jopa LHS:n jättämät tummanpuhuvat pisarajäljet lähtivät lähes näkymättömiin. Vielä vahaus päälle, niin kylläpä on todellinen loistoauto! Jonain sopivana hetkenä pitäisi vielä nuo rosteripuskurit, listat, kapselit ja kromit jynssätä niin kärsii käydä jo ihmistenkin ilmoilla auton kanssa