kokemjne kirjoitti:lakru on ottanu kuvan SR1 tyypin kojelaudasta.
Ajopöydästä...
kokemjne kirjoitti:lakru on ottanu kuvan SR1 tyypin kojelaudasta.
kokemjne kirjoitti:jep. ......missäs kahvipannu ?
kokemjne kirjoitti::o onkos vielä semmosiakin ? viimeisin mitä kuulin oli nimeltää koneapulainen
Ja joku muu kuin minä. En ole itse asiassa edes käynyt Sr1:n ohjaamossa sisällä, ovelta olen vain kurkannut.Eki kirjoitti:Ajopöydästä...kokemjne kirjoitti:lakru on ottanu kuvan SR1 tyypin kojelaudasta.

ealab kirjoitti:Ensimmäiset Alsthom- veturit valmistettu Ranskassa, loput Suomessa, Lokomo ja Tampella. Kaksi? on jäljellä hyvässä ajokunnossa, museokapistuksina. 1 varma tapaus.
Ja ne ovat eri aikakausien ulkoasuilla (VR:n logo ja vaaleampi tai kellertävämpi värisävy). Myymäläauton konehuoneen läpi kävellessä voi aistia voiman, kiitos niiden kahden MGO:n.Eki kirjoitti:Jup, toinen Haapamäellä, toinen Rautatiemuseolla Hyvinkäällä.ealab kirjoitti:Ensimmäiset Alsthom- veturit valmistettu Ranskassa, loput Suomessa, Lokomo ja Tampella. Kaksi? on jäljellä hyvässä ajokunnossa, museokapistuksina. 1 varma tapaus.
Hr 13 31.12.1975 asti. Sen jälkeen Dr 13, eli molemmat oikein. VR uusi veturien tyyppimerkinnät -76 alkaen.kokemjne kirjoitti:no joo. tuolla näkyikin se oikee pannu.. tuo Dr13 , toiset käyttää muotoa Hr 13. väittävät sen olevan termistä henkilöraskas
kumpi lienee oikee,
kokemjne kirjoitti:no joo. tuolla näkyikin se oikee pannu.. tuo Dr13 , toiset käyttää muotoa Hr 13. väittävät sen olevan termistä henkilöraskas
kumpi lienee oikee, nyt kun ootte vauhissa noitten veturien suhteen , niin kaivakaa nyt sitten myös Huru esille. Dr/Hr 12
jasu kirjoitti:Yhteys Sitikkajuttuihin taas löytyy tuostakin, yleensä veljen kummisetä ajeli D-mallilla meillepäin, syypää tähän omaan harrastuneisuuteen, tämän kerran sitten tulikin junalla itse ajaen...