Les Excentriques kirjoitti: Kuka tahansa umpimielinen idiootti (s**bisti) kykenee ajamaan mutkan niin kovaa, että poistuminen on väistämätöntä.
Niin ne umpimieliset idiootit vaan ajelee.
Les Excentriques kirjoitti: Kuka tahansa umpimielinen idiootti (s**bisti) kykenee ajamaan mutkan niin kovaa, että poistuminen on väistämätöntä.
Les Excentriques kirjoitti:Jos vähän avaan tätä mun ajatusmaailmaa, tosin siitä ei useinkaan pellkää kiitosta ole aiemminkaan tullutRalle kirjoitti:Les Excentriques kirjoitti:Tarkoituksena lähinnä tylsyyden vähentäminen, eli kokeilla piikkejä vain etupyörissä, mutta turha niitä on ottaa mukaan, jos niitä ei saa käyttää.
Sen verran vielä et ei siellä tylsää oo![]()
Radalla ajamisessa on etuna tiellä ajamiseen, ettei joku autoilija, jalankulkija tai muu liikkuva shikaani tule yllättäen vastaan, vaan pystyy keskittymään omaan suoritukseen.
Lisäksi merkittävä etu on rajojen ylittämisestä seuraavien todennäköisten taloudellisten menetysten pienuus, koska radan reunoille ei toisin kuin katu-, tie- ja pysäköintialueiden reunoille ole sijoitettu ojia, kiviä, puita, liikennemerkkejä tai valopylväitä, joihin kaikkiin olen henkilökohtaisesti autolla joskus tutustunut.
Radalla ajamiseen liittyy olennaisesti rajojen etsiminen ja miten voisi tietää missä raja on, ellei sitä ylitä.
Etuvetoisiin autoihin liittyvä suuntavakavuus aiheuttaa ikävän taipumuksen luontaisesti poistua ajoalueelta keula edellä ja tämä ei mielestäni ole hauskaa. Kuka tahansa umpimielinen idiootti (s**bisti) kykenee ajamaan mutkan niin kovaa, että poistuminen on väistämätöntä. Minä sen sijaan haluan poistumisen tehdä mieluummin kylki edeltä, jos siihen vain on mahdollisuus
Eturenkaiden pidon parantaminen suhteessa takarenkaisiin parantaa merkittävästi mahdollisuutta sivuluisuun ja myös radalle omin voimin palaamiseen.
Cituning kirjoitti:Piikkirenkailla ei ole saanut ajaa ajoharjoitteluradalla. Sprinttiradalla kyllä. Oli auki ainakin toissavuonna, viime vuodesta en muista.
OG900 automaatti on oiva laite typerän suunnittelun edessä nöyrtymiseen:kaseva kirjoitti:Les Excentriques kirjoitti: Kuka tahansa umpimielinen idiootti (s**bisti) kykenee ajamaan mutkan niin kovaa, että poistuminen on väistämätöntä.
Niin ne umpimieliset idiootit vaan ajelee.
Les Excentriques kirjoitti:Onko piikkirenkaat sallittu?
Putkimies22 kirjoitti:Sprinttirata on siis eri juttu kuin se lyhyt kiemura harjoittelusuoran takana?
svc kirjoitti:Kaksi kuskia yhdellä autolla tulossa reittiä Hanko-Vantaa-Joutsa.
Tosin 8:30 Heinolan ABC:llä merkitsisi turhan aikaista lähtöä.
Laita taakse kesärenkaat.Les Excentriques kirjoitti:Eturenkaiden pidon parantaminen suhteessa takarenkaisiin parantaa merkittävästi mahdollisuutta sivuluisuun
svc kirjoitti:Onkos noissa tapahtumissa ollut tapana käyttää kypärää?
Igor kirjoitti:Laita taakse kesärenkaat.Les Excentriques kirjoitti:Eturenkaiden pidon parantaminen suhteessa takarenkaisiin parantaa merkittävästi mahdollisuutta sivuluisuun![]()
En nähnyt kutsun yhteydessä asiasta mainintaa, ja kun menin ton farkku-xantun myymään jo pois... jos tulee epähuomiossa paikalle väärämmerkkisellä, niin pääseekö radalle?
Miten tuo oikeamerkkisyys todetaan? Riittääkö sitikan merkki ulkopuolella, vai tarkastellaanko rekisteriotteita? Entä jos osia on vaihdettu? Saako käyttää muita renkaita kuin Michelinejä?Ralle kirjoitti:Igor kirjoitti:Laita taakse kesärenkaat.Les Excentriques kirjoitti:Eturenkaiden pidon parantaminen suhteessa takarenkaisiin parantaa merkittävästi mahdollisuutta sivuluisuun![]()
En nähnyt kutsun yhteydessä asiasta mainintaa, ja kun menin ton farkku-xantun myymään jo pois... jos tulee epähuomiossa paikalle väärämmerkkisellä, niin pääseekö radalle?
Citroenkerhon tapahtuma kyseessäPaikalle saa tulla, mutta rata ainuastaan citikoille.
Croisette kirjoitti:Kerhon tapahtumiin saa toki sinänsä tulla ihan millä kulkupelillä tahansa, mutta näissä rata/ajoharjoittelupäivissä pitää hiukan rajata asiaa, jotta radalle ei tulisi ihan kuka vain millä tahansa autolla 30e jäsenmaksun maksettuaan. Kesäradoilla tämä on suht tiukka linja, mutta Joutsan talviradalla on ainakin aikaisempina vuosina tuosta hiukan lipsuttu päivän loppupuolella, ja en näkisi estettä sille nytkään? Eli kun rata on varattuna koko päiväksi, ja jossain vaiheessa rata alkaa tyhjenemään, en ainakaan itse näe syytä mksi ei AC ry:n jäsen voisi radalla ajaa myös sillä vääränmerkkisellä päivän loppupuolella...
Eli itse sanoisin Igorille, että tule vain paikalle, ja ole päivän alkupuolella matkustajan roolissa Citikoissa (tai laina Citikan ratissa, mun XM:llä pääset ainakin kokeileen), ja eiköhän päivän päätteeksi pääse Minilläkin radalle hiukan ajeleen??
Toivottavasti en pahasti astu Rallen varpaille tämän sanottuani.
Eikös Minissä ole sentään Citikan moottori? Mun mielestä Citikan hetkellinen puuttuminen ei pitäisi olla este.Ralle kirjoitti:Jos muille se sopii, niin senkus tulloo Minillä. Mutta tosiaan ajamaan sitten vasta kun on rata "tyhjentynyt"
Tuosta rata-asiasta kun on ollut muillakin kerhoilla puhetta. Paras esimerkki sisar merkin puolella jossa ei rajattu kyseistä asiaa ja tilanne meni siihen, että suurin osa tuli jäsenmaksulla ajelemaan ihan erimerkkisillä autoilla kun se oli halvempaa.
Itse asiassa tuostahan ei taida olla kerhonsäännöissä mainintaa??? Pitäisikö tuohon saada ihan virallinen kanta?