Visa-mies kirjoitti:svc kirjoitti:Linkin klikkaaminen riittää myös siihen, että Facebookin cookie ilmestyy koneella, jolla face seuraa kaikkea nettisurffailuasi. (Tai ainakin yritti...

)
"Miälenvikast läppändeerust!"
Onko? Oletkos koskaan seurannut protokolla-analysaattorilla, mihin kaikkeen esim. Iltalehden etusivun aukaisu lähettää tietoa?
<foilhat>
Kokeilepa itse vaikka tätä: Poista selaimelta kaikki cookiet, jotka viittaavat Facebookiin. Avaa sitten tuo Sitruunapatongin fb-linkki, ja katso cookiet uudelleen. Ja kappas. Selaimeen on ilmestynyt taas selaimen yksilöivä cookie. Ja jos kirjautuisin fb:hen, cookie saisi kasvot, nimen, mieltymykset jne. Itse en ainakaan halua kertoa amerikkalaisfirmalle itsestäni mitään. USA:n lait yksityisyydensuojasta on käyty läpi nopeasti: niitä ei juuri ole. Minun henkilöllisyyteni ei ole kauppatavaraa.
Täällä ollaan ihmeen sinisilmäisiä ja luotetaan siihen, että ketään ei oikeasti nyt tai tulevaisuudessa kiinnosta sinun vuositulosi, uskontosi, seksuaaliset mieltymykset, perhesuhteet, puoluekantasi, kaveripiirisi, jne.
Itä-Saksan Stasi olisi aikanaan tehnyt mitä vaan päästäkseen käsiksi tälläiseen tietolähteeseen. Ja esim. USA:n Patriot Act antaa heille täydet valtuudet FB:n tietoihin.
Tiedätkö muuten kenelle, ja mihin käyttöön FB tietojasi myy ja luovuttaa? Mitä ostaja niillä tekee? Kenelle ostaja myy ne edelleen.
Netissä on käytännössä mahdotonta olla täysin anonyymi, mutta minä ainakin teen tiedonkerääjille kiusaa sen minkä voin.
</foilhat>