Vian etsiminen on lykkääntynyt kun muutakin hommaa on ollut mutta viime viikonloppuna sain putsattua kaikki maadoitukset, irroitin sen tyhjäkäyntimoottorihässäkän ja putsailin sitä ja kaikkia liittimiä. MAPiin en koskenut vielä kun en ymmärtänyt, mitä sen irroittamisella olisin hyötynyt.
Puolakannen irroitin myös ja siihen tulevien johtojen liitoksia putsailin myös. Tulppia en ole vaihtanut ja ne irroitettuani tunsin hetken onnistumisen iloa kun tulppien kärkiväli oli 1,2 mm mutta tuokin ilo hälveni kun Google kertoi, että Boschin tulpissa on oikeasti tuollaiset kärkiväli. Muuten tulpat näytti ok-kuntoisilta.
No: summa summarum. Seuraavana päivänä koeajolla vaimo kertoi, että tämähän nykii paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Minun mielestäni kuitenkin nyki silloin tällöin. Tänään kun vaimo pihaan ajoi niin kuuntelin, että ihan kuullostaa kun tuo kävisi kolmella pytyllä - ainakin ajoittain.
Kysymys siis kuuluu: voiko tuota puolakantta mitenkään todeta vialliseksi (ihan kotikonstein yleismittari varustuksena). Jotenkin tuntuu, että siinä (siinäkin) vika voisi piillä, mutta ei nyt ihan viitsisi lähteä testailemaan ostamalla käytettyjä puolankansia ja niillä kokeilemalla.
Ja P.S. Olen kyllä hakenut patongista vastaavia Santun käyntihäiriöjuttuja ja niistä saanut myös paljon vinkkejä ja vähintäänkin 150 vinkkiä, missä vika vois piillä jos Santussa on käyntihäiriöitä. Mutta en vaan kerkiä ihan kaikkia vinkkejä käydä läpi kun auto ei aina ole pihassa ja jos on niin sitten minä en ole paikalla sitä roplaamassa