Lemon kirjoitti:En löydä mistään hakua automerkin tai -mallin perusteella.
"Perushaku" -> "2. Hae virallisella nimellä tai sen osalla"
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
http://kulkine.net/perushakulomake.php Ei citikoiden osuus ole likipitäinkään täydellinen...itse asiassa heikko. Ei ufoa, atomisitikkaa, kaminaa, jostain syystä Deesellekin on raavittu pari vironkielistä nimeä. edit piaf: 2cvkimmo oli nopeampi...nopeat syö, hitaat syö myös mutta kauemmin.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Olen kuullut D-mallista myös lempinimen Sammakko, mutta haulla ei antanut sitikkaa tulokseksi, vaan aivan muita. Nimitys tulee kuulemma ykkös- ja kakkos koppasten pyöreistä etulampuista ja jousituksen laskeutumisesta alas, näin ollen auto muistuttaisi kurnuttajaa..... Et semmosta.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Heh, viime viikolla kävi naapurin isäntä turisemassa. Katseli CX:ää tuumien, että aikanaan oli semmoinen sammakko-nokkainen citikka, joka kävi parkissa istumaan. Kerroin CX:n olevan kyseinen "sammakon" jatkaja ja tämä nyt on vaan lukittu kuljetusasentoon. Eepä kelevannut selitys kun kyseinen CX on seissyt samassa asennossa kai liian pitkään. Sammakot sentään istuu välillä.
olen kuullut muutama vuosi sitten erään vanhemman herrasmiehen sanovan d-mallia "kivilingoksi", kysyin että mistä semmoinen nimi, sanoi, että sen perästä lensi erityisen paljon kiveä, kun takana on kapeampi raideväli, uutta oli minulle, monta on lempinimeä rakkaalla lapsella.........