XM etupään jousijalkojen sopivuus
XM etupään jousijalkojen sopivuus
Tietäjät kertokaapa miten XM.n etupään jousijalkojen sopivuus määräytyy vuosimallien välillä?Täytyykö paketti purkaa tunnistamista varten?
Sopiiko vm. -90 jousijalka -95?
Sopiiko vm. -90 jousijalka -95?
Re: XM etupään jousijalkojen sopivuus
taitaa mennä Y3 / Y4 ja sitten niiden lisäksi moottorin mukaan...
olen huomannut yhden ulkoisen eron sylintereissä, eli yläpään kiinnitysmutterin koko, joita on 2:ta eri kokoa, sekään ei vaan taida aina kertoa sylinterin paksuutta.
jousitolpan ylätukeakin taitaa olla ainakin 2 eri kokoa, eli siinä oleva kartio, johon jousisylinterin ylpään kartio tiivistyy.
olen huomannut yhden ulkoisen eron sylintereissä, eli yläpään kiinnitysmutterin koko, joita on 2:ta eri kokoa, sekään ei vaan taida aina kertoa sylinterin paksuutta.
jousitolpan ylätukeakin taitaa olla ainakin 2 eri kokoa, eli siinä oleva kartio, johon jousisylinterin ylpään kartio tiivistyy.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MB EQC-22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Vastauksien määrästä voisi päätellä että jousijalan kumien hapertuminen ja metalliosien ruostumienen on mitä harvinaisin ongelma?
Minulla sattuu olemaan -95 XM josta pelkääjän puoleinen jousijalan "kuppi" on paksussa ruosteessa!Odottelen vain milloin se paukahtaa konepellistä läpi.
Koska tietoa ei näy löytyvän asiasta,täytynee ottaa purkuun palikat ja vertailla!
Minulla sattuu olemaan -95 XM josta pelkääjän puoleinen jousijalan "kuppi" on paksussa ruosteessa!Odottelen vain milloin se paukahtaa konepellistä läpi.
Koska tietoa ei näy löytyvän asiasta,täytynee ottaa purkuun palikat ja vertailla!
OK.Projektit osastolta löytyi REO V6 pitkä juttu kyseisestä aiheesta!
jos laitat tekniikan puolen hakuseen jousijalka ja merkkaat "hae kaikilla vaihtoehdoilla" niin sieltä löytyy asiaa. Minäkin olen väsännyt sinne jotakin
Tässä kuva Liettuassa väsätystä XM jousijalasta. Työ on vähän ruovin näköistä mutta toivottavasti kestää. ne antaa kahden vuoden takuun. Siinä näkyy niinkuin olisi kahdessa rivissä pistehitsausta
Jousisylinterin kirkas sisäputki on joko 22 tai 25 mm halkaisijaltaan. Minulla ainakin -92 bensakoneinen farkku hydractivella omasi pienemmät työmännät, ja -94 TD isommat 25 mm:n männät. Ylämutterin koossa on vastaava ero. Siis ilmeisesti koneen painon mukaan on tehdas valinnut sylinterit. Jos jollakulla on tarjota ehjiä jousen yläsatuloita, niin vasen 27 mm:n mutterilla, TAI oikea 24 mm mutterilla olisi hakusessa. Niin ja isolla hydractiven putkiliitoksella kumpainenkin.
Lisää aiheesta etujousen jalkojen sopivuudesta ja eroista on "myydään" puolella viestiketjusta "XM:n etujousen jalka"
näitä löytyy valmiina hyllystä.
Ketjusta löytyy sevitys myös siihen miten selviää mikä ja minkälainen jousijalka on itsellä kiinni autossa.
näitä löytyy valmiina hyllystä.
Ketjusta löytyy sevitys myös siihen miten selviää mikä ja minkälainen jousijalka on itsellä kiinni autossa.