Mistä ajastin?

Ajatusten virtaa
Teuski
Viesti:

Mistä ajastin?

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Osaisko patonkikansa vinkata mistä voisi saada ostettua sellaisen taloyhtiöiden lämmitystolpista tutun ajastimen, jossa säädetään lähtöaika ja esim. viimeiset 2 tuntia on sähköt päällä?

Ei mitään nipukoilla ohjelmoitavaa vaan ihan yksinkertainen kellosäädin joka pyörii jatkuvasti itsekseen.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
laakeri

Re: Mistä ajastin?

Viesti Kirjoittaja laakeri »

Esimerkiksi taloon.com:ista. Löytynee myös sähkötarvikeliikkeistä ja -tukuista.

Edit: erona tietenkin tuolla taloon.com:in mallilla pihakeskusten malleihin on se, että tuo on pistorasiaan tökättävä malli, mutta oletin sellaisen olevan haussa.
VW Passat B7
TeeKoo

Viesti Kirjoittaja TeeKoo »

Mistäs löytyy sellainen ajastin, joka toimii paristolla? Vois sen tökätä sisätilan lämmittimeen ja ajastaa alkamaan klo 7 kun seinästä alkaa tulla virtaa jo klo 6. Turha on kahta tuntia sisälämmitintä huudattaa, mutta moottorilämmittimelle se olisi passeli aika.
C5 Break HDi204 A vm 2011
Esa66

Viesti Kirjoittaja Esa66 »

Itse olen ihan toista mieltä.

Kosteudenpoisto on ihan hyödyllinen autoihin jotka pääosin seisovat turhakkeina, joten lämppäri tehköön työnsä kokoaikaisesti ja niin useasti kuin mahdollista.
TeeKoo

Mun turhakkeeni lähtee joka aamu ja vie minut töihin n. 12 km päähän. Ja siellä se lämpiää tolpassa 2 tuntia iltapäivällä tuodakseen minut taas kotiin.

Sen yhden kWh/päivä ihan mielelläni säästäisin näillä sähkön hinnoilla. Kerrostaloasujan tietty ei tarvi moisia miettiä.
kokemjne

Viesti Kirjoittaja kokemjne »

esan kanssa ihan samaa mieltä. taas kun tulee talvi ja lumi/loska kelit niin joutuu natkuttamaan kulkimeen tunkijoille lumen/loskan kuskaamisen haitoista.
tamineet putsataan ja istutaan perse edellä kopistellen kengät kulkimen ulkopuolella , eikä astuta vaan sulattelemaan mattoja märiksi.
siksi tuon sisälämppärin käyttö on vain hyödyllistä.
Pasis

Viesti Kirjoittaja Pasis »

TeeKoo kirjoitti:Mun turhakkeeni lähtee joka aamu ja vie minut töihin n. 12 km päähän. Ja siellä se lämpiää tolpassa 2 tuntia iltapäivällä tuodakseen minut taas kotiin.

Sen yhden kWh/päivä ihan mielelläni säästäisin näillä sähkön hinnoilla. Kerrostaloasujan tietty ei tarvi moisia miettiä.

Niin säästäishän siinä 0,15 €/työpäivä. Yli 3 €/kk. :?
TeeKoo

Pasis kirjoitti:
Niin säästäishän siinä 0,15 €/työpäivä. Yli 3 €/kk. :?

x 6 kk = 18€

x vaikka 5 vuotta on melkein satanen. Plus lämppärin iän piteneminen kun käyttötunnit vähenevät. :-)

No joo, menee sitä rahaa turhempaankin.
Cikatti

Viesti Kirjoittaja Cikatti »

Köh, on hieman eksentrinen etusivu mutta palvelu on hyvä ja kamaa joka lähtöön, myös nuo ajastintaulut löytyy.
Olen tuolta erinäistä sähköroinaa ostellut ja hyvä putka on tämä. Perniössä sijaitsee hän.

http://www.finnparttia.fi/
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
2cvkimmo

Viesti Kirjoittaja 2cvkimmo »

Cikatti kirjoitti:Olen tuolta erinäistä sähköroinaa ostellut ja hyvä putka on tämä.

...ja täältä myös kannatusääni...
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
laakeri

Cikatti kirjoitti:Olen tuolta erinäistä sähköroinaa ostellut ja hyvä putka on tämä. Perniössä sijaitsee hän.

http://www.finnparttia.fi/
Hyvä ehkä, joskus itsekin olen siellä käväissyt, mutta mahdottoman kallis. Toki, jos paljon on ylimääräistä rahaa, niin tuolta...
VW Passat B7
laakeri

laakeri kirjoitti:mahdottoman kallis
Katsoinpa nykyisen hintatason, ei ole enää ihan mahdoton. Esimerkkinä kävin viime viikolla hakemassa täältä pistorasioita, kaapelia yms. En jaksanut tinkiä muusta kuin MMJ:stä hieman, eikä ole mitään suhteita - itse asiassa ensimmäisen kerran kävin tuossa putiikissa sisällä (puhelimitse olen joskus asioinut ja saman ketjun toisessa toimipisteessä olen joskus käynyt). Hintoja, alv0 molemmissa - ensin paikallinen, sitten sähköpappi:
Pistorasia Jussi 2-os: 6,60 € vs. 10,80 €
Pistorasia Jussi 2-os keskiölevyllinen: 6,50 € vs. 9,80 €
Europistorasia Jussi: 5,75 € vs. 9,50 €
Antennikeskiölevy Jussi: 2,21 € vs. 2,20 € (!)
Peitelevy Jussi 1+2: 4,56 € vs. 3,80 € (!)
5-kytkin Kosti: 6,93 € vs. 11,50 €
Draka MMJ 5x1,5S 50 m: 53,00 € vs. 54,00 €
VW Passat B7
Vastaa Viestiin