Mitä sain tänään aikaiseksi

Ajatusten virtaa
Tapsa

Re: Mitä sain tänään aikaiseksi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

LHM vaihtoon ja koteloöljyä helmaan.

Tallin siivousta ja tarpeellisia sisustustoimenpiteitä.
- Tapsa
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous:
C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
Teme

Viesti Kirjoittaja Teme »

Kuskasin purkuSantun Somerolle.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
laakeri

Viesti Kirjoittaja laakeri »

Ajoin Lappeenrannasta Kouvolan kautta Pieksämäelle. Totesin laitteen, jota menin korjaamaan, olevan ehjä. Ajoin kotiin Taipalsaarelle. :D

No tuli aamulla ja illalla vähän muutakin tehtyä, mutta tuommoistakin...
VW Passat B7
^KARI^

Viesti Kirjoittaja ^KARI^ »

Testasin vappunaamaria ja todella hyvin toimii tummennusautomatiikka. On homma ihan toista kuin vanhanaikaisella maskilla.
Cikatti

Viesti Kirjoittaja Cikatti »

Kari, jo hommannut MIG/MAG-vehkeenkö? Ja juu, kyllä se kotkanaamari ON hyvä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Jehudi

Viesti Kirjoittaja Jehudi »

HAHAA JIPII IHANAA..!!! Kerrankin minä olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan:!: Pääsin aivan sattumalta tutustumaan edo:n sielunelämään. Riemulla ei ole rajaa! Harraste meni ranskan opintojen edelle, myöhästyin tunnilta, mutta kyllä KANNATTI. :D
"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..."
Onko millään enää mitään väliä?
jptcool

Viesti Kirjoittaja jptcool »

Jehudi kirjoitti:HAHAA JIPII IHANAA..!!! Kerrankin minä olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan:!: Pääsin aivan sattumalta tutustumaan edo:n sielunelämään. Riemulla ei ole rajaa! Harraste meni ranskan opintojen edelle, myöhästyin tunnilta, mutta kyllä KANNATTI. :D

Anteeksi maalaisuuteni: Räikkösen termein kysyisin What a f****ng edo
Edo Kettunen? :shock:
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
^KARI^

jptcool kirjoitti:
Jehudi kirjoitti:HAHAA JIPII IHANAA..!!! Kerrankin minä olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan:!: Pääsin aivan sattumalta tutustumaan edo:n sielunelämään. Riemulla ei ole rajaa! Harraste meni ranskan opintojen edelle, myöhästyin tunnilta, mutta kyllä KANNATTI. :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Edo-kausi
Cikatti

JPT, se on Edu "kehä" Kettunen :lol:

En ole kuukausiin tehnyt ja ehtinyt mitään järkevää omiin kulkineisiin, kunnes tänään:
Mä sain aikaiseksi CX TD II raatovankkurin hehkujen vaihdon ja ja ja, koska kaupassa ei edelleenkään ollut kunnon hehkubokeja, ei edes mallia XM (joka jopa halvempi ja toimii hyvin) niin vaihtelin sitten vain hehkut ja paransin noin "600" sähköistä liitosta.

Mutta, ette usko, on tapahtunut loton päävoiton todennäköisyyttäkin harvinaisempi juttu!
Irroitin kaikki 4 hehkua ja viimeisin mikä on ns hankalampi, 11 mm avain ei käynyt, no kas, 12 mm kävi. Se oli siis eriparia muiden kanssa. Ajattelin että se on vähän hankalampi irroittaa niin edellien omistaja oli päättänyt jättää sen vaihtamatta. Mutta kun sen irti sain niin huomasin että se oli ihan samanverran ajetun näköinen kuin kolme sisartaankin oli.

Aloin ruuvaamaan uusia hehkuja kiinni aloittaen oikealta edestä katsottuna. Kun sain viimeisin kierrettyä sormin sinne jakajapumpun ja kannen väliin niin otin ja kiristin jokaisen 11 mm avaimella kunnes tulin viimeiseen vasemmalla.... avain ei käy? Ei edes avopää. Siis se viimeinen oli sekin 12 mm avainvälillä. Katosin epäuskoisena irroitettuhin hehkuihin ja kyllä, en ollut sotkenut niitä, kaikki 4 irroitettua oli jakkaralla päänupit mustana.
Natero

Viesti Kirjoittaja Natero »

mememememene menköön näin, ensikerralla selvinpäin?
Cikatti

Jahas huomaan taas kirjoittaneeni tuolla "väärällä" näppiksellä tässä välissä + pienellä näyttöruudulla... Eli "noin" korjattu versio samasta asiasta:
Pahoittelut... pieni "qwerty"-näppis ikänäköön yhdistetynä ei ole kiva keksintö... :oops: JPT:ltä perimäni 500 euron lukulasit ovat kateissa.

Mä sain aikaiseksi CX TD II raatovankkurin hehkujen vaihdon ja, koska kaupassa ei edelleenkään ollut kunnon hehkubokseja, ei edes mallia XM (joka jopa halvempi ja toimii hyvin) niin vaihtelin sitten vain hehkut ja paransin noin "600" sähköistä liitosta.

Mutta, ette usko, on tapahtunut loton päävoiton todennäköisyyttäkin harvinaisempi juttu!
Irroitin kaikki 4 hehkua ja viimeisin mikä oli ns hankalampi, 11 mm avain ei käynyt, no kas, 12 mm kävi. Se oli siis eriparia muiden kanssa. Ajattelin että se on vähän hankalampi irroittaa niin edellinen omistaja oli päättänyt jättää sen vaihtamatta. Mutta kun sen irti sain niin huomasin että se oli ihan saman verran ajetun näköinen kuin kolme sisartaankin oli.

Aloin ruuvaamaan uusia hehkuja kiinni aloittaen oikealta edestä katsottuna. Kun sain viimeisin kierrettyä sormin sinne jakajapumpun ja kannen väliin niin otin ja kiristin jokaisen 11 mm avaimella kunnes tulin viimeiseen vasemmalla.... avain ei käy? Ei edes avopää. Siis se viimeinen oli sekin 12 mm avainvälillä. Katsoin epäuskoisena irrotettuhin hehkuihin ja kyllä, en ollut sotkenut niitä, kaikki neljä irroittamaani hehkua (jotka olin asetellut jakkaralle) olivat tasan yhtä mustina.
Kaapelimies

Viesti Kirjoittaja Kaapelimies »

Sanktion käymään! Kummasti nätimmin käy kun poistaa apulaitehihnanriekaleet jakohihnakotelosta ja laittaa uuden hihnan paikalleen, kääntäen samalla nokka-akselia kaksi hammasta eteenpäin ja ruiskutuspumppua hampaan-pari taaksepäin.
2x C5HDi Break, Xantiat Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 2xBX4WD Break,5x2CV. 2xVisa14TRS ym
jptcool

[quote="Cikatti"]JPT, se on Edu "kehä" Kettunen :lol:

Niin niin mutkun ruottalaiset lausahtaa tuon oon sillain niinku uu ja kun se Kettunen asustaa på Kimitoön
niin aasinsilta oli valmis ylitettäväksi. Göteborgissa asuva serkkulikkani mainitsi kerran hänelläkin olevan Nukkian kännykkä :lol:
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Les Excentriques

Viesti Kirjoittaja Les Excentriques »

jptcool kirjoitti:Göteborgissa asuva serkkulikkani mainitsi kerran hänelläkin olevan Nukkian kännykkä :lol:
Kuinkapas ne lausuvat sitten sen Göteborgissa valmistetun ruotsalaisauton nimen?
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Jehudi

^KARI^ kirjoitti:
jptcool kirjoitti:
Jehudi kirjoitti:HAHAA JIPII IHANAA..!!! Kerrankin minä olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan :!: Pääsin aivan sattumalta tutustumaan edo:n sielunelämään. Riemulla ei ole rajaa! Harraste meni ranskan opintojen edelle, myöhästyin tunnilta, mutta kyllä KANNATTI. :D
http://fi.wikipedia.org/wiki/Edo-kausi
Ihan tarkoituksella jätin mainitsematta mikä edo, kyllä sain taas nauraa teidän kommenteille. :lol: Kiitos!

Mutta tarkennetaanpa sitten. Kyllä kuukkelikin asian kertoo, mutta ei aivain ensinmäisissä ehdotuksissa. Tässä teille edo: http://vaunut.org/kuva/87542?tag0=7%7CEdo%7C Selvittäkööt loput kukin itse, jos kiinnostaa. ;)
^KARI^

Jehudi kirjoitti: kyllä sain taas nauraa teidän kommenteille. Kiitos!

Ei kestä, ilo oli meidän puolellamme.:lol: :lol: :lol:
laakeri

Viesti Kirjoittaja laakeri »

^KARI^ kirjoitti:Ei kestä, ilo oli meidän puolellamme.:lol: :lol: :lol:
No jopas te olette kaikennäköisiä järjestöjä saaneet puolellenne neuvoteltua :o :lol:
VW Passat B7
Lemon

Viesti Kirjoittaja Lemon »

Jehudi kirjoitti: Tässä teille edo: http://vaunut.org/kuva/87542?tag0=7%7CEdo%7C Selvittäkööt loput kukin itse, jos kiinnostaa. ;)

Haa mää tiäsin, mää osasin kuuklettaa, koska tiesin ton tein kiinnostuksen noita juttuja kohtaan. :D
^KARI^

laakeri kirjoitti:
^KARI^ kirjoitti:Ei kestä, ilo oli meidän puolellamme.:lol: :lol: :lol:
No jopas te olette kaikennäköisiä järjestöjä saaneet puolellenne neuvoteltua :o :lol:

Tottakai, tällaisten järjestöjen tuki on erittäin tärkeää :D
jptcool

Onkos nämä niitä samoja härveleitä, joita lojuu alvariinsa rantaradan penkoilla milloin
mistäkin syystä ja siitä tuo edo nimikin tulee - ei doimi oikein, bussi tulee pian.
En saanut tänäänkään mitään aikaiseksi( jottei EU:n ot tarkkailijat pääse puuttumaan)
Jehudi

jptcool kirjoitti:Onkos nämä niitä samoja härveleitä, joita lojuu alvariinsa rantaradan penkoilla milloin
mistäkin syystä ja siitä tuo edo nimikin tulee - ei doimi oikein, bussi tulee pian.
En saanut tänäänkään mitään aikaiseksi( jottei EU:n ot tarkkailijat pääse puuttumaan)
Nyt on jäänyt harrastaminen sen verran pitkäksi aikaa, että en varmasti osaa sanoa onko noin. Ongelmia edojen kanssa on kuulemma kyllä ollut eneemmänkin. Tai edo-kuskien puuttuminen on aiheuttanut tilanteita, ainakin lappeen rannassa. Edo: e=2luokka, d=double eli kaksi kerrosta ja o=ohjausvaunu

Edit. Niin, sainhan mie tosiaan jotain tänään aikasekskii. Leikkasin puskia pihalla kunnnes pimeys haittasi toimintaa. Kyllä tästä siisti piha saadaan.
eskere

Viesti Kirjoittaja eskere »

Tyhjensin kala-altaan lohista(sorvista), siivosin ne ja leikkasin niistä medaljonkeja(jauhoin kalapulla-aineiksi). Mummu paistoi medaljongit(kalapullat) ja niin on pakkasessa taas herkullista lähiruokaa pitkäksi aikaa :D
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Xari

Viesti Kirjoittaja Xari »

Vaihdettiin teiniautoon raidetangon suojakumi, kuskinpuolelle, se helpompi puoli, *ittu mikä homma :evil:
Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Lemon

Viesti Kirjoittaja Lemon »

Muotoilin kulmakarvoja. Ei sattunut olemaan pinsettejä mukana. Muistin, että olen ostanut töihin Stanleyn pihdit. Otin ne laatikosta ja nypin harittavan kulmakarvan kuntoon. Niillä sai hyvän otteen. Lähti aika paljon. Toisessa kulmakarvassa on nyt paljas kohta. Työkaveri sanoi sen olevan muotia.
Natero

Viesti Kirjoittaja Natero »

Ajoin parran ja laatoitin autokatoksen.
Vastaa Viestiin