Onko Xsaran ja BX:n vanne samanlainen?

Ajatusten virtaa
r_a_n_u

Onko Xsaran ja BX:n vanne samanlainen?

Viesti Kirjoittaja r_a_n_u »

- Kysymys alkuperäisestä 14" peltivanteesta. Ja ihan perus-BX, eli TRS ja vastaava. Samoin Xsara. Ei siis mitään Sportti- eikä GT-malleja.
- Jos ei ole samanlaiset, mitä eroja?
- Mites et?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Jeth
Viesti:

Re: Onko Xsaran ja BX:n vanne samanlainen?

Viesti Kirjoittaja Jeth »

Meillä on sen verran kokemusta, että 2.0HDI Xsaraan sopii ainakin GTi BX:n pyöreäreikäset pellivanteet ihan mutisematta talvirenkailla.
rmattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rmattila »

Tuolta minä noita olen lunttaillut:
Xsara
BX

Kuusi milliä näkyy olevan eroa ETssä.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
aaltopelti_fun

Viesti Kirjoittaja aaltopelti_fun »

rmattila kirjoitti:Tuolta minä noita olen lunttaillut:
Xsara
BX

Kuusi milliä näkyy olevan eroa ETssä.

rmattilan linkeissä tuntuis olevan turhaa se https:// urlin alussa. Sen kun pyyhkii pois niin pääsee tietoihin. Muuten ainakin minulla herjaa lataamisvirheestä.
.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
citroen for ever

Viesti Kirjoittaja citroen for ever »

Mulla ainakin otti se BX 16 GTI "orkkis" alu kiinni 2000 mallin 1,6 automaatin (90hp) Xsaran etujarrusatulaan uusilla paloilla. Siitä ongelmasta pääsi pienellä laikkakoneen käytöllä. Sama oli aikanaan BX/ZX kanssa ei pyörinyt beksin 19 RD -87 pellit ZX:n etupäässä.
r_a_n_u

Kiitos vastanneille. Enköhän näillä tiedoilla pärjää. Xsaran vanteita ehkä tarvis tässä kesän oloon, kuten tuolta jatkosta käy esille.

Asiaa kyselen, koska eilen eräs minulle täysin tuntematon rouva tuli kylän kaupan edessä juttusille.
"Tiedätkö, mistä saisi Sitikan vanteita?" Hän oli ostanut Sitikan. Sekä kesä- että talvirenkaat oli, mutta ainoastaan yhdet vanteet. Keväällä talvirenkaat pois ja kesärenkaat tilalle. Hän siis kaipaili toisia vanteita halvalla, tai mieluummin suurkiitoskaupalla. Rouva ei edes tiennyt mikä Sitikka hänellä on. "Joku pieni se on."

Hän asui kylällä ja poikkesin katsomassa mistä autosta kyse. Nätti Xsarahan siellä pihassa.

Minulta saattasi joutilaat BX:n vanteet löytyä ja siksi tämä kysely. Sikäli kuin vastauksista olen ymmärtänyt, BX:n vanteet eivät käy Xsaraan, jos kerran ET on eri. Tarkastelen vielä tuota rengas- ja vannevarastoani. BXien mukana kyllä tullut myös niihin kuulumattomia vanteita. On pyöreäreikäisiä, on soikeita reikiä ja sitten BX:n alkuperäisiä umpinaisia. Kaikki paikalle käyvät, mutta kaikissa ei ole sama ET. Ja mm. BX:n alkuperäiset pölykapselit eivät kaikkiin istu kunnolla. Monethan eivät tuollaisille pikkuasioille korvaansa kropsauta. Vanteet ja renkaat vaikuttavat auton ajettavuuteen ja siksi niistä ja niiden mitoituksesta olen tarkka.

Joku voi tähän todeta, että ajathan ikivanhoilla talvirenkaillakin. Niin ajan, jos ovat ajoltaan hyvät. Ajotapani rauhallinen ja pärjään mainiosti hieman kovemmillakin talvirenkailla kunhan ovat suuntavakaat.

Käyn vielä katsomassa mikä Xsara se on. Ovat minulle täysin outoja, enkä tätäkään sen enempää tutkinut. Katsoin vaan vanteiden pulttimäärän ja neljähän niitä näytti olevan. Mutta ilmeisesti ihan perus sellainen. Onko kellä joutilaita peltivanteita? Ja jos, mihin hintaan? Asialla ei kovaa kiirettä, koska talveen matkaa.
Ralle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ralle »

Taitaa kaikki olla jo annettu romumiehelle noi 14" mut kattelen joku kerta kun ehtiän...
Kaapelimies

Viesti Kirjoittaja Kaapelimies »

Eikös vanhassa Xsarassa ollut 14" ET 24, kuten beksissäkin? Jostakin ainakin mulle on semmoiset mustat pyöreäreikäiset tulleet. Toki saattavat olla BerlinGostakin tms.
2x C5HDi Break, Xantiat Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 2xBX4WD Break,5x2CV. 2xVisa14TRS ym
r_a_n_u

Kaapelimies kirjoitti:Eikös vanhassa Xsarassa ollut 14" ET 24, kuten beksissäkin? Jostakin ainakin mulle on semmoiset mustat pyöreäreikäiset tulleet. Toki saattavat olla BerlinGostakin tms.

Kuva

Tarkoittanet tätä? Tämä ei tarkasti ottaen ole BX:n vanne, vaikka paljon näitä niiden alla pyörii. ET on muutaman millin isompi mitä ...

Kuva

...........tässä.

Tämän ET on 25. Se on myös stanssattuna vanteeseen, kuten kuvassakin näkyy. Ja tämä on BX:n alkuperäinen vanne.
Vastaa Viestiin