Oletan, että Patongin käyttäjäkunta on keskivertoon nähdeen keski-iältä kohtalaisen vanhaa, joten täältä varmaan löytyy useampikin some-ummikko.
Itse on tullut jostain kuusivuotiaasta asti touhuttua tietokoneiden kanssa, vielä kymmenen vuotta sitten taisi tulla IRCiä käytettyä ja jopa IRC-galleriassa oli profiili vielä silloin kun se oli oikeasti IRC-käyttäjien käytössä. Lopultahan siitä kai tuli jonkunlainen Facebookin edeltäjä Suomessa ja irkkaaminen miellettiin IRC-gallerian käytöksi.
Joskus kauan sitten puhuttiin Web 2.0:sta, sen kai piti olla jotain sellaista mistä nykyään käytetään nimitystä some. Palvelut eivät ole ainakaan mulle täysin vieraita, ainakin Facebookin ja Twitterin "toimintaperiaatteet" ovat jollain tavalla tuttuja.
En siis ole täysummikko, mutta lähes koko aikuisikäni olen pysytellyt tuollaisten ulkopuolella. Facebookissa tai Twitterissä en ole koskaan ollut.
Sähköpostia ja nettiä käytän kännykällä jatkuvasti, työskentelen tietoliikenne- ja AV-tekniikan parissa ja koulutuskin on tietotekniikan alalta, mutta silti olen täysin ulkona some-kelkasta enkä kaipaa kyytiin pätkääkään. Ainakin näin omassa ikäluokassa (30v) tunnen olevani aika yksin asian kanssa
Jokin aikaa sitten sain sähköpostilla kutsun luokkakokoukseen. Aika ja paikka olisi pitänyt selvittää Facebookista ja ilmoittautuminen hoitaa jonkun muun yhteisöpalvelun kautta. En mä sinne olisi kyllä muutenkaan mennyt...
Useampi vuosi tuli ylläpidettyä paikallisen autourheiluseuran nettisivuja ja hoidettua tiedottajan vakanssia. Sitten kyllästyin ja nykyään ne ilmoittelevat lähes ainoastaan facebookissa. Nettisivuja hoidan edelleen mutta sinne ei ole tiedotteita laitettavaksi...
Joskus tulee vierestä seurattua toisten facebook-surffailua ja kyllä hirvittää se tyhjänpäiväisen lässytyksen ja henkilökohtaisten asioiden tulva joka silmille ryöppyää koko ajan. Mutta sitähän tämäkin kai on kun kyseessä on sitikkafoorumi, mutta onhan täällä nykyään päättömämpääkin juttua
Onhan nämä "mitä sain tänään aikaiseksi"-, "päivän kevennys"- ja herkkupalaketjut jne. aika somemaisia...
Eikö vanhan ajan nettifoorumit sitten ole somea? Enkkö sittenkään ole mikään ummikko?
Miksi sinä olet tai et ole somessa? Onko siitä ollut ongelmia?