Kun hän ajoi siinä reilusti kolmekymppisenä ajokortin, niin sanoi että hänellä on aina ollut haaveissa oma rättäri.
Minä en moiseen säksättimeen heti lämmennyt. Olisihn halunnut Triumph Heraldin tai Kuplan, joita minulla aiemmin olikin ollut.
Kun sitten aikamme etsittiin niin löytyi vuoden 70 2CV4.
Ajoin sen itse eteläisen pohjanmaan alavilta mailta tänne kymenlaaksoon Tampereen kautta jossa olimme yötä.
Yllätyin täysin siitä miten mahtava laite se oli maantiellä, vaikka ajatusta pitkästä ajomatkasta täysin vieraalla laitteella kammosinkin etukäteen.
En mainannut malttaa yötä odotella Tampesterissä että pääsisi matkaa jatkamaan.
Rouva ajelikin sillä työmatkansa. Myöhemmin se vaihtui 76 2CV6:seen ja vielä 82 Charlestoniin.
Kun sitten muksun syntymän jälkeen rouvalta ajohalut ja autoharrastaminen jäi pois niin sovittiin että myydään sätkä raha/aika/innostus -syihin vedoten.
Sattumalta myynnin aikana tuli tietooni muutaman vuoden seissyt 71 DSuper lähimaastosta, jonka hinta ei ollut paha.
Näin moisen varmaan ensimmäistä kertaa niin läheltä ja kun istuin penkille ja kone käyntiin, hydrauliikka nostin minut korkeuksiin. Teknisesti ja kuvaannollisesti. Tekosyyt heitettiin ikkunasta mäelle ja siitä se sitten lähti.
Hydraulisitikoita on ollut DSuperin jälkeen, GSA, BX ja nyt Xantia sekä tietysti tuo projekti DS.
En kyllä osaisi poiskaan vaihtaa tuota messevää kyytiä.
Juu, onhan näiden kanssa välillä kiroillut ja se kuuluisa usko on horjunut, mutta kummasti tämä tapa vie...