shamrock kirjoitti:Varoituksen sanaakin. Nyt on perhepiirissä tiedossa kaksi BX:ää, joista toisessa oli käytetty jotain tuntematonta korvaavaa nestettä, toisessa naftaa. Molemmissa paluu LHM:ään aiheutti (ilmeisesti) regun jämähtämisen. Oireet kuitenkin ne tutut - toimii hetken kunnes STOP-valo syttyy ja perä alkaa vajota ajon aikana. Tien sivuun, pyörät tappiin jotta ohjaustehostin haukkaa kunnon paineet, tilanne normalisoituu ja taas toimii sen vähän aikaa. Itse olen päätellyt tuon johtuvan siitä että regu jämähtää eikä suostu ohjaamaan virtausta paineen tuottoon. Mutta kun tehostimella kikkailemalla saadaan koko tuotto ohjattua sinne, saadaan paine-ero niin suureksi että tuo regu taas laukeaa hetkeksi.
Tästä voisi sen päätelmän tehdä ettei kannata ainakaan mitään kausivaihtoja suorittaa ... jos vaihdetaan niin sitten sillä mennään jatkossakin.
Tuntematon korvaava neste? Tuohan ei kerro itse aineesta mitään. Sitten naftasta siirtyminen LHM:ään ei aiheuta mitään häiriöitä, jos ei siinä autossa jo ennen naftaan siirtymistä ole ollut hydraulijärjestelmä huonolla hoidolla. Naftan sijaan kannattaa käyttää polttoöljyä.
Hydraulijärjestelmä puhtaaksi kaikesta paskasta, mitä sinne ajanoloon on kertynyt. Korkeudensäätimien siivous ja virranjakoventtiilin purku ja rikkinäiset osat vaihdettava. Jos jarruventtiili pahoin kulunut, vaihdettava uuteen. Ei niistä millään poppakonsteilla selviä.
Ei se, että keväin syksyin vaihtaa eri viskositeettiset hydrauliöljyt, järjestelmää sekoita.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.