C5 pallonivelen vaihto

Vika vai ominaisuus?
Ika

C5 pallonivelen vaihto

Viesti Kirjoittaja Ika »

Katsastuksesta hylky pallonivelestä ,korjausopas neuvoo ottamaan navan pois että saa nivelelen vaihdettuu ,on kireellä yli 200 nm
Onko noin että ei lähde paikallaan ollessa? Niin auto on 2006 C5
Plagu

Re: C5 pallonivelen vaihto

Viesti Kirjoittaja Plagu »

Lähtee paikallaan ollessaki, jos ei ole sitä "oikeaa" alapallo työkalua vedä rälläkällä nivelosa poikki ja hitsaa ISO mutteri josta vääntää.
Dsharrastelija

Viesti Kirjoittaja Dsharrastelija »

Mä hitsaan aina alapalloon ison hylsyn, siihen kun saa kätevästi pitkävartisen vääntövarren kiinni ilman lipsahtamisen vaaraa tai pulttipyssyn. Sitten vaan laikalla hylsä irti ja talteen seuraavaa kertaa oottamaan.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
DtiJ

Viesti Kirjoittaja DtiJ »

Täällä on sama homma edessä. Juuri itse katselin youtube videoita, ja kyllähän sen saa irti paikoillaan, mutta tarvii erikoistyökalun. Sehän nyt ei maksanut kuin parikymppiä joten tilasin moisen.
Kaapelimies

Viesti Kirjoittaja Kaapelimies »

DtiJ kirjoitti:Täällä on sama homma edessä. Juuri itse katselin youtube videoita, ja kyllähän sen saa irti paikoillaan, mutta tarvii erikoistyökalun. Sehän nyt ei maksanut kuin parikymppiä joten tilasin moisen.
AD-ym. varaosaliikkeistäkin sen saa nykyään samaan hintaan. On sen verran yleinen vekotin. Tosin, jotta se olis hyllyssä, kannattaa katsoa joku isompi tukkuna eikä pelkästään pikkukorjaamona toimiva (esim. Lahdessa Aukeankadulla).

Kun noi oli vielä jokunen vuosi sitten hankalastisaatavia, teetin niitä kymmenkunta kappaletta edelleenmyytäväksi, pari kappaletta säästin itselle (yhden lainasin ja sain risana takaisin). Tarvitsee lisäkseen a) pulttipyssyn (jos hylsy kestää sen) tai p) työkalun jolla napaa pidetään kiinni (estetään pyöriminen), voi tehdä itse esim. vanhan teräsvanteen keskiöstä hitsaamalla siihen metrisen varren tai säveltämällä muuten.
2x C5HDi Break, Xantiat Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 2xBX4WD Break,5x2CV. 2xVisa14TRS ym
Plagu

Viesti Kirjoittaja Plagu »

ite oon kylmästi vääntäny raidetanko paikallaan ja hyvin on kestäny.
XM-Hannu

Viesti Kirjoittaja XM-Hannu »

Eilen vaihdoin XM:ään alapallonivelen. Tiukassa oli, mutta kun sai ensin naputeltua sen lukitusniittauksen suoraksi, niin CRC Rost Flash:iä (siis se kylmentävä suihke) n.20 s suuihkutellen lähti aukeamaan ihan tuurnalla ja normaalivasaralla naputellen.
Vastaa Viestiin