Vaihdekepin nuppi

Ajatusten virtaa
Axel

Vaihdekepin nuppi

Viesti Kirjoittaja Axel »

Pitääkö vaihdekepin nupissa olla vaihteistokaavio katsastuksessa? Muistelen että näin olisi ainakin joskus ollut. Noissa tarvikenupeissa ei näytä niitä juurikaan olevan.
2cv-Olli

Re: Vaihdekepin nuppi

Viesti Kirjoittaja 2cv-Olli »

Axel kirjoitti:Pitääkö vaihdekepin nupissa olla vaihteistokaavio katsastuksessa? Muistelen että näin olisi ainakin joskus ollut. Noissa tarvikenupeissa ei näytä niitä juurikaan olevan.

Rättisitikoissa oli 1950-luvulta loppuun asti (1990) vaihdekaavio mittaritaulussa. Vaihdetangon nupissa ei mitään.
Axel

Näin on näissä ollut jo pitkään, mutta mulla on nyt miltei katsastukseen valmis auto,jossa ei ole missään vaihdekaaviota, joten onko se jokin tarra tms.. vai onko se tarpeen ylipäätään :?:
Axel

Axel kirjoitti:Näin on näissä ollut jo pitkään, mutta mulla on nyt miltei katsastukseen valmis Suomiauto (vm-59)jossa ei ole missään vaihdekaaviota, eikä myöskään edelleen vm-56 projektissa jonka hain Ranskasta 1993, joten onko se jokin maahantuojan merkki tms.. vai onko se tarpeen ylipäätään :?:
2cvkimmo

Viesti Kirjoittaja 2cvkimmo »

Ei manuaalivaihteisessa tarvitse vaihdekaaviota esittää.

Automaatin vaihdenäyttö on kuitenkin pakollinen katsastusvaruste.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Axel

2cvkimmo kirjoitti:Ei manuaalivaihteisessa tarvitse vaihdekaaviota esittää.

Automaatin vaihdenäyttö on kuitenkin pakollinen katsastusvaruste.

Kiitos tiedosta, joten nythän mä elokuussa 2015 vien myös vuonna 1968 rekisteristä poistetun Renault Dauphinen APE-51:sen uudelleen rekisteröintikatsastukseen.
Vastaa Viestiin