C6, letkulämmittimen asennus minne

Vika vai ominaisuus?
kokemjne

Re: C6, letkulämmittimen asennus minne

Viesti Kirjoittaja kokemjne »

vaikka tuommosia voi hyödyntää
Liitteet
muutama
muutama
vaihtoehto
vaihtoehto
kokemjne

eiku
Liitteet
toinen piti olla tommonen
toinen piti olla tommonen
letkulämmitin.jpg (33.44 KiB) Katsottu 11872 kertaa
kokemjne

ja pumppu
Liitteet
tuommonen . löytyy 16mm tai 19 mm:n liitännöillä
tuommonen . löytyy 16mm tai 19 mm:n liitännöillä
kokemjne

laturi
Liitteet
tuommonen suunnilleen . toimii mulla . on hyvä kun ei tarvii näpelöidä asetuksia niin kauan kun on kytkettynä akkuun. mulla se on kiinteästi.
tuommonen suunnilleen . toimii mulla . on hyvä kun ei tarvii näpelöidä asetuksia niin kauan kun on kytkettynä akkuun. mulla se on kiinteästi.
kokemjne

jos haluu hienostella ja maksaa enemmän ,niin hakee Ctekin .mutta tuolla neljänkympin laturilla pärjää hienosti.
zX-files
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zX-files »

kokemjne kirjoitti:tuossa taitaa olla kysymys nesteestä , kun sitä lämmitetään riittävästi ( +60 C ) neste alkaa kiertää ilmankin sitä pumppua . mutta pumppu nopeuttaa lämmitystä.

Juu, joku termosifoni-ilmiö tjsp. Jonkun wanhan 2T-koneen jäähdytyskin toimi niin, Saab tai Warre?
Mutta silti pitää tietää mihin letkuun laittaa, jotta molemmat päät on auki lohkon vesitilaan. Nykyisin kun noita nestekiertoja ohjataan entistä tarkemmin, voi nuo ohuemmatkin letkut olla sulki kylmänä.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
catmatti

Viesti Kirjoittaja catmatti »

kokemjne kirjoitti:ei se lämppärin letkuun laitettava tarvitse VÄLTTÄMÄTTÄ pumppua , mutta pumpullinen nopeuttaa lämmitystä , eikä ole edes ongelma sähkön suhteen . kun kerran tolppaa imuroidaan lämmitykseen , niin samalla siinä sivussa menee automaattilaturikin.
vesipumppu maksaa semmosen 60-80 ja on helppo asentaa . kuluttaa sähköö 0.6 A tunnissa .

No kuinka se neste kiertää ilman pumppua? Eiköhän se jää kohisemaan siihen vaakasuoraan?
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Aakku

Viesti Kirjoittaja Aakku »

zX-files kirjoitti:
catmatti kirjoitti:Osta letkulämmitin missä on vesipumppu joka asennetaan erittäin helposti sisätilan lämmitys letkuun, siinä on tehoa 1,1kw ;)

Onko oikeesti turvallinen malli? Kosteussuojatuilla liitännöillä ja panssaroidulla kaapeloinnilla? Vaiko vain se kuuluisa CE- eli China Export-leima :lol:
Asennus testattu toimivaksi missään autossa muuta kuin siellä pärnäsenkojaamolla?

Tuollainen Suomesta ostettu CE hyväksytty ja takuunalainen letkulämmitteinen teholämmitys asennettiin autoon (BMW X3) .
Toimi hyvin ja tuntui lämmittävän sisätilojakin. Kiertovesipumppu kierrätti moottorissa, mutta sisätilalämmityksen toiminnasta en tiedä.
Asennus tapahtui autokorjaamossa.
Citroën 2CV AZ Berline -56
Jalamari53

Viesti Kirjoittaja Jalamari53 »

Asensin viime syksynä Defan lämmittimen C6:een Defan ohjeen mukaiselle paikalle. Ei kierrä vesi tarpeeksi ilman pumppua kun on niin monimutkainen järjestelmä. Lämpömittarin anturi kuumeni kyllä kun on ekana putkistossa josta seurasi käynnistysongelmia. Laitoin pumpun lisäksi niin loppui käynnistysongelmat. Pumppu kierrättää tosi tehokkaasti niin lämpiää tasaisesti.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
rallyedriver

Viesti Kirjoittaja rallyedriver »

Itse asensin 607 dt17 moottoriin tuon letkulämppärin tuohon vaihteiston lämmönvaihtimen juurelle letkuun. Tästä lämpö nousee ihan kivasti lohkoon kun varaa ei ole ollut kiertovesipumppuun. Tällä setupilla menty pari talvea ja ihan hyvin pitkällä lämmitysajalla lämmittää kun itse en tolppien laskuja maksa joita käytän.
rallyedriver

Viesti Kirjoittaja rallyedriver »

Kuva asennuksesta. http://1drv.ms/1hkdFyH
jkaija

Viesti Kirjoittaja jkaija »

rallyedriver kirjoitti:... kun varaa ei ole ollut kiertovesipumppuun....

Itse kävin eilen hakemassa/ostamassa Kahalta(maahantuoja) sen kiertovesipumppu sarjan (n.145€), sai käytettyä työpaikkani alennusprosenttia ;) kiitos vaan varaosa henkilöille duunissa.
Nyt olisi sitten itse lämppäri ja pumppu hommattuna, vielä kun ne jossain välissä kerkeisi asentaa, ajattelin laittaa samaan paikkaan missä webasto pitäisi olla.
Tesla Model 3, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
olli__o

Viesti Kirjoittaja olli__o »

Vanhojen rintamamiestalojen vesikiertoinen patterilämmitys oli yleensä vapaakiertoinen, kattila (kellarissa) lämmitti vettä ja lämmennyt (laajentunut) vesi on ominaispainoltaan kevyempää kuin kylmä vesi -> kuuma nousee ylös ja pattereissa jäähtynyt vesi taas laskeutuu ja kiertää alakautta pannuun, mutta ei oikein hyvin toimi jos ei ole korkeuseroa (yksikerroksinen) tai ohutta putkea.

Eli luonnollinen vesikierto ilman pumppua voi siis syntyä vain jos moottorin tulo ja lähtö on selkeästi eri korkeudella, letkukuvasta vaikea ainakin minun hahmottaa mitään selkeää nousua tai koneen puolella jähtymässä ollessa laskua, mutten oikein muutenkaan hahmota mitä nuo eri osat siellä lutkistossa on ja mihin kohtaan lämmitin siinä osuisi.
Vastaa Viestiin