Mistähän mun BX hydenesteitä valuttelee

Vika vai ominaisuus?
aaltopelti_fun

Mistähän mun BX hydenesteitä valuttelee

Viesti Kirjoittaja aaltopelti_fun »

Koska en ole ehtinyt BX Vanin valuttamisongelmaa paremmin tutkimaan niin olisko arvon raadilla evästyksiä ongelman ratkontaan? Eli jostain päävaraajan kohdilta valuttaa hydenesteitä mutta ei tee sitä aina - ilmeisesti kuitenkin paluupuolella vuoto on. Ei tosin ole tullut tehtyä kovin pitkäaikaista analyysiä, mutta jotenkin merkilliseltä tuntuu, että käydessä ja käytössä ei tunnu tiputtelevan ollenkaan. Ei myöskään lirauttele jos laskee BX:n ala-asentoon. Katsastuksessa myös vilkuilin, mitä tekee kun inssi nosturilla keulan ylös nosti ja laski sen jälkeen keulan maahan - ei pisaraakaan. Mutta annas olla kun jättää auton yöksi parkkiin ja se hiljakseen itse vaipuu alas yöunille niin johan on lammikko päävaraajan alapuolella. Ja siis ihan huomattava - ei mikään parin pisaran normaali merkkaus. Voikos varaajan rungon tiivisteet tuollaista teettää vai mikä? Tällä tulee aika harvakseltaan ajeltua ja kävin taas jonkinlaisen seisonnan jälkeen hakemassa ajoon. Alkuun 2 litraa nestelisäystä riitti ja päivän ajossa ei taas mitään pisaroita auton alla - aamulla varmaankin taas lammikko...
.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
vinosilmä

Re: Mistähän mun BX hydenesteitä valuttelee

Viesti Kirjoittaja vinosilmä »

vois olla päävaraajan rungossa oleva muovinen "hattu" mikä on muistaakseni kahdella ruuvilla kiinni, saattaa olla siinä pieni halkeama, josta se löhmi ulos valuu välillä.....näitä on ollut
Rosberg

Viesti Kirjoittaja Rosberg »

Tai hatun o-rengas falskaa.
Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
Kaapelimies

Viesti Kirjoittaja Kaapelimies »

Onkos jollain muistissa toi O-renkaan koko, Xantia tiputtelee juurikin siitä.
2x C5HDi Break, Xantiat Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 2xBX4WD Break,5x2CV. 2xVisa14TRS ym
avbx

Viesti Kirjoittaja avbx »

33,2 x 37 x 1,9 sanoo varaosakirja O-renkaalle. Meidän Xantioissa on tiputtelun syy oli haljennut kumiputki, mikä tulee siihen muovikuppiin.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Vastaa Viestiin