C 3 1.6 16V -06 jakohihnan vaihto

Vika vai ominaisuus?
xanpoke

C 3 1.6 16V -06 jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja xanpoke »

Tollaisesta kulkineesta on kyse. Onko hankala homma itse vaihtaa ts. joutuuko paljon purkamaaan
vermeitä pois etukäteen. Entä lukitus, mitä tulisi huomioida? Nosturi on käytettävissä.
Vesipumppu vaihtuu samalla, melkein 100tkm on mittarissa ja 10v. tuli syksyllä täyteen.
Jos jollakulla on antaa vinkkejä vaihtotyöhön ne otetaan kiitollisena vastaan.
Hessu

Re: C 3 1.6 16V -06 jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Samaan moottoriin pösössä olen joskus kyseisen operaation tehnyt. Kampiakselin lukitukseen käy poranterä, mutta paikka on tosi ihmeellinen startin ja lohkon välissä. Eniten ärräpäitä aiheutti vesipumppu joka ei suostunut irtoamaan kuin pieninä murusina hirveällä väännöllä.
Have more than you show,
speak less than you know.
Jone2

Viesti Kirjoittaja Jone2 »

Kirjastosta löysin Autodatan opuksen hihnan vaihtoon, suunnilleen sama ohje tosin tuli hihnapaketin mukanakin. Tosi pitkään minäkin etsin vauhtipyörän lukituksen kohtaa, siihen ei näe, vaan täytyy sihdata "mutkikkaalla" rautalankavirityksellä tmv. Olikohan 6 mm paksuus oikea.
Ralle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ralle »

Hessu kirjoitti:Samaan moottoriin pösössä olen joskus kyseisen operaation tehnyt. Kampiakselin lukitukseen käy poranterä, mutta paikka on tosi ihmeellinen startin ja lohkon välissä.
Eikös se lukituspaikka kampiakselille ole kuitenkin koneen etupuolella. :roll:
Hessu

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ralle kirjoitti:
Eikös se lukituspaikka kampiakselille ole kuitenkin koneen etupuolella. :roll:
Kyllä on. Tapauksesta on useampi vuosi aikaa niin muistelin että se luoksepääsyn estävä mötikkä olisi ollut startti. Taisikin olla öljynsuodattimen jalka tms.
Have more than you show,
speak less than you know.
Vastaa Viestiin