ds-jekkeri kirjoitti:...En koe olevani Teitä ylempänä kaikessa. Jokaisella on vahvuutensa, esimerkiksi Wesan raportit Hydractive-venttiileistä, Cikatin tietämys tuplaroottori-koptereista, Plagun ymmärrys Ecu-asioista, Igorin rata-ajokokemukset Activalla, Olli_o:n viitseliäisyys kaivaa internetin sopukoita ja historiallisia keskusteluja, ja Xanpoken elämänkokemuksellinen korpiviisaus ylittävät selkästi omani.
Kaikkia Teitä tarvitaan, kaikille on paikkansa.
Kiitos lämpimistä sanoistasi ja että koet muutkin tarpeelliseksi. T: Julkaistu ja palkittu kansainvälisen tason ammattivalokuvaaja.
(Jos tuon "allekirjoitustekstin" avaa=sain nappulahiihdossa kerran lusikan, olen joskus työaikana ja palkalla ottanut kuvia, kuvia on julkaistu internetissä, kirjoissa ja jopa taideteoksessa sekä osana videoita, kuvia on otettu ja julkaistu ulkomaillakin, mutta jos jätän kertomatta että julkaisupäätöksen olen tehnyt itse ja usein kustantanutkin "omakustanne", niin se allekirjoitus kuulostaa ihan erilaiselta kuin todellisuus)
Eli kaivetaanpa siis taas historiallisia tekstejä ja Internettiä sen alkuajoilta, eli päivän-parin päivän takaa:
ds-jekkeri kirjoitti:
....Sitruunapatongin vahvuus, ja syy miksi minäkin suvaitsen tuoda vaativan persoonani tänne ja julkaistuna ihan oikeiden kirjojen kirjailijana silloin tällöin kirjoittaa kansainvälisen tason lyhyitä erikoisia juuri täällä...
Tuo on vaikuttavalta kuulostava lause, joka googlen mukaan tarkoittaakin ehkä:
-Julkaistuna=ihan itse painoin nappia internetin self publishing omakustantajan sivulla.
-Kirjojen=Kirja
-Ihan oikeiden kirjojen kirjailija=yksi omakustanne 2016, jossa pari muutakin kirjoittajaa.
Vai meneekö kirja-arvio kovin pieleen?
Kirjan sisällöstä ja hyvyydestä en anna lukematta arviota, eikä ole ihan ekana lukulistallakaan. Eikä siis omakustanteissa mitään pahaa ole, olen lukenut niitäkin kuten avoimena julkaistuja ihan kohtuullisia ja viihdyttäviä (enpäs saa nyt termiä mieleen, mutta joku free/open data/olikohan joku tietty lisenssi, sähköisiä julkaisuja) ja olen suunnitellut yhden kolmen sarjan omakustanneteoksen ostamista (Harrastajan harrastuksesta kirjoittama osin muistelmasteos), itse kuitenkin arvostan totuutta viihteen ohella, mutta jokainen tietenkin "kirjoittaa niin totta kuin osaa", minusta sekin liittyy jotenkin vaikka etiikkaan.