Sitruuna irc kysymys?

Ajatusten virtaa
Croisette

Sitruuna irc kysymys?

Viesti Kirjoittaja Croisette »

Nyt kun olen ollut itse puolisen vuotta poissa irc-kanavilta, niin tekisi silti mieli joskus poiketa ainakin #sitruuna-kanavalla, mutta en oikein meinaa löytää sopivaa sovellusta joka toimisi? Eli mitä suositellaan?

Ja nyt kun tietokonekin hajosi, niin olen täysin puhelimen varassa netissä, ajattelin kysyä täällä neuvoja, kun tiedän monen täälläkin kirjoittelevan tuota irkkaamista harrastavan ;)
Pekkax
Viesti:

Re: Sitruuna irc kysymys?

Viesti Kirjoittaja Pekkax »

Ite käytän puhelimessa Slack -nimistä sovellusta. Ainut ärsyttävä puoli on se, että kanavaa ei saa vaimennettua kuin max. vuorokaudeksi kerrallaan.
DS7 eTense 4x4 300 - 2020
ID 20 D super - 1971
B11 Normale - 1955
cxtb2

Viesti Kirjoittaja cxtb2 »

joskus kun tarvitsi android-luurilla ircata, käytin AndroIRC-appia, entiedä, onko paras tai simppelein, mutta toimii, ei maksa mitään, ja osasin itte laittaa asetukset 8-)
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MB EQC-22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Croisette

Viesti Kirjoittaja Croisette »

Saisko tarkemmat ohjeet, kuinka toimia, kun mä en vaan tunnu enään osaavan noita?
Visa-mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Visa-mies »

Pekkax kirjoitti:Ite käytän puhelimessa Slack -nimistä sovellusta.
Mites tää viritetään / liitytään IRC-kanavalle? Latasin ja rekisteröidyin, nyt tässä vahvistusviestiä järjestelmästä odotellessa olisi kiva kuulla vinkkejä. Help ja FAQ -alueilta ei ihan kansantajuisesti vielä ilmennyt.
Visa-mies
Viesti:

Seurasin ohjeita asetuksista ja sain kanaan näkyviin puhelimessa, mutta ei ollut kanavalla muita jäseniä. Ei vissiin mennyt IRCNettiin vaan aivan jonnekin muualle toi irc.slack.com?
Getting Started: IRC

Host: {Slack-kanavan nimi}.irc.slack.com
User: {Slack-käyttäjänimi}
Pass: {Slack-kanavan nimi}.{Slack-loppuosa salasanasta}
yason

Viesti Kirjoittaja yason »

irc.slack.com on Slack-palvelun irc proxy, eli sitä kautta pääsee tavallisella irc-ohjelmalla Slackin keskusteluihin ja chattiin.

Slack on ihan oma juttunsa eikä sieltä pääse irc-verkkoihin, kuten ircnettiin.
yason

Viesti Kirjoittaja yason »

Croisette kirjoitti:Nyt kun olen ollut itse puolisen vuotta poissa irc-kanavilta, niin tekisi silti mieli joskus poiketa ainakin #sitruuna-kanavalla, mutta en oikein meinaa löytää sopivaa sovellusta joka toimisi? Eli mitä suositellaan?

Ja nyt kun tietokonekin hajosi, niin olen täysin puhelimen varassa netissä, ajattelin kysyä täällä neuvoja, kun tiedän monen täälläkin kirjoittelevan tuota irkkaamista harrastavan ;)
Jokin ircnetin web -clientti varmaan helpoin satunnaiselle käyttäjälle. Ainakin webchat.xs4all.nl/cgi-bin/ircnet/irc.cgi on wanha tuttu, tosin oli näköjään alhaalla kun äsken koitin.

Puhelimeen/tablettiin varmaan löytyy irc-clienttejä myös, mutta en tiedä niistä itse.

Normikoneelle (win/mac/ubuntu) vaan XChat ruudulle ja eikun menoks.
Visa-mies
Viesti:

yason kirjoitti:irc.slack.com on Slack-palvelun irc proxy, eli sitä kautta pääsee tavallisella irc-ohjelmalla Slackin keskusteluihin ja chattiin.

Slack on ihan oma juttunsa eikä sieltä pääse irc-verkkoihin, kuten ircnettiin.
No ei sitten ihme, että oli kanavalla vähän hiljaista, jos oli vain heidän palvelimellaan. Siispä ohjelman poisto puhelimesta on seuraava operaatio.

iPhoneen laitoin Mango IRC -sovellukseen, mutta ei ole hääppöinen sekään. Nyt tosin näkyy jo kavereitakin. :lol:
Visa-mies
Viesti:

IRCCloud valikoitui lopulta iPuhelimen sovellukseksi. 7 päivän kokeilujakson jälkeen ominaisuudet rajoittuvat 2 kanavaan ja jos ei ole ircciä auki kahteen tuntiin selaimessa tai sovelluksessa niin yhteys katkeaa. Mutta näiden kanssa pystyy elämään.

Lisäksi #sitruuna:ssa iloisena yllätyksenä mahdollisuus liittyä Telegram-ryhmään, joka mukavasti toimii molempiin suuntiin, eli tuli sekin sovellus ladattavaksi. Nyt tulee Push-ilmoituksiakin tarvittaessa, jos ei IRC-appi taivu kaikkeen.
cxtb2

Viesti Kirjoittaja cxtb2 »

Visa-mies kirjoitti:IRCCloud valikoitui lopulta iPuhelimen sovellukseksi. 7 päivän kokeilujakson jälkeen ominaisuudet rajoittuvat 2 kanavaan ja jos ei ole ircciä auki kahteen tuntiin selaimessa tai sovelluksessa niin yhteys katkeaa. Mutta näiden kanssa pystyy elämään.

Lisäksi #sitruuna:ssa iloisena yllätyksenä mahdollisuus liittyä Telegram-ryhmään, joka mukavasti toimii molempiin suuntiin, eli tuli sekin sovellus ladattavaksi. Nyt tulee Push-ilmoituksiakin tarvittaessa, jos ei IRC-appi taivu kaikkeen.

omaan iluuriin/itäbyyn laitoin joskus LimeChat-apin, tuntui simppelimmältä silloin. en sitä maininnut aikaisemmin, kun muistelin, ettei Croisettella ole applen tuotteita...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MB EQC-22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Vastaa Viestiin