Mikä neuvoksi? Pitääkö laittaa pereuutusvaloksi 20 W LED-työvalo erilliskytkimellä? Saisiko tuo hämättyä takana tulevan valoautomatiikkaa sopivasti?
Ajovalojen standardina pitäisi olla XM:n
Olet varmaan myös huomannut sähkötoimisen aurinkoverhon käytännöllisyyden häikäisy tilanteissa, vuoden -88 jälkeen, en ole siitä luopunut.kaseva kirjoitti:Juur toissailtana taputin mielessäni insinöörille, joka on automaattisesti himmentyvät taustapeilit (kaikki) hoksannut. Jälleen varuste, jos ei halua luopua kun on makuun päässyt.
Ainakaan C5:ssä tuo kapine ei himmene tarpeeksi eikä riittävän nopeasti. Pimeällä peili on pakko kääntää kohti kattoa eikä takalasin verhokaan ei auta tarpeeksi. Taputtaisin suunnittelijaa enintään rautahanskalla. Manuaalisäätöinen himmenee paljon enemmän.kaseva kirjoitti:Juur toissailtana taputin mielessäni insinöörille, joka on automaattisesti himmentyvät taustapeilit (kaikki) hoksannut. Jälleen varuste, jos ei halua luopua kun on makuun päässyt.
Sitruunapatonki vuosimallia 2017!jasu kirjoitti:Mites tästä nyt tulikaan tällainen henkseleidenpaukutteluketju..?
Sulla on viallinen C5 tai vaadit liikojasvc kirjoitti:Ainakaan C5:ssä tuo kapine ei himmene tarpeeksi eikä riittävän nopeasti. Pimeällä peili on pakko kääntää kohti kattoa eikä takalasin verhokaan ei auta tarpeeksi. Taputtaisin suunnittelijaa enintään rautahanskalla.
Mä käyttäisin, mutta se on muistaakseni vähän puutteellinen, kun olen joskus kokeillut. Valoa liiaksi siellä, missä sitä ei tarvittaisi ja sitten taas joku paikka pimeänä, minkä haluaisin nähdä. Olen vaan laittanut mittaristovalot himmeälle siten, että pimeän aikaan näkyy juuri ja juuri kaikki olennainen. Hiukankin valoisammalla ulkoa tuleva ambientti valo sitten peittää mittariston lamppujen valon.svc kirjoitti:Olenkohan ainoa, joka käyttää mittariston "night panel" ominaisuutta ja sitäkin valot lähes minimiin säädettynä?
Joissain autoissa tuo säätökin vaikuttaa tosiaan vain siihen mittariston taustan valaistukseen, mutta kaikki merkkivalot kuten jatkuvasti tillittävä lyhkästen tai parkkien vihreät ne vaan loistaa jatkuvasti täpöllä => himmennät sen mittariston muuten, mutta sitten nuo merkkivalot oikein pistävät todella kirkkaina silmään => pakko käyttää suht. kirkasta mittaristonkin taustavaloayason kirjoitti:Valoa liiaksi siellä, missä sitä ei tarvittaisi ja sitten taas joku paikka pimeänä, minkä haluaisin nähdä. Olen vaan laittanut mittaristovalot himmeälle siten, että pimeän aikaan näkyy juuri ja juuri kaikki olennainen. Hiukankin valoisammalla ulkoa tuleva ambientti valo sitten peittää mittariston lamppujen valon.
Pihassa on kaksi C5 II:ta, joista toiseen lisäksi vaihdettiin taustapeili, kun tuulilasinvaihtaja rikkoi sen irrottaessaan. Sama juttu molemmissa. Vain Xsaran manuaalipeilin saa riittävän tummaksi.yason kirjoitti:Sulla on viallinen C5 tai vaadit liikoja![]()
Siten, kun se perässäroikkuja valaisee tienvarren puut 3 metrin korkeuteen silloin kun ketään ei tule vastaan. Sitten, kun joku tulee edestäpäin valoilla vastaan, ylimmät valonsäteet karsiutuvat asteittain pois.Kaapelimies kirjoitti:Miten pystyt toteamaan että sillä perässähiihtäjällä on matriisivalot?
Tai joudunkohan kuskaamaan takapaksissa vanhaa peilipöytää, tietysti pystyasennossa... jalkojahan voi aina lyhentää...XM-Hannu kirjoitti:Mikä neuvoksi? Pitääkö laittaa pereuutusvaloksi 20 W LED-työvalo erilliskytkimellä?
Taustapeilin kääntäminen keskelle takalasia riittää, itse sitä on tosin paha tehdä, vierestä se onnistuu helposti.XM-Hannu kirjoitti:Tai joudunkohan kuskaamaan takapaksissa vanhaa peilipöytää, tietysti pystyasennossa... jalkojahan voi aina lyhentää...
Oi niitä aikoja! Jännitystä liikkumiseenNorthstar kirjoitti:Eiköhän kaikkein yleisin,ja häiritsevin valo noissa C5:sissa ole se moottorin häiriövalo+antipollution fault teksti..
Ai hitsi, olisihan minun pitänyt vaihtaa ulkopeilit automaattisesti himmentyviksi. Eipäs se tullut siinä pimeällä tiellä ajaessa mieleenkaseva kirjoitti:Sisäpeiliä nyt vielä kääntelee ja himmentelee manuaalisestikin — toki automaattinen on mukavampi — mutta se ässävaruste tässä häikäisynvastaisessa taistelussa on juurikin automaattisesti himmentyvät sivupeilit.
Ehdottomasti saa, jos tuo edellä menijä polttelee esim. takasumaria aiheettomasti, sillä se häikäisee ihan törkeästi pimeällä ja pitää olla jo todella paha keli että tuota pimeässä edes tarttee. Tai jos on kyseesä joku uus-avuton päivävaloilija joka pistelee pelkillä päivävaloilla menox, säkki pimeässä, perä täysin valottomanaXM-Hannu kirjoitti:Alkuperäinen pointtini on: Saanko ajaa toisen perässä pimeällä 20 m etäisyydellä pitkät valot päällä?
On muuten aika iso ero kun edellisessä C5 X7 oli vain himmenevä sisäpeili, vs. tässä uudemmassa himmenee myös ulkopeilit. Ei ainakaan minua enää häiritse takaatulevien valot lainkaan. Entisellä piti kääntää ulkopeilit ajoittain koria vasten pimeällä maantiellä jos joku ajeli häikäisevillä valoilla perässä.kaseva kirjoitti:Sisäpeiliä nyt vielä kääntelee ja himmentelee manuaalisestikin — toki automaattinen on mukavampi — mutta se ässävaruste tässä häikäisynvastaisessa taistelussa on juurikin automaattisesti himmentyvät sivupeilit. Kun tottuu, ei haluaisi luopua...